שתף קטע נבחר

שחר הירש: "יכולתי לעזור להפועל ת"א"

חלוץ הפועל אשקלון יודע למה הגיע: "אנחנו רוצים לעלות ליגה". בראיון מיוחד לקראת המפגש מול המוליכה קטמון, הוא מספר למה הפסיק לחכות להצעה מליגת העל: "ההיכרות עם דורה השפיעה. הופתעתי מהמקום". וגם: דגו והפועל פ"ת רוצים לצאת מהמקום האחרון, כפ"ס צריכה המשכיות בצמרת, ושאר משחקי המחזור ה-13 בלאומית

הפגרה אמנם הסתיימה, אבל אוהדי הליגה הלאומית יצטרכו להמתין עד יום שני כדי לצפות במשחק המרכזי של המחזור ה-13, בין הפועל אשקלון למוליכת הטבלה הפועל קטמון.

 


 

לטבלת הליגה הלאומית

 

המארחת, עם שלומי דורה על הקווים, הולכת חזק על העלייה, וצירופו של שחר הירש מסמן כמה רציניות הכוונות שלה. הירש, רק בן 25, החל את הקריירה בקבוצת הילדים של מכבי חיפה. ב-2013, בעונה בה הושאל להפועל עפולה, כבש 20 שערים והיה מלך השערים של הלאומית. הוא סומן כפוטנציאל גבוה וחיפה החתימה אותו על חוזה לשלוש שנים.

 

שחר הירש כובש מול גד עמוס (צילום: ראובן שוורץ)
הירש בהפועל ת"א. הצהרת כוונות של אשקלון(צילום: ראובן שוורץ)

 

ביולי 2016 הוא הושאל לשנתיים להפועל רעננה, משם הגיע להפועל ת"א וירד איתה ליגה. שנה לאחר מכן הוא כבש תשעה שערים במדי האדומים והיה מהשחקנים המשמעותיים ביותר בחזרה המהירה שלהם לליגת העל. למרות ההצלחה, ולמרות שהייתה לקבוצה אופציה עליו, הפועל החליטה לא לממש אותה, והוא הפך לשחקן חופשי.

 

שחר, למה בעצם זה לא קרה עם הפועל?

"האמת היא שאני לא יודע, אבל באמת שאני לא מתעסק בזה. הייתה לי תקופה טובה, נהניתי לשחק שם, והייתי מאוד מוערך. אני מאמין שהייתי יכול לעזור להפועל ת"א. זה אחלה מועדון, עם קהל נפלא, מהטובים בארץ, ואני מקווה בשבילו שהקבוצה תצא מהתקופה הרעה שהיא נמצאת בה".

 

ההיכרות איתו השפיעה על ההחלטה של הירש להגיע. דורה (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
ההיכרות איתו השפיעה על ההחלטה של הירש להגיע. דורה(צילום: ראובן שוורץ)

 

יצאת להתרשמות בדברצן.

"כן. מדובר במועדון מפואר בקנה מידה הונגרי, עם שבע אליפויות ושישה גביעים. דווקא השארתי רושם טוב, בסוף זה לא הסתדר מכל מיני סיבות, בעיקר מבחינה כלכלית, והחלטתי לחזור לארץ".

 

ואז הגיעה ההצעה ממכבי נתניה להגיע להתרשמות.

"כן. מאד רציתי להצטרף אליה. בהתחלה הכיוון היה חיובי, אבל היו חילוקי דעות בענייני והסוף ידוע".

 

"ישבתי בבית כי חיכיתי להצעה מליגת העל" (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
"ישבתי בבית כי חיכיתי להצעה מליגת העל"(צילום: עוז מועלם)

 

ישבת כמעט חודשיים בבית.

"היו לי לא מעט הצעות מקבוצות לאומיות, אבל המתנתי לאחת מליגת העל וזה לא קרה".

 

ואז שלומי דורה מאמן הפועל אשקלון פנה אליך.

"ההיכרות עם שלומי השפיעה על ההחלטה שלי להצטרף לקבוצה. הופתעתי מאוד לטובה מהתנאים ומהאנשים. אין ספק שאנחנו רוצים לעלות ליגה, אבל הלאומית היא ליגה קשה ושוויונית מאוד. זה יהיה לא קל".

 

אבא שלך הוא כוכב העבר של מכבי חיפה, נתן הירש. יש בזה יתרון?

"ברור. אבא ליווה אותי כל הקריירה. הוא תמיד תמך בי ונתן עצות. אנחנו מחליטים הכל ביחד".

 

מה לאחל לך?

"בריאות, ושנעלה ליגה".

 

שחקני כפ
שחקני כפ"ס. ימשיכו לשמוח?(צילום: אביהו שפירא)

 

הפועל עכו – הפועל כפ"ס (שישי, 15.00, עכו)

רגע לפני הפגרה, כפר סבא ניצחה את הפועל פ"ת (1:2) וחזרה למקום השני, ממנו עולים ליגה. בינתיים ההספק שלה לא רע, אבל נצרת־עילית, אשקלון ונס־ציונה נושפות בעורפה וכל איבוד נקודות יכול לגרום לשינוי. הפועל עכו לא יציבה העונה. היא נמצאת כרגע במקום השמיני, וסביר להניח שהקבוצה של אלון זיו הייתה חותמת על המצב הזה גם בתום העונה.

 

הפועל ראשל"צ - הפועל עפולה (שישי, 15.00, הברפלד)

המארחת, עם 38 אחוזי הצלחה, היא אכזבה גדולה. אחרי שפספסה את העלייה במחזור האחרון של העונה שעברה לטובת הפועל חדרה, הקבוצה של איל ברקוביץ' נשארה כמעט ללא מטרות, מלבד אולי להעפיל לפלייאוף העליון. הפועל עפולה תגיע אמנם בלי אופיר חיים שחתם בהפועל ת"א, אבל היא לא הפסידה כבר חמישה משחקים ברציפות ונמצאת במצב הרבה יותר טוב.

 

אופיר חיים ויגאל אנטבי (צילום: אפי שריר)
אופיר חיים ויגאל אנטבי. עפולה לראשונה בלי המאמן(צילום: אפי שריר)

 

הפועל נצרת־עילית – בני לוד (שישי, 15.00, גרין)

הקבוצה של ירון הוכנבוים מרשימה לאחרונה, עם שני ניצחונות ברציפות ונקודה פחות מכפר סבא שבמקום השני. בני לוד, עם ניצחון בודד ושמונה הפסדים, מקדימה בנקודה אחת בלבד את הפועל מרמורק שמתחת לקו האדום.

 

הפועל איכסל – הפועל ר"ג (שישי, 15.00, עילוט)

אחרי חמישה הפסדים ברצף, סומנה איכסל כמועמדת ודאית לירידה. אבל אז הגיע אדהם האדיה והרים את הקבוצה מהקרשים וכעת היא עומדת עם 11 נקודות עם מרחק ביטחון יחסי מהקו האדום. הפועל ר"ג, עם שלושה ניצחונות בחמישה משחקים, קרובה מאוד למקום ממנו מגיעים לפלייאוף העליון.

 

הפועל רמה"ש – אחי נצרת (שישי, 15.00, גרונדמן)

ההגעה של אלי כהן סימנה סוג של יציאה ממשבר עם שני ניצחונות, אבל שני הפסדים ברצף, האחרון 3:0 לקטמון, החזירו את הקבוצה לחלק התחתון של הטבלה. אחי נצרת עצרה את הסחף עם 0:1 על הפועל עכו, שנותן אוויר לקבוצה של נג'ואן גרייב – שכבר החליט להתפטר אבל חזר בו בסופו של דבר.

 

מסאי דגו (צילום: אורן אהרוני)
מסאי דגו. רוצה לצאת מהמקום האחרון(צילום: אורן אהרוני)

 

הפועל פ"ת – נס־ציונה (שני, 19.00, המושבה)

הקבוצה של מסאי דגו לא ניצחה כבר חמישה משחקים, הפסידה בשני האחרונים ולא מצליחה להתרומם מהמקום האחרון. נס ציונה מגיעה אחרי ניצחון מרשים (1:4) על הפועל ראשל"צ והיא עדיין בתמונת העלייה.

 

בית"ר ת"א/רמלה – הפועל מרמורק (שני, 19.00, רמלה)

סוג של משחק ביתי לשתי הקבוצות. ת"א/רמלה לא מממשת את הפוטנציאל הטמון בה. מרמורק לא ניצחה אפילו פעם אחת, ומעניין אם המאמן החדש אורי קרגולה שהגיע ממכבי יבנה, ישנה את הנתון המשפיל הזה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
שחר הירש
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים