שתף קטע נבחר

במקום הנכון: שרון מימר החזיר את הפועל חיפה לחיים

מתייעץ עם יואב כץ, מאמין ששחקניו צריכים גם ליהנות באימונים ופגע בול עם שחקני הרכש. כך הפך המאמן שלא הפסיד כבר 11 משחקים ברציפות, את האדומים-שחורים ללהיט של הסיבוב השני

 

שרון מימר (צילום: עוז מועלם)
שרון מימר. שינה את העונה של הפועל חיפה(צילום: עוז מועלם)

 

בחודש אוקטובר נפרד ניר קלינגר מהפועל חיפה, אחרי שהוביל את הקבוצה לעונה נהדרת שהגיעה לשיא עם הזכייה ההיסטורית בגביע המדינה. מי שנכנס לנעליו היה שרון מימר, שמצא מועדון שצמא ליציבות אחרי פתיחת עונה מאכזבת.

 

לטבלת ליגת העל

 

מימר, שנחת בתחנה החמישית שלו כמאמן ראשי אחרי שעבר בהפועל ראשל"צ, הפועל כפ"ס, בית”ר ירושלים ומכבי פתח תקווה, התחיל עם 0:3 גדול על מ.ס אשדוד החלשה, אך כבר לאחר מכן ספג הפסד ונתקל לראשונה בביקורת מצד הבעלים יואב כץ שאמר: "מקסים פלקושצ'נקו היה טוב ומשום מה הוחלף. היינו צריכים לצאת לפחות עם תיקו".

 

המאמן הטרי לא נתן לביקורת להשפיע ולאט לאט נכנס לעניינים כולל ניצחון יוקרתי בדרבי. הוא המשיך בגישה זו גם כשנראה היה שההדחה מגביע המדינה עם הפסד כואב להפועל עכו בסיבוב ח' והתוצאות הלא מרשימות שהגיעו אחריה יערערו את מעמדו.

 

שרון מימר ויואב כץ (צילום: גיל נחושתן)
שיתוף פעולה טוב בין השניים. מימר וכץ(צילום: גיל נחושתן)
 

באופן מעט מפתיע, מי שעזר לו בכל אותו הזמן היה כץ, שעודד אותו מאחורי הקלעים: "להבדיל ממה שיואב זורק לתקשורת, הוא זה שמרים את שרון והשיחות האישיות ביניהם טובות גם שלא הולך", אמר גורם בצוות המקצועי.

 

אותו גורם גם סיפר על צורת ההתנהלות של מימר: "הוא ידע איך להכיל את האכזבה ודרש שלא לייצר דרמות גם אחרי רגעים קשים כמו ההדחה מהגביע". המאמן גם צבר נקודות בונוס אצל הבוס בזכות שיטת העבודה שלו ששמה דגש על עבודת צוות וכץ אף התייחס לכך: "מצד אחד הוא פתוח לדבר ומצד שני לא מוותר בקלות על הדעות שלו".

 

כץ: "הוא מדבר לשחקנים בגובה העיניים"

גם עם השחקנים יצר מימר קשר מיוחד ובחיפה מספרים כי דלתו של המאמן תמיד פתוחה בפניהם. "מימר נותן לשחקנים כבוד והם מחזירים לו בהתאם", סיפר כץ. "הוא מדבר אליהם בגובה העיניים ולא באיזה דיסטנס".

 

שרון מימר ונס זמיר (צילום: עוז מועלם)
עם נס זמיר. דלת פתוחה לשחקנים(צילום: עוז מועלם)

 

המאמן דורש הרבה משחקניו, אך גם מאמין שהם צריכים ליהנות תוך כדי וכשנכנס לתפקיד גם אמר להם: "כל עוד אתם עובדים קשה וטוב אני רוצה שתצחקו ותיהנו גם במהלך האימונים ובאספות". אחת הדוגמאות הטובות לכך היא הבלם גבריאל תאמאש שנחשב לדמות דומיננטית בחדר ההלבשה, ובמקביל מציג יכולת טובה על הדשא כולל שער השוויון אמש (ראשון) ב-1:1 מול מכבי ת"א.

 

אחד השחקנים הזרים בקבוצה שיתף מהי התרשמותו ממימר: "הוא בעד כדורגל התקפי וזה מצוין. הוא מציב כמה שיותר שחקנים יצירתיים כדי להגביר את הסיכוי שלנו להבקיע ובמקביל דואג שנייצר מחויבות בהגנה. הוא אחראי על זה שאנחנו קבוצה התקפית מאוזנת".

 

בול פגיעה עם הרכש

בתקופה הלא ארוכה שלו במועדון הוא כבר הספיק לחוות עזיבה של שחקני מפתח, כמו שקורה לא פעם בשנים האחרונות בהפועל חיפה וידע להתאים את עצמו לכך. הוא לא חשש לספסל את השוער ארנסטס שטקוס שיצטרף לבית"ר ירושלים בסיום העונה ואמר: "יש לנו עוד שוער ראוי (רן קדוש) ושטקוס כבר לא באנקר בהרכב". כמו כן, הוא מצא במהירות את שלומי אזולאי כתחליף למקסים פלקושצ'נקו שעזב לצד הירוק של חיפה. מימר גם הרגיש שיש לרענן את ההתקפה ולשם כך הביא בהשאלה את מתן חוזז שנראה כמו בינגו וגם את עידן שמש שכבר הספיק לכבוש.

 

מתן חוזז (צילום: זהר שחר)
מתן חוזז. חיזוק מוצלח של מימר וכץ(צילום: זהר שחר)

 

גם על כך זכה המאמן לפרגון מהבעלים שלו שאמר: "הוא אחד ששוחה בכדורגל הישראלי. יש לו עין טובה ועובדה שצדקנו עם הרכש עד עכשיו". גם מימר עצמו נשמע מרוצה: "ככל שעבר הזמן הרגשתי שיואב יותר סומך עליי ובגלל זה הוא גם זרם איתי בנושא הרכש".

 

מה שיכול להעיד אולי הכי טוב על התקופה הטובה של הפועל חיפה היא העובדה שהקבוצה חזרה מאוכזבת אחרי 1:1 בחוץ מול מכבי ת"א שדורסת את הליגה כמעט מדי מחזור. מימר שסגר משחק 11 ברציפות ללא הפסד ראה את שחקניו מפגינים יכולת טובה ולפרקים עדיפים במגרש ועל כך גרף מחמאות.

 

אם מחזיקת הגביע היוצאת תמשיך בדרך הזאת מקומה בפלייאוף העליון מובטח ואולי חשוב מכך נראה שהמאמן גם נהנה מהדרך, או כמו שכץ טוען: "יש פה קבוצה ברמה גבוהה עם כישרון שבא לידי ביטוי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
שרון מימר
צילום: עוז מועלם
מומלצים