שתף קטע נבחר

בית"ר: "מכבי חיפה מתנשאת, שחצנית ואליטיסטית"

מועדונו של אנטואן קונט הוציא הודעת גינוי חריפה על התנהלות הירוקים בנוגע לטענות השחקן: "מאמינים לכל מילה שלו, מכבי חיפה מינפה את הגזענות". הדברים נאמרו בתגובה לקו ההגנה: "כופרים באישום, אולי השחקן רגיש וחשב ששמע"

היום התקיים בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל דיון בו עמדה מכבי חיפה לדין בעקבות טענות לקריאות גזעניות נגד מגן בית"ר ירושלים אנטואן קונט במהלך המשחק בין שתי הקבוצות. החלטה לא התקבלה עדיין, אך הטענות שהשמיעו שני הצדדים היו בהחלט מעניינות.

 

קונט עצמו העיד בדיון והתקומם נגד הטענה כי אנשים סמוכים אליו לא שמעו את הקריאות: "אני עמדתי שם ושמעתי את הנהמות מהיציע הצפוני וזה מה שמשנה. אני לא יודע למה אחרים לא. לא ראיתי דברים אחרים בזמן האירוע, רק בווידאו אחר כך ראיתי שביצעו גם תנועות של קופים".

 

קונט בעת שביקש להפסיק את המשחק (צילום: עוז מועלם)
קונט בעת האירוע. "אני שמעתי, זה מה שמשנה"(צילום: עוז מועלם)

 

נציגה של חיפה עו"ד אודי שוחוטוביץ הכחיש את הטענות: "בדיקת הסאונד שלנו העלתה שלא היו קריאות. אנחנו כופרים באישום", פתח, והפתיע בהסבר לדברי קונט: "אולי השחקן רגיש לנושא וחשב ששמע".

 

שוחוטוביץ לא הסתפק בטיעון הענייני ונתלה גם בצד הפורמאלי: "על פי התקנון ניתן להעמיד לדין רק אם הדברים נכתבו בדוח השופט או המשקיף ובשניהם ציינו שלא שמעו קריאות גזעניות. על פי התקנות לא ניתן להעמיד לדין על סמך תלונה של שחקן. יש פה מחדל ברור בכל הגשת כתב האישום".

 

מי שלא נשארה לעמוד מנגד והוציאה הודעת גינוי חריפה על התנהלות מכבי חיפה ותמכה בשחקנה, היא בית"ר עצמה: "זהו יום שחור בתולדות מועדון מכבי חיפה. מועדון כדורגל מכובד ולא גזעני עם קהל אוהדים שאינו נוקט כדרך קבע בגזענות, אך בהתנהלותו המתנשאת, השחצנית והאליטיסטית - החל מרגע תלונתו הכנה והאותנטית של קונט ועד האמירות הבזויות של גורמי המועדון השונים לפני ובמהלך הדיון היום, למעשה נתן דרור ומינף את הקריאות הגזעניות של אוהדיו. מועדון הכדורגל בית״ר ירושלים מאמין לכל מילה שיצאה מפיו של אנטואן, תומך בו, מגבה את התנהלותו וילך יד ביד עם השחקן בכל צעד שיבחר במסגרת המלחמה כנגד הגזענות בספורט.

 

נדהמנו לראות את הקו בו מועדון מכבי חיפה נקט החל מההודעה החד משמעית מיד בתום המשחק על כך שלא נשמעו כלל קריאות גזעניות ועד האמירות המבישות של נציגיו בתקשורת ובבית הדין היום, שבמקום להתנצל בפני השחקן ירדו למקומות נמוכים שאינם רלוונטיים לאירוע או בכלל. בית"ר ירושלים תמשיך לפעול בעצמה ובנחישות כנגד אלימות וגזענות בספורט ואנו תקווה שגם במועדון מכבי חיפה יתפכחו ויבינו את הטעות החמורה בגישתם לאירוע זה. אנטואן ביקש להודות לאוהדי בית״ר הרבים על התמיכה המחזקת במשחקים, ברחוב וברשת".


פורסם לראשונה 18/12/2019 19:30

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
אנטואן קונט
צילום: עוז מועלם
מומלצים