שתף קטע נבחר

אכזבה במכבי חיפה, פלקושצ'נקו עשוי לעזוב

אחרי ה-1:1 נגד בני יהודה בבית, הירוקים מבואסים: "הניצחון היה בידיים שלנו". הקשר לא נלקח בחשבון ויבקש הבהרות. וגם: החשש של בלבול, הטעות של חיימוב והקהל שנתן הצגה, אבל חייב להיות יותר סבלני

אכזבה גדולה במכבי חיפה לאחר התיקו 1:1 אמש (שני) מול בני יהודה. הקבוצה של מרקו בלבול לא הציגה משחק גדול, ונתקלה בחבורה העיקשת של יוסי אבוקסיס, ששיחקה נהדר מבחינה טקטית. "איבדנו שתי נקודות חשובות. הרגשנו שהמשחק בידיים שלנו. התיקו הזה בהחלט מיותר", אמרו בקבוצה.

 

 

מוחמד עוואד, שקיבל צ'אנס בהרכב על חשבונו של יאניק ווילדסחוט, איכזב ועשוי לאבד את מקומו. מי שמרגיש פגוע ממעמדו הוא מקסים פלקושצ'נקו, שלא נספר כלל ע"י בלבול, צפוי לדרוש הבהרות, ואם המצב יימשך הוא עשוי לדרוש לעזוב בינואר לקבוצה אחרת.

 

פוקס, לביא וחיימוב מאוכזבים (צילום: גיל נחושתן)
פוקס, לביא וחיימוב מאוכזבים(צילום: גיל נחושתן)

מקסים פלקושצ'נקו מכבי חיפה (צילום: ראובן שוורץ)
פלקושצ'נקו מרגיש שלא סופרים אותו(צילום: ראובן שוורץ)
 

 

זהירות היתר של בלבול

זו לא הפעם הראשונה העונה שהמאמן עולה למכבי חיפה בנקודות. אחרי המשחק המאכזב נגד מכבי ת"א בחוץ, בו הירוקים התבטלו בפני האלופה והפסידו 1:0, אתמול הם כבר הוליכו, אבל במקום ללכת קדימה, בלבול חשש, הוציא את ניקיטה רוקאביציה כדי לשמור על תוצאה, וזה זימן התקפות של הכתומים, שאחת מהן הסתיימה בשער.

 

אחרי השוויון בלבול הוציא את דולב חזיזה והכניס את ווילדסחוט, אבל זה כבר היה מאוחר מדי. חיפה היא ללא ספק הקבוצה עם החלק הקדמי הקטלני ביותר בליגה העונה (רוקאביציה, עוואד, ווילדסחוט, צ'ארון שרי וירדן שועה), ובלבול חייב לדעת לנצל את העוצמה ההתקפית ולא לחשוש לשחק עם שניים ולפעמים גם עם שלושה חלוצים כדי להכריע משחקים.

 

מרקו בלבול על הספסל (צילום: ראובן שוורץ)
החילוף של בלבול הזמין התקפות(צילום: ראובן שוורץ)

מכבי חיפה (צילום: גיל נחושתן)
חיימוב אתמול בסיום המשחק(צילום: גיל נחושתן)

 

הטעות של חיימוב

בני יהודה הגיעה למצב ממשי אחד אמש, והבקיעה. לגיא חיימוב לא הייתה יותר מדי עבודה, אך במצב היחיד איתו היה צריך להתמודד הוא הגיב מאוחר ועלה לחיפה בנקודות. חיימוב חזר להרכב של הירוקים למרות שג'וש כהן הציג יכולת נהדרת כשהחליף אותו בעקבות אותו זעזוע מוח ממנו סבל, והטעות שלו אמש, בתוספת לשריקות הבוז לעברו מהקהל הירוק, בטוח שלא מוסיפות לביטחון שלו.

 

בסיום, בלבול גיבה את השוער שלו והבהיר שכל שחקן יכול לטעות, וטעויות הן חלק מהמשחק. אך את הקהל הירוק, שמאבד מהסבלנות שלו כלפי השוער, זה לא מעניין. סביר להניח שחיימוב ימשיך בשער גם במחזור הבא, בלבול לא ירצה לחסל לשוער הראשון שלו את הביטחון לגמרי, אבל גם האיש בשער מבין שכל העיניים יהיו מופנות כעת עליו.

 

מכבי חיפה (צילום: גיל נחושתן)
יובל אשכנזי וחיימוב מאוכזבים(צילום: גיל נחושתן)

 

נקודת האור: האוהדים

אחרי תקופה ארוכה, ארגוני האוהדים של מכבי חיפה חזרו לסמי עופר, ונתנו הצגה יחד עם 23 אלף הצופים שנכחו במשחק. הקהל הפך העונה לשחקן ה-12 של הקבוצה, דוחף ומעודד. אבל מצד שני הוא חייב להיות יותר סבלני.

 

אחרי שמונה שנים כושלות, הקבוצה סוף סוף נראית מחויבת, התקפית ומחוברת, אך הקהל בחר אמש לשרוק בוז לקבוצה ולחיימוב. הפער מהמקום הראשון רק שלוש נקודות, כאשר הפועל ב"ש ומכבי ת"א ייפגשו במחזור הקרוב ותיקו ביניהן יוכל לקרב את הירוקים עד כדי נקודה בלבד, כך שהקהל לא צריך להרגיש שהעונה הסתיימה בעקבות התיקו נגד בני יהודה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
מרקו בלבול
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים