שתף קטע נבחר

"לא רחוק היום שגם שחקנים יקבלו פה מכות"

המשטרה חוקרת את האירועים האלימים אמש בדוחא במהלכם נפצעו שני אנשים ומנסה לאתר את החשוד בדקירה שזהותו ידועה. סכנין תעמוד מחר לדין, צפוי עונש כבד. דרסליה: "לא יכול להבקיע מהיציע". הנהלת האצטדיון תתבע את המתפרעים. חשש שהיו"ר יחליט לעזוב: "לוקח קשה את המצב"

חוסר אונים בסכנין לאחר ההפסד 1:0 אתמול (ראשון) למכבי פ"ת, שסגר תשעה משחקי ליגה ברציפות בהם הקבוצה לא השיגה ניצחון.

 

לטבלת ליגת העל בכדורגל

 

מעבר להידרדרות המקצועית, גם המשבר מול חלק מאוהדי הקבוצה הולך ומחריף. הרבה זמן לא נראתה מהומה כמו זו שפרצה אתמול בסיום המשחק ביציעי דוחא בסכנין. בקבוצה קיים חשש ממשי שהיו"ר מוחמד אבו יונס יחליט לעזוב בעקבות האירועים. "הוא משקיע מזמנו וכספו ולוקח קשה מאוד את המצב".

  

אצטדיון דוחא אחרי המהומות (צילום: פרטי)
אצטדיון דוחא אחרי המהומות(צילום: פרטי)

אצטדיון דוחא אחרי המהומות (צילום: פרטי)
אצטדיון דוחא אחרי המהומות(צילום: פרטי)

אוהדי בני סכנין מהומה (צילום: מתוך הטלוויזיה)
המהומה ביציעי דוחא. הקבוצה תיענש(צילום: מתוך הטלוויזיה)

 

האירועים החריגים הגיעו בהמשך למחאת האוהדים במהלך המשחק. חלקם השליכו מצתים, דגלים, מקלות וחפצים נוספים לעבר שוער מכבי פ"ת צחי גיגי. בסיום, כאמור, התגברה המחאה כשהאוהדים מקללים בקריאות קשות את ההנהלה, הצוות והשחקנים. ההתאחדות לכדורגל כבר הודיעה שהקבוצה תעמוד מחר לדין. ההערכות הן שהיא תיענש בחומרה.

 

דוח השיפוט שמסר איתן שמואלביץ' צוין בין היתר: "במהלך תוספת הזמן של המחצית השנייה החלו להיזרק חפצים שונים לעבר שוער קבוצת מכבי פתח תקווה מכיוון יציע אוהדי בני סכנין. גם מוט פלסטיק נזרק לכיוונו ובדרך נס לא פגע בו. לאחר שריקת הסיום שוב החל מטר של חפצים וביניהם מוטות וכיסאות רבים שנעקרו ממקומם מאותו יציע למגרש".

  

האוטבוס של מכבי חיפה (צילום: אלעד גרשגורן)
אבו יונס עם שחקני מכבי חיפה בתקרית הקודמת(צילום: אלעד גרשגורן)

 

בתוך הכאוס שנוצר שני אוהדי הקבוצה נפצעו באורח קל, אחד מהגדר והשני מכיסא. במועדון הסבירו כי האירוע התרחש בגלל ריב בין השניים על רקע דעותיהם השונות. הם קיבלו טיפול רפואי במקום ולאחר מכן פונו לבית החולים. דוח השיפוט החמור עלול להוביל לעונש רדיוס שתספוג סכנין, כשקיימת גם אפשרות לסגירת האיצטדיון.

 

אנשי הקבוצה נותרו דקות ארוכות במתחם חדרי ההלבשה על מנת לשמור על ביטחונם, והאווירה במקום הייתה קשה. מהמשטרה נמסר: "בעקבות הפסדה של בני סכנין, פרצה קטטה בתוך יציע אוהדי הקבוצה המקומית. דיווח התקבל מהמרכז הרפואי לגליל על שני גברים שהובאו מסכנין, האחד דקור ברגלו והשני פצוע בידו באורח קל (ע"פ גורמי חקירה). חוקרים פתחו בבדיקה לבירור נסיבות פציעת שני הגברים ואיסוף ממצאים". על פי המשטרה, זהות חשוד בדקירה נוספת שהתרחשה ביציעי סכנין ידועה למשטרה ונעשים מאמצים לאתרו.

 

אחד משחקני הקבוצה התייחס לאירועים האלימים כשאמר: "בהחלט לא היה נעים לראות את המהומה הזאת. במזל אף אחד לא נפגע. היו כמה אוהדים שחיכו לנו בחוץ וקיללו. בקצב הזה כנראה שנצטרך ליווי משטרתי, כי לא רחוק היום שגם אנחנו השחקנים נקבל מכות".

 

גיורגי דרסליה (צילום: אלעד גרשגורן)
דרסליה. "צריכים תמיכה מהאוהדים"(צילום: אלעד גרשגורן)
 

 

המאמן גיורגי דרסליה הופתע מכך שלא עבר בבקרה התקציבית וניהל את המשחק מהיציע. הוא חילק הוראות בטלפון לצוות - עודד קוטר וחואן קרלוס – ובסיום אמר ל-ynet: "צריך חיזוק. בלי זה לא יהיה מי שייתן גול. אני בטח לא יכול להבקיע מהיציע. שוחחתי עם היו"ר מוחמד אבו יונס שמבין את המצב והבטיח לי שיגיע חיזוק במהרה. אני מקווה שכך יקרה וכבר ביממה הקרובה ינחתו פה שחקנים".

 

לגבי המהומה בסיום, הוסיף המאמן: "הקהל כועס, אבל צריך להבין שלזרוק כיסאות לא מביא נקודות אנחנו צריכים אותם עכשיו שיתמכו בנו".

 

הנהלת אצטדיון דוחא תתבע את האוהדים המתפרעים

הנהלת אצטדיון דוחא בראשות עמאד חמזה קיבלה החלטה להגיש תביעה כנגד האוהדים שהתפרעו, על סמך צילומים ממצלמות האבטחה. המנהל אישר הבוקר את הדברים ל-ynet: "נגיש תביעה נגד אותם אוהדים אלימים. אנחנו מבינים שהם רוצים הצלחות אבל לא יכול להיות שכל פעם שמפסידים הם מחבלים באצטדיון. המגרש שייך לעירייה, לא לקבוצה וגם לא לאוהדים. התרענו על הצעד הזה עוד קודם, ועכשיו לא נותרה לנו ברירה. הנהלת הקבוצה היא לא צד בעניין, כי הקבוצה משכירה את האצטדיון מאיתנו".

 

אצטדיון דוחא אחרי המהומות (צילום: פרטי)
אצטדיון דוחא אחרי המהומות(צילום: פרטי)

 

על היקף הנזק שנגרם אמר חמזה: "נשברו בערך 20 כיסאות ולגבי הקטטה, לפי מה שהבנו, מדובר באירוע שלא קשור למשחק אלא ביריבות בין שני אוהדים על רקע אחר. עכשיו הקבוצה תעמוד לדין. אולי עדיף שישחקו בחוץ עד שיירגעו הרוחות. התנהגות כזאת אחרי הפסד לא מקובלת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אפי שריר
פאלח וראדי
צילום: אפי שריר
מומלצים