שתף קטע נבחר

דור מוצלח: כך הפך פרץ לבורג חשוב בנבחרת

עד לא מזמן התקשה הקשר לתפוס מקום בהרכב מכבי ת"א, אבל היום הוא כבר נראה אחרת לגמרי ובייחוד בלט בניצחונות על סקוטלנד ואלבניה. מהיכן הגיעו השקט וקור הרוח שהוא מפגין, איך זה קשור ללימודי הפסיכולוגיה שלו וכיצד עוזר לו שיתוף הפעולה עם נאתכו וכיאל

ביברס נאתכו הוא הקפטן עם הניסיון האירופי העשיר, בירם כיאל הוא הליגיונר שמשחק כבר שנים בבריטניה. בעוד שני השחקנים הוותיקים ניהלו נהדר את הקישור הישראלי בשני הניצחונות על סקוטלנד ואלבניה, ההצלחה של הצלע השלישית של המשולש במרכז השדה היא פחות מובנת מאליה.

 


 

 

עד לא מזמן דור פרץ התקשה אפילו לתפוס מקום קבוע בהרכב של מכבי ת"א. ביציעים לעגו לשחקן הבית, שלא הצליח לממש את התקוות הגדולות שתלו בו. כששיחק, הוצב בעיקר בעמדות זרות לו, כמו מגן ימני או בלם. הוא התקשה לפרוץ החוצה. לבסוף הוא אפילו נשלח לחצי שנת השאלה בהפועל חיפה בעונת 2016/17 ("הוא לקח את המושכות אצלנו והתפתח מאוד", אומר מאמן הפועל חיפה ניר קלינגר). היום זה כבר נראה אחרת לגמרי.

 

דור פרץ (צילום: אורן אהרוני)
"לפרץ יש הרבה מה ללמוד מכיאל"(צילום: אורן אהרוני)
 

 

הקשר (23) לא רק הפך לאחד מעמודי התווך של הצהובים, בעמדה הטבעית שלו, ועל הדרך חתם לפני שנה על חוזה חדש לארבע שנים, אלא גם השתלט על מקום בהרכב בנבחרת. למרות שלא הרבה לשחק לפני כן במדים הלאומיים, הצוות האוסטרי נתן בו אמון, ופרץ החזיר בגדול. בשני המשחקים האחרונים הוא היה מהשחקנים הבולטים בנבחרת, ונגד סקוטלנד אף חגג את שער הבכורה שלו בכחול-לבן. אפילו בהפסד באלבניה הוא היה אחת מנקודות האור.

 

יותר מהכל, זה השקט שבו פרץ משחק. שקט שמשדר עוצמה ונותן הרבה נוכחות על המגרש. מי שצופה בו יכול לחשוב שמדובר בשחקן מנוסה בעל עשרות הופעות בינלאומיות. יש לו מיקום טוב וראיית משחק ברמה גבוהה, הוא שורף שטחים, מחלץ כדורים בלי סוף, ויודע לתמוך בהתקפה כשצריך.

 

דור פרץ וטולנט ג'אקה (צילום: הרצל יוסף)
דור פרץ והאלבני טולנט ג'אקה(צילום: הרצל יוסף)

 

מאיפה השקט, הביטחון וקור הרוח? בנבחרת מייחסים את זה גם ללימודי הפסיכולוגיה שלו. "הלימודים נותנים לו כלים להיות רגוע ומצד שני חד כתער", אומר גורם בנבחרת. "הוא ילד

מדהים, מלא כישרון וביטחון עצמי. יש לו קור רוח כמו של שחקן ותיק".

 

גם המשחק לצד שני שחקנים מנוסים כל כך תורם לשקט וליציבות של פרץ. "הוא משחק בקישור ליד נאתכו וכיאל, שני שחקנים חזקים ודומיננטים", אומרים בנבחרת. "שילוב הפעולה שלו איתם נהדר, ויש לו הרבה מה ללמוד מהם. כל מאמן יודע שאם פרץ קיבל משימה, הוא יבצע אותה על הצד הטוב ביותר. הוא שחקן של מאמן. ממושמע, אחראי. הוא סוג של גרזן באמצע. הוא מביא המון כוח, אבל זה לא בא על חשבון הכישרון".

 

הכוח בא לידי ביטוי במוסר העבודה הגבוה של פרץ. במכבי ת"א ובנבחרת מעידים על בחור עם רגליים על הקרקע, שמקפיד על אורח חיים ספורטיבי ויודע לטפל בעצמו ובגוף שלו אחרי משחקים ואימונים. הכושר הגופני הגבוה שלו הוא העדות הכי טובה לכך. "הוא יגיע גם לאירופה. אבל תנו לנו ליהנות ממנו עוד קצת", אמר גורם במכבי ת"א.

 

מכבי תל אביב פרנצווארוש  (צילום: אורן אהרוני)
פרץ הפך לאחד מעמודי התווך של מכבי ת"א(צילום: אורן אהרוני)

 

פרץ נולד במשפחה שחיה ונושמת כדורגל. האב יעקב שיחק במכבי ת"א, וגם אחיו הגדול ריף גדל במועדון, אבל פציעות עצרו את הקריירה שלו. השיחות בבית עוסקות כמעט תמיד בכדורגל, ודור לוקח טיפים גם מאביו וגם מאחיו הגדול. "הוא אחד השחקנים המוכשרים שגדלו בישראל בשנים האחרונות", אומר עוזר מאמן הנבחרת לשעבר, משה סיני. "יש לו כושר משחק והבנת משחק ברמה גבוהה מאוד. הוא מסוגל להגיע לרמות הגבוהות באירופה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
דור פרץ
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים