שתף קטע נבחר

מנספורד: "לא עניין שחקנים חופשיים לבוא לישראל"

בראיון פרידה מיוחד מספר מנכ"ל מכבי תל אביב היוצא, בן מנספורד, על הסיבות לעזיבה ("משפחה והזדמנות שאולי לא תחזור"), תגובות השחקנים ("שכטר אמר לי איך אתה עוזב את הבחורים שלך") והמחליף האפשרי שלו ("יצחקי יכול להתפתח לסגל הבכיר ביותר"). רק אל תארגנו לו טקס פרידה

"אני מרגיש שאני לא מספיק ראוי כדי שיעשו לי טקס פרידה. יש אנשים שעשו יותר ממני עבור מכבי ת"א". בן מנספורד, מנכ"ל מכבי ת"א בשנתיים וחצי האחרונות, עוזב את המועדון לטובת תפקיד המנג'ר בבלקפול האנגלית – אבל לא רוצה שתעשו מזה עניין גדול.

 

אם הייתי אומר לך לפני חודשיים שבסוף אוקטובר תעזוב, מה היית אומר?

"הייתי אומר שבכדורגל אין דבר כזה שאין דבר כזה. דברים יכולים לקרות במהירות. כשמכבי ת"א מביאה מאמנים ומנכ"לים זרים, היא מבינה שזה לא לעד".

 

מנספורד. "בכדורגל הכל יכול לקרות" (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
מנספורד. "בכדורגל הכל יכול לקרות"(צילום: אורן אהרוני)

 

לפחות הם הופכים לשגרירים טובים.

"מאוד. אני משוכנע שמרבית האנשים שעבדו במכבי, ואני אהיה ביניהם, מדברים רק טוב על המועדון ועל ישראל".

 

גם על תקשורת הספורט כאן?

"אני חושב שהתקשורת בארץ יותר קרובה לשחקנים, לסוכנים ולמשפחות. באנגליה המועדונים מצליחים לשמור על הדברים אצלם. אתם יודעים יותר ממה שהייתי רגיל באנגליה".

 

ושוב נשאלת השאלה האם היית חייב לעזוב כעת?

"יש לי משפחה באנגליה שיהיה לה יותר טוב ויותר נוח אם אני אהיה שם בסביבה ליד. במקביל לעניינים האישיים שלי, נוצרה הזדמנות עבורי לחזור ולעבוד במועדון כדורגל שפנה אלי. לזכותו של מיטש אני יכול לומר שהוא היה מאוד אדיב ומתחשב. צריך להבין שבתפקיד שלי כמנכ"ל התפנו רק שתי משרות בליגות הבכירות באנגליה במשך השנתיים וחצי האחרונות".

 

מיץ' גולדהאר ובן מנספורד (צילום: אורן אהרוני)
מנספורד וגולדהאר. "הוא היה מאוד אדיב"(צילום: אורן אהרוני)

 

מה השחקנים אמרו לך?

"איתי שכטר בא אלי ומאוד העציב אותי. הוא אמר לי: 'בן, איך אתה עוזב את הבחורים שלך? איך אתה עוזב את שחר פיבן, יונתן כהן?'. אמרתי לו שהגיעה ההזדמנות במקביל לעניינים האישיים. יהיה לי מאוד קשה להגיד לשחקנים ביי ביי אחרי המשחק מול הפועל ב"ש ביום שני ובטח כאשר ניפגש ביום שלישי למשהו יותר אישי".

 

"תשאלו את גולדהאר מה הוא חושב על אבוקסיס"

אם מיטש יחליט לשנות את דרכו ולהביא מאמן ישראלי. על מי היית ממליץ?

"ברק בכר עושה עבודה נהדרת בבאר שבע. רוני לוי הוא מאמן אירופי שגם עבד באירופה. אני מאוד אוהב את מסאי דגו ואני מקווה שהוא ימשיך במסע שלו בליגת העל אחרי שפוטר. ניסו אביטן עשה עבודה מעולה בעונה שעברה ואני מאוד מתרשם מהעבודה שלו עם צעירים - אבל אני כמובן מקווה שהוא יפסיד העונה בכל המשחקים".

 

יוסי אבוקסיס?

"אחרי שאלך תשאלו את מיטש גולדהאר או מי שיחליף אותי מה הם חושבים על יוסי אבוקסיס".

 

יוסי אבוקסיס על הקווים (צילום: גיל נחושתן)
אבוקסיס. "תשאלו את גולדהאר מה הוא חושב עליו"(צילום: גיל נחושתן)

 

זה לא סוד שבתפקידך היית מעורב מאוד בפן המקצועי ולא שימשת רק כמנכ"ל נטו. ולדימיר איביץ' ינווט את הספינה בלעדיך?

"איביץ' מדהים. אני חושב שהוא בין 45 המאמנים הטובים באירופה. ברור שהוא מאוכזב כמונו שלא הצלחנו באירופה, אבל אין לי ספק שהוא יאמן באחת מחמש הליגות הטובות באירופה. אני אשמח לעבוד איתו בעתיד ולהביא אותו לקבוצה בה אני אעבוד, אבל בטח לא כאשר הוא יהיה עדיין במכבי כי ג'ק ומיטש קשוחים מדי במשא ומתן".

 

הגעת כמנכ"ל עם קשרים. היית תקופה גם סוכן שחקנים. אתה שלם עם הזרים שהגיעו בתקופתך למכבי תל אביב? לא יכולת להביא שחקנים יותר דומיננטיים?

"כולם יודעים איזו תקופה מכבי תל אביב עוברת בזמן שאני כאן עם מגבלות הפייר פליי. לא יכולנו לרכוש שחקנים זרים. יחד עם זה, נתקלתי בשחקנים חופשיים שלא עניין אותם לבוא לישראל ואני הייתי מאוד נבוך מכך כי אני מצאתי את ישראל מושלמת. אני חושב שהצלחנו להביא שחקנים חופשיים טובים בתקופה שלי כמו סבוריט ואמאדור. צ'יקו שבמשחקים מסויימים מראה מה הוא יכול לתרום. ג'ראלדש שמתחיל להראות מה הוא שווה וגם יאניוטיס עוד יתרום למכבי ת"א בעתיד ואני מאמין שמכבי גם תעשה עליו כסף כשתמכור אותו אחרי שהוא בא בחינם".

 

אנדראס יאניוטיס (צילום: אורן אהרוני)
יאניוטיס. "עוד יתרום למכבי"(צילום: אורן אהרוני)

 

למדת מהר את המנטליות הישראלית?

"לקח לי קצת זמן. אתה יודע מה ברק יצחקי לימד אותי? בהתחלה כשישבתי עם סוכנים ורציתי להציע 100 אלף דולר לשחקן, התחלתי ב-90. אז הסוכן הלך הביתה וחשב שהוא יוכל להשיג בעצם 170. ברק יצחקי אמר לי: 'אם אתה רוצה לשלם 100 אלף דולר, תציע 40 אלף דולר'. ברק הוא קשוח והוא רצה שאני אהיה יותר קשוח. אני באתי בגישה יותר פייסנית ובלי משחקים של משא ומתן, כי כך אני מכיר מאנגליה".

 

"הייתי רוצה לקחת את שכטר איתי לאנגליה"

אילו שחקנים ישראלים רצית להביא למכבי ולא הצלחת?

"דן ביטון וקייס גאנם".

 

למה לא הבאתם את דן ביטון?

"כי אשדוד רצתה הרבה עבורו וכי היתה לו הצעה מאירופה. הישראלים יעדיפו לעבור לאירופה גם בגלל הסוכנים. אל תשכח ששחקן שיוצא לאירופה, משוכנע שכאשר הוא יחזור לכאן הוא ירוויח יותר".

 

דן ביטון מקבל מילה טובה מג'קי בן זקן (צילום: גיל נחושתן)
דן ביטון. "אשדוד דרשו יותר מדי"(צילום: גיל נחושתן)

 

אילו שחקנים היית רוצה לקחת איתך ממכבי תל אביב לבלקפול?

"דור פרץ יכול להתאים לאנגליה. גם דן גלזר, שחר פיבן ויונתן כהן. בכל הקשור לאנשים שהייתי רוצה לקחת אותם איתי הלאה אז זה איתי שכטר, אבי ריקן, שרן ייני. אנשים נהדרים".

 

הדגל שנשאת הוא דגל הצעירים ושחקני הבית, דבר שלא היה במועדון לפניך. אתה חושב שאפשר לעשות יותר בעניין הזה?

"בעניין עדן קארצב, הוא היה קצת חסר מזל כי כאשר הוא הושאל לקרית שמונה הקיץ, ידענו שדור פרץ נשאר ושאייל גולסה עומד לחזור. אתה צריך לסמוך על המאמן בעניין סגל השחקנים וולדאן חשב שהוא לא יקבל מספיק דקות. אני מאוד אוהב מאמנים שנותנים אמון בצעירים. בגלל זה אהבתי מה שמסאי דגו עשה בהפועל פתח תקווה. אני שמח לראות שמכבי חיפה מאמינה בזה. הלחץ על מאמני מכבי ת"א ומכבי חיפה הוא לנצח כל הזמן ולכן לא קלה ההחלטה ללכת עם הצעירים מהבית".

 

זו לא היתה טעות לא למכור את דור פרץ לאחד המועדונים ממוסקבה?

"לדור הייתה עונה מצוינת בשנה שעברה וציפינו שתהיה בו התעניינות, אבל אני חושב שהדיווחים היו קצת מוגזמים. אני חושב שהפרסומים היו קצת יותר גדולים ממה שהיה באמת בנוגע להתעניינות בו. אני לא חושב שההצעות היו מספיק טובות כדי שנמכור אותו".

 

מכבי תל אביב (צילום: עוז מועלם)
דור פרץ. "הפרסומים היו מוגזמים"(צילום: עוז מועלם)

 

אתה חושב שמכבי תל אביב צריכה לצרף מנהל מקצועי אחריך או שהיא צריכה לתת את המפתחות לברק יצחקי?

"קשה לי להשיב על השאלה הזו. זו שאלה למיטש ולג'ק. אני חושב שהם הביאו אנשי מקצוע מעולים בשמונה השנים האחרונות. ברק הצטרף לתפקיד שהוא עושה עכשיו והוא יכול להתפתח להיות בסגל הבכיר ביותר. כשג'ורדי עזב, המועדון הפסיד שש שנים של ידע שהוא צבר כאן על הכדורגל הישראלי. אני חשבתי שכאשר אני נכנס לתפקיד יהיה הכי נכון לי לצרף אדם כמו ברק עם המטען שיש לו על הכדורגל הישראלי".

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
בן מנספורד
צילום: אורן אהרוני
מומלצים