שתף קטע נבחר

טהא: "השנה שחקנים נלחמים על כל כדור"

אחרי הניצחון הדחוק על הפועל רעננה, בבאר שבע שמחים על השורה התחתונה. בכר פירגן ללויטה: "הוא תמיד מופיע כשצריך אותו". ז'וסואה יקבל דקות במשחק אימון מול הפועל אשקלון

העיקר התוצאה

המוטיב החוזר בהפועל ב"ש השנה הוא השוואות לעונה שעברה. "לא היינו מנצחים משחק כמו אתמול (שבת) נגד רעננה בעונה שעברה", אמרו אמש במועדון לאחר ה-0:1 על הפועל באצטדיון טוטו-טרנר.

 

באר שבע אומנם הגיעה להרבה הזדמנויות, אך בן שהר, נייג'ל האסלביינק וג'ימי מרין היו לא מרוכזים. חוליית ההגנה עשתה את העבודה ושער נגיחה של מיגל ויטור הספיק כדי להבטיח ניצחון. לואי טהא, אחד המצטיינים אמש, אמר: "השנה באמת הצוות וההנהלה בנו קבוצה שעובדת תשעים דקות, עם שחקנים שנלחמים על כל כדור. קשה לשחק נגדנו, בניגוד לעונה שעברה שהיינו חשופים למתפרצות. העונה כל הקבוצה עובדת כמו יחידה שלמה. נצטרך לצבור כמה שיותר ניצחונות ולעוף קדימה".

 

בית
לויטה. גיבור השעה(צילום: ראובן שוורץ)

 

חומות לויטה

רעננה הגיעה להזדמנויות בודדות אך מסוכנות ביותר, והשוער אוהד לויטה ששוב החליף את ארנסטס שטקוס היה אחראי למנוע מהן להפוך לשערים עם הופעה נהדרת. לשיאו הוא הגיע בדקה ה-35, במצב של 0:0 כשעצר באחד על אחד את קייס גאנם, חלוץ שני מיליון היורו של אשר אלון.

 

"שטקוס עדיין לא כשיר במאה אחוז ורק מי שכשיר במאה אחוז משחק", הבהיר בכר בסיום. "תמיד כשאוהד נקרא לדגל הוא מופיע ונותן את הכל". לשוער הליטאי יש כעת שבוע שלם עד המשחק נגד הפועל חיפה בשבת כדי לחזור לכשירות מלאה. בכל מקרה, בבאר שבע יודעים שגם אם זה לא יקרה, יש לה על מי לסמוך כמחליפו.

 

מרואן קבהא מאוכזב (צילום: עוז מועלם)
מרואן קבהא. אף אחד לא חומק העונה(צילום: עוז מועלם)

 

משמעת

אחד הלקחים החשובים מהעונה שעברה בא לידי ביטוי בכך שברק בכר לא מעלים עין מאף חריגה משמעתית. כך יצא שאתמול מרואן קבהא, אחד השחקנים הנוחים לאימון בסגל, כזה שלא מתלונן גם כשהוא לא משחק – היה מושעה מהסגל.

 

הקשר, אחד השחקנים האהובים על המאמן, על מילים מיותרות שאמר לעוזר המאמן גיא צרפתי באחד האימונים. "מרואן עשה משהו שלא היה צריך לעשות. הוא יודע את זה. הוא נענש והכל עכשיו בסדר. הוא אחד השחקנים הכי נוחים בקבוצה", אמר בכר בסיום. ביום רביעי קבהא יעמוד בפני ועדת משמעת והוא צפוי לספוג גם קנס כספי, שעל פי התקנון עשוי להגיע עד ל-20 אחוז מהשכר החודשי או לכל היותר 8,000 שקל.

 

בבאר שבע, אם כן, לא פוסחים על אף עבירה ולא משנה מה שמו או מעמדו של השחקן בסגל. אחרי המחזור החמישי קבהא יהיה כבר השחקן הרביעי העונה שעומד בפני ועדת משמעת פנימית, כשקדמו לו ניב זריהן, ויטור וחנן ממן. חדי העין הבחינו אתמול במהלך המשחק בעימות בין זריהן לאורן ביטון, שהתווכחו מי יבעט מצב נייח ואף הגיעו לדחיפות. בסיום הם התחבקו, אך לא מן הנמנע שגם הם יעמדו בפני ועדת משמעת.

 

ג'וסווה פסקיירה (צילום: getty images)
ז'וסואה. יתחיל להיכנס לעניינים(צילום: getty images)

 

ז'וסואה בהרצה

הקשר הפורטוגלי החדש ז'וסואה היה אתמול לראשונה העונה בסגל ובמחצית השנייה החל לערוך תרגילי חימום, אך בסופו של דבר לא שולב. ביום רביעי תערוך הקבוצה משחק אימון נגד הפועל אשקלון מהליגה הלאומית, בין היתר כדי לתת לו לצבור דקות משחק מעבר לאימונים. אם הכל ילך לפי התכנון, הוא יזכה בדקות ראשונות נגד הפועל חיפה בשבת הקרובה מה שיחריף את המאבק על דקות משחק עבור חנן ממן ורמזי ספורי שמתקשים לבוא לידי ביטוי.

 

חשדנות האוהדים

12,000 מנויים יש להפועל באר שבע העונה, אך לא רק שאצטדיון טוטו-טרנר לא מתמלא – גם לא כל המנויים בעצמם מגיעים בהמוניהם למשחק. אתמול למשל נכחו באיצטדיון רק 11,477 אוהדים ונגד הפועל תל אביב בשבוע שעבר הגיעו 10,947 איש. עושה רושם שפרוייקט הבנייה מחדש של ברק בכר ואלונה ברקת עדיין נתקל בחשדנות מצד הקהל, ואולי אפשר לדבר על פינוק שהתפתח בשלוש השנים הזוהרות שלפני האחרונה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים