שתף קטע נבחר

השקט שנשאר: נייג'ל האסלביינק עיצבן את הקהל?

ביום שאחרי הניצחון הדרמטי של הפועל באר שבע על מ.ס אשדוד, אוהדי הקבוצה עסוקים דווקא באירוע שהתרחש לאחר כיבוש שער הניצחון, כשההולנדי סימן תנועת השתקה. ברק בכר: "לא יכול להגיד שיצאנו מהמשבר". ז'וסווה ואור דדיה סחטו מחמאות

לפני קצת פחות משבועיים הפסידה הפועל באר שבע לבית"ר ירושלים וכבר אז הציבו לעצמם ראשי המועדון יעד ליציאה מאחד המשברים הגדולים של השנים האחרונות: ניצחון בשלושה משחקים בתוך שבוע. תחילה רצו שם לנצח את מ.ס אשדוד בחוץ במסגרת הגביע – וזה קרה עם 3:4 קשה. לאחר מכן עוד משחק חוץ, הפעם נגד חדרה – וגם זה הצליח עם שער הבכורה של ז'וסוואה. לסיום המרתון קיבלה ב"ש עוד פעם את אשדוד, הפעם בטוטו-טרנר ושוב זה היה קשה מאוד, אך הסתיים ב-1:2 בעזרת מהפך דרמטי בדקות הסיום.

 

לטבלת ליגת העל

 

האירוע שמעסיק הבוקר את אוהדי הפועל באר שבע הוא ההתנהגות של כובש שער הניצחון, נייג'ל האסלביינק, שלאחר הכיבוש פנה לכיוון הקהל וסימן תנועת השתקה, דבר שהאוהדים לא אהבו כמובן. אוהדים שהיו עם הקבוצה במשחק נגד חדרה טוענים שגם ז'וסוואה בחר לחגוג כך באופן מתריס כלפיהם לאחר השער שכבש. לא ברור כיצד, אם בכלל, יגיבו לכך ראשי המועדון.

 

האסלביינק משתיק את הקהל (צילום: הרצל יוסף)
האסלביינק חוגג עם התנועה(צילום: הרצל יוסף)

האסלביינק משתיק את הקהל (צילום: הרצל יוסף)
(צילום: הרצל יוסף)

 

למרות הניצחונות, לא כולם במועדון חושבים שהמשבר הסתיים. כובש השער הראשון למשל, ניב זריהן, אמר בראיון לטלוויזיה שלדעתו קבוצתו יצאה מהמשבר, אך המאמן ברק בכר היה זהיר הרבה יותר בדבריו: "היה משבר והמטרה הייתה לצאת ממנו. אני לא יכול להגיד שיצאנו ממנו. יש עוד הרבה עבודה, אבל השגנו שלושה ניצחונות קשים ודרמטיים. זה מראה על העוצמה של השחקנים. צריך לפרגן להם ולא להוריד את הרגל מהגז, אלא להמשיך במומנטום".

 

דווקא במחצית הראשונה, שהסתיימה ביתרון של אשדוד, באר שבע הייתה טובה הרבה יותר מיריבתה, שנהתה מיום גדול של שוערה רועי משפתי. במחצית השנייה באר שבע הייתה תכליתית יותר ובפעם הראשונה העונה הצליחה להפוך פיגור מוקדם לניצחון. בכר: "אני לא זוכר כבר הרבה זמן מחצית עם כל כך הרבה מצבים מסוכנים בה אתה בסוף יורד למחצית בפיגור. אמרתי לשחקנים להמשיך באותה הדרך כי ידענו ששחקני אשדוד יתעייפו. למרות לחץ ופיגור, השחקנים הראו אופי ויכולות. הם עמדו בלחץ וצריך להצדיע להם. התוצאה לא משקפת כי היה צריך להיגמר 2:5 לטובתנו".

 

בן ביטון: "המשחקים נגד הקטנות שמצופפות קשים יותר"

שני שחקנים סחטו את מירב המחמאות אתמול. ז'וסווה הפורטוגלי, שבשרשרת ההפסדים נראה רע מאוד וכבר החלו להישמע ביקורות בנוגע להשפעתו השלילית על הקבוצה מאז שהצטרף, תיפקד אתמול כבעל הבית של באר שבע במרכז השדה והירבה לייצר מהלכים טובים - אחד מהם סידר לנייג'ל האסלביינק את שער השוויון. הפורטוגלי היה אחראי גם על שער הניצחון מול חדרה באמצע השבוע שעבר ובבאר שבע מקווים שהוא ימשיך באותה המגמה. השחקן השני הוא המגן הצעיר אור דדיה, שניצל את המחסור בבלמים בשני המשחקים האחרונים והעובדה שבן ביטון הוסט מעמדת המגן הימני למרכז ההגנה, כדי לקבל דקות משחק. לצד משחק הגנה טוב דדיה גם סיפק מספר הרמות מדויקות לרחבה ועם החלפתו לקראת הסיום, וכן בסיום המשחק, זכה לקריאות עידוד רבות מהאוהדים ביציעים.

 

בן ביטון מאוכזב (צילום: עוז מועלם)
ביטון. תיפקד טוב(צילום: עוז מועלם)

 

בקבוצה לא כועסים על החלוץ בן שהר שהורחק בדקות הסיום וטענו שהפגיעה שלו בשחקן היריב הייתה לא מכוונת. האסלביינק צפוי להחליפו במשחק נגד הפועל תל אביב. בבאר שבע מקווים שכמה שיותר שחקנים פצועים יחזרו לסגל לקראת המשחק. מאור מליקסון נעדר אתמול לאחר שחש כאבים קלים באזור הניתוח שעבר בקיץ וכמעט הוביל לפרישתו מכדורגל.

 

בהיעדרו של מליקסון, מי שמחזיק בסרט הקפטן, בן ביטון, סיפר על התאקלמותו בתפקיד הבלם: "נוצר מצב שהיו המון פצועים וכל אחד היה צריך לתת יותר ולשחק בתפקידים אחרים ופחות נוחים. אני שמח שעשינו שבוע טוב. יש מה לשפר ונרצה להמשיך במומנטום. יש שיגידו שמשחקים נגד קטנות שמצופפות יותר קשים מהמשחקים נגד הגדולות. מה שהיה אחרי ההפסדים כבר מאחורינו. מה שצריך לנתח ניתחנו. עשינו שבוע טוב וצריך להסתכל קדימה. רוב האוהדים תומכים בנו ובי ומי שפחות תומך זה לגיטימי. היה חסר לנו גרוש ללירה לכבוש במחצית הראשונה. לא הגיע לנו לרדת בפיגור. אני שמח שהיינו יותר יעילים במחצית השניה והצלחנו לנצח. זה הדבר החשוב ביותר".

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הרצל יוסף
נייג'ל האסלביינק
צילום: הרצל יוסף
מומלצים