שתף קטע נבחר

במכבי חיפה בטוחים: "שוב קופחנו למרות ה-VAR"

הירוקים ביקרו בחריפות את ההחלטה לשלוף כרטיס אדום למאבוקה ולשרוק פנדל נגדם בהפסד 2:0 לבני יהודה: "התרגלנו שהחלטות השיפוט נגדנו". אוהדים ביקרו את המערך של בלבול. הכתומים רוצים להשאיר את סילבסטר לעונה נוספת

לאחר רצף מרשים של 12 משחקי ליגה ללא הפסד, מכבי חיפה הפסידה אתמול (שבת) בפעם הראשונה בעידן מרקו בלבול - 2:0 לבני יהודה. בחיפה היו נסערים מאוד בעקבות ההחלטה של השופט דוד פוקסמן שצפה במערכת ה-VAR ופסק על פנדל לזכות הכתומים וכרטיס אדום לארנסט מאבוקה בהחלטה שנויה במחלוקת.

 

לטבלת ליגת העל

 

במועדון בטוחים כי השופט טעה ולמעשה הכריע את המשחק. "כבר התרגלנו העונה שהחלטות השיפוט נגדנו, חשבנו שעם ה-VAR הדברים ישתנו, אך שוב רואים בבירור שאין מקום לאדום ולא לפנדל. חבל שהפסדנו בגלל החלטת שיפוט", אמר גורם במועדון. בחיפה הוסיפו ואמרו: "ספגנו שמונה אדומים העונה, הכי הרבה בליגה. אין כאן קבוצה של שמונה אדומים. איגוד השופטים עם יד קלה על ההדק נגדנו. אנחנו משחקים כמעט שליש מהמשחקים ב-10 שחקנים. כשאתה רוצה להגיע לאירופה, זה יכול להיות קריטי".

 

דוד פוקסמן  (צילום: ראובן כהן)
"התרגלנו שהחלטות השיפוט נגדנו". פוקסמן שולף אדום למאבוקה(צילום: ראובן כהן)

 

מי שספג אמש הרבה מאוד ביקורת מהקהל הירוק הוא בלבול, שבחר לעלות במערך שכלל שלושה קשרים אחוריים. המאמן ויתר על מקסים פלקושצ'נקו, השחקן הכי יצירתי שיש לירוקים בקישור, ועל חשבונו שיחקו מוחמד אבו פאני, נטע לביא ומנואל איטורה, שלא צפוי להמשיך בעונה הבאה בירוק.

 

"מי ישמע אנחנו משחקים נגד ריאל מדריד או יובנטוס שמרקו עולה עם שלושה קשרים אחוריים, זה לא הגיוני ההרכבים הפחדניים האלה", אמר אחד מאוהדי הקבוצה. "אנחנו במומנטום וצריכים לעלות, לשחק התקפי ולחזור לימים הטובים של מכבי חיפה שמשחקת כדורגל שמח".

 

שופטי VAR (צילום: ראובן כהן)
במכבי חיפה בטוחים שהם קופחו למרות מערכת ה-VAR(צילום: ראובן כהן)

 

בתוך כך, מוחמד עוואד לא שותף אמש והחלוץ מבין כי מעמדו נפגע מאוד מאז

שבלבול שב למועדון. עוואד צפוי לבקש הבהרות לגבי מעמדו ובמצב הקיים הוא אף עשוי לבקש לעזוב בקיץ.

 

בני יהודה תנסה להשאיר את סילבסטר בקבוצה

הרבה חיוכים נראו אתמול (שבת) בבני יהודה אחרי הניצחון 0:2 על מכבי חיפה. באצטדיון סמי עופר, שקטע רצף של שלושה הפסדים והיווה יריית פתיחה חיובית לפלייאוף העליון.

 

אחד הנושאים החמים סביב המועדון כרגע הוא שאלת המשך דרכו של יקוב סילבסטר. החלוץ הסלובקי שוב הצטיין אתמול עם צמד, ובקבוצה מעוניינים מאוד לראות אותו ממשיך מעבר לסיום העונה הנוכחית. בתקופה הקרובה ייעשו ניסיונות להחתים אותו על חוזה חדש, למרות העלויות הגבוהות יחסית של השחקן. גורם בקבוצה אמר: "סילבסטר השתלב מצוין, הן מבחינה מקצועית והן חברתית. האוהדים אוהבים אותו, ורק טבעי שנעשה מאמצים גדולים להחתימו לעוד עונה".

 

יקוב סילבסטר (צילום: ראובן כהן)
בני יהודה חוגגת עם סילבסטר. זיווג משמיים(צילום: ראובן כהן)

 

סילבסטר עצמו כבר אמר לא פעם כי טוב לו אצל הכתומים מאז הצטרף בחלון ההעברות של ינואר: "ההחלטה להגיע לפה הייתה טובה. אני נהנה פה מכל רגע וכיף לי, התקבלתי יפה במועדון, השחקנים מאוד עוזרים לי להצליח וגם האוהדים תומכים". גם המאמן יוסי אבוקסיס דאג להחמיא שוב לחלוץ: "ברגע שבית"ר שיחררו אותו רצינו להביא אותו. הוא שחקן שתורם לנו המון. הוא עזר לנו עד עכשיו, ואני מקווה שיסייע לנו לעמוד במשימות שעוד נותרו לנו העונה".

 

גם העובדה שהקבוצה לא ספגה שער נתנה הרבה סיפוק. הניצחון הושג בהרכב חסר מאוד, כשמאוויס צ'יבוטה לא היה בסגל מחשש שיספוג צהוב חמישי ולא יוכל לשחק בחצי גמר הגביע מול מכבי ת"א. גם שי קונסטנטין שסובל ממתיחה וגם איסמעילה סורו המורחק נעדרו. אבוקסיס פירגן לשחקנים שלו בסיום: "לנצח בלי הרכב אחרי שלושה הפסדים ברציפות, ועוד בסמי עופר מול מכבי חיפה שנמצאת בתנופה ולא הפסידה מאז שמרקו בלבול הגיע, זה מוכיח שאנחנו קבוצה ממושמעת שיש לשחקנים שלה הרבה אופי. תענוג".

 


פורסם לראשונה 17/03/2019 07:30

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן כהן
פוקסמן צופה במערכת ה-VAR
צילום: ראובן כהן
מומלצים