שתף קטע נבחר

מהפכה של שמחה: מורשת ברקת בהפועל באר שבע

ב-2007 היא רכשה מועדון במשבר שדשדש בליגה הלאומית. עשור לאחר מכן כבר חגגה אליפות ורשמה ניצחון בלתי נשכח בסן סירו. ההיסטוריה של האישה הראשונה שרכשה קבוצת כדורגל ונכנסה לעיר שלמה ללב

אלונה ברקת הדהימה הבוקר (חמישי) את עולם הכדורגל כשהחליטה להצטרף לרשימת הימין החדש לכנסת. ההחלטה לפנות לדרך חדשה אילצה אותה לעזוב את מפעל חייה - הפועל באר שבע.

 

הפועל ב"ש בהלם מהחלטתה של ברקת

בהתאחדות מבהירים: "ברקת לא תוכל להמשיך כבעלים"

הרשת גועשת בעקבות ההחלטה הדרמטית של ברקת

 


 

ב-2007 עשתה ברקת היסטוריה כשרכשה את המועדון מהנגב והפכה לאישה הראשונה בישראל שמחזיקה בבעלותה קבוצת כדורגל. תחילת הדרך לא הייתה פשוטה. באר שבע נחשבה לקבוצה שכמעט בלתי אפשרי להצליח בה, ולא במקרה דשדש המועדון באותה עונה בליגה הלאומית.

 

עם המאמן ברק בכר. ברזומה: שלוש אליפויות (צילום: ישראל יוסף) (צילום: ישראל יוסף)
עם המאמן ברק בכר. ברזומה: שלוש אליפויות(צילום: ישראל יוסף)

 

למרות רכישת המועדון על ידי ברקת, באר שבע לא הצליחה להעפיל לליגת העל, ועשתה זאת רק בעונה שלאחר מכן - הרבה בזכות מאור מליקסון שהחתימה ברקת. עם השנים הוא הפך לסמל של האדומים ולאחד השחקנים הקרובים לברקת עד היום. 

 

ב-2009/10 חוותה הבעלים את הצד הפחות נעים של הכדורגל הישראלי. למרות סגל מרשים, הקבוצה הציגה יכולת חלשה והאוהדים דרשו את התפטרותו של מאמן הקבוצה דאז, גיא עזורי. בעוד המאמן עשה דרכו הביתה לאחר עוד משחק מאכזב, דלקה אחרי מכוניתו של עזורי מכונית ובה מספר אוהדים שגרמו להורדתו מהכביש. לאחר שהמאמן סטה עם מכוניתו לשוליים, יצאו האוהדים מרכבם, ירקו לעברו וניסו לתקוף אותו. ברקת הרימה ידיים, איימה שתעזוב - אבל האוהדים הצליחו לגרום לה להישאר.

 

בעונת 2012/13 נאלצו באר שבע וברקת להילחם נגד הירידה ולהגיע עד למחזור האחרון כדי לראות את קבוצתה מסיימת במקום ה-13 ושורדת בליגת העל. מי שאחראי במידה רבה על המפנה היה אליניב ברדה, שחזר בקיץ 2013 מבלגיה לקבוצת נעוריו, ויחד עם מאור בוזגלו שהגיע באותה עונה, החזירו את באר שבע לעניינים.

 

הסבלנות של ברקת השתלמה, ובעונת 2015/16 היא סוף סוף הגשימה את חלומה, כשהביאה לבאר שבע אליפות ראשונה אחרי 40 שנה תוך כדי שהקבוצה משחקת נהדר והאוהדים נוהרים לאצטדיון החדש והמרשים טוטו-טרנר.

 

אלונה ברקת חוגגת את האליפות השלישית של ב
חוגגת אליפות באצטדיון טוטו-טרנר. ברקת (צילום: עוז מועלם)
  

 

האדומים חגגו אליפות גם בשתי העונות הבאות, כשהם מקדימים את היריבה הגדולה מכבי תל אביב, ובמקביל רשמו הצלחה אדירה גם בזירה האירופית. באר שבע אמנם לא הצליחה לעלות לשלב הבתים של ליגת האלופות, אך הדיחה קבוצות גדולות כמו אולימפיאקוס ולודוגורץ הבולגרית. הקמפיין הכי זכור של האדומים היה בעונת 2016/17, אז עלתה הקבוצה לשלב 32 הגדולות של הליגה האירופית, כשבדרך היא רשמה שני ניצחונות היסטוריים על אינטר הגדולה.

 

ההצלחות בשנים האחרונות לא בישרו על הכישלון בעונה הנוכחית: היא הודחה בשלב מוקדם מאירופה, מציגה יכולת חלשה בליגה ומדורגת כיום רק במקום השביעי המאכזב. אחרי כל ההישגים - וגם הכישלונות - ברקת הותירה חותם בבאר שבע בפרט ובכדורגל הישראלי בכלל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
אלונה ברקת
צילום: עוז מועלם
מומלצים