שתף קטע נבחר

חברות ביטוח יכסו העברות של ההתאחדות לכדורגל

וועדת הבדיקה קבעה כי קבוצות ליגת העל והלאומית קיבלו עודפים כספיים והיו צריכות להחזיר אותם. ביקורת הועברה על ועדת הביקורת של ההתאחדות

שתי חברות הביטוח של התאחדות הכדורגל הן שיממנו את ההפרשים שעדיין לא שולמו לכיסוי חוב בגין העברות יתר של כספים מההתאחדות לקבוצות הכדורגל. הוועדה המיוחדת שמונתה על ידי ההתאחדות קבעה כי עד היום נגבו מהקבוצות כשבעה מיליון שקלים, והפרש המחלוקת הוא על סכום דומה שעל כך הנהלת ההתאחדות תופנה לשתי חברות הביטוח על מנת שהן יממנו אותו. כמו כן, הוועדה קבעה שנושאי המשרה לא יואשמו ועל הקבוצות לשלם את סכום החוב.

 

כזכור, שני רואי חשבון קבעו כי קבוצות ליגת העל והלאומית קיבלו עודפים כספיים מההתאחדות כדי לכסות את הגירעונות שלהן ובפועל היו צריכות להחזיר את הכספים, חלקן החזירו כבר ונותר עדיין סכום אשר כאמור חברות הביטוח הן יכסו זאת.

 

התאחדות לכדורגל (צילום: אורן אהרוני)
התאחדות לכדורגל(צילום: אורן אהרוני)
 

 

הוועדה שהוקמה על ידי ההתאחדות מתחה ביקורת על גורמי הפיקוח שלדעתם התרשלו ולא עשו מלאכתם נאמנה, כולל ועדת הביקורת בהתאחדות שהיה עליה להמליץ על הדוחות הכספיים בפני האסיפה הכללית.

 

בנימוקי הוועדה נכתב בין היתר: "הוועדה סבורה כי בנסיבות העניין שעה שמדובר בכספים שהועברו לקבוצות עצמן ולא לכיסן הפרטי של מי מנושאי המשרה, זה יהיה נכון שההתאחדות תימנע מהליכים משפטיים. נכון גם שההתאחדות תפנה לחברת הביטוח וכן לרואי החשבון על מנת שישתתפו בסכומים שהציעו בפני חברי הוועדה, וניתן להניח כי בהגינותם הם לא יסוגו בהם מדיבורם".

 

בנוסף הוחלט: כי יתרת הגירעון תכוסה באמצעות גביית הכספים מכל קבוצה בליגת העל ובסכום אחר מכל קבוצה בליגה הלאומית. סכום זה ישולם על ידי הקבוצות או יקוזז בתשלומים אותם מעבירה ההתאחדות לקבוצות. בעוד חודש ההתאחדות צפויה לאשר רשמית את ההחלטה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
התאחדות לכדורגל
צילום: אורן אהרוני
מומלצים