שתף קטע נבחר

ערעור הפועל פ"ת נדחה: 0:0 בלי נקודות מול בית"ר ת"א/רמלה

הקבוצה ביקשה ניצחון טכני במקום משחק חוזר בעקבות המשחק שפוצץ אחרי זריקות אבנים ברמלה. בית הדין החליט שגם היא נושאת באחריות לאירועים. תגובת הפועל פתח תקווה: "המומים ומאוכזבים מההחלטה ההזויה"

בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל החליט היום (חמישי) כי משחק הליגה הלאומית בין בית"ר תל אביב/רמלה להפועל פתח תקווה שהופסק בעקבות אלימות וזריקת אבנים (82) לא ישוחק שוב. בית הדין גם החליט שתוצאת המשחק שתיקבע היא 0:0 ללא מתן נקודות לקבוצות. המשחק לפני כשלושה שבועות הופסק כשתל אביב/רמלה המארחת הובילה 0:1. במשחק יודו אבנים מעבר לחומה לעבר אוהדי פתח תקווה שישבו ביציע במגרש ברמלה, והם ברחו אל כר הדשא.

 

הקבוצות האשימו זו את זו בפיצוץ המשחק. אוהד מפתח תקווה נפצע והמשטרה עצרה מספר אוהדים מרמלה בחשד שהיו מעורבים. שתי הקבוצות הועמדו לדין ותחילה נקבע משחק חוזר. בפתח תקווה ערערו ודרשו ניצחון טכני 0:3. בית הדין העליון דחה את הערעור, ביטל את המשחק החוזר וקבע שהתוצאה תהיה 0:0 בלי נקודות.

 

אוהדי הפועל פ
אוהדי הפועל פתח תקווה נמלטים מהיציע(צילום: יאיר שגיא)

 

לפי הכרעת הדין המקורית, בית"ר ת"א/רמלה נענשה בקיום שני משחקי רדיוס בפועל, הפחתת שתי נקודות על תנאי וקנס של 20 אלף שקל. פתח תקווה נקנסה ב-3,500 שקלים. תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף, כמו גם בא כוחה של בית"ר ת"א/רמלה עו"ד ליאור שחטר, טענו כי גם לפתח תקווה היתה אחריות לאירועים האלימים במגרש.

 

מהפועל פתח תקווה נמסר בתגובה: "אנו המומים ומאוכזבים מההחלטה ההזויה שקיבל בית הדין. אין זה מתקבל על הדעת שהפועל פתח תקווה נמצאה אשמה באירועי המשחק ברמלה. מדובר באירוע חמור ביותר, שסיכן את שלומם של אוהדינו הצעירים והמבוגרים גם יחד. תשובתו של בית הדין אינה תורמת כלל למיגור האלימות והשבת הביטחון של הורים וילדים המבקשים להגיע ליציעים. את המוטל עלינו עשינו בכך שמיד לאחר המשחק דאגנו לילדים שחוו טראומה, חיבקנו אותם, הפגשנו אותם עם פסיכולוג וקיימנו עבורם חוויה מתקנת. תוצאת המשחק היא שולית לחלוטין במקרה הזה. מדובר פה במסר חשוב בהרבה לכלל ציבור אוהדי הכדורגל, והחלטה כמו זו שהתקבלה מנציחה את בעיית האלימות וחוסר הביטחון במגרשים".

 

בגלל אבוקות: בית"ר ירושלים נקנסה

בית"ר ירושלים נקנסה ב-25 אלף שקל בעקבות זריקת שתי אבוקות בידי אוהדיה במשחק מול הפועל באר שבע. ביתר טענה בדיון כי המצלמות של באר שבע באצטדיון טוטו-טרנר הן ברמה ירודה, ולא ניתן היה לזהות באמצעותן את האוהדים שהדליקו את האבוקות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יאיר שגיא
אוהדי הפועל פ"ת ברמלה
צילום: יאיר שגיא
מומלצים