שתף קטע נבחר

אבוקסיס: "שיר צדק יחזור לרוטציה"

מאמן הפועל ב"ש הכריז רשמית על חזרתו הצפויה של הבלם: "שמח שכולם שמו את העבר מאחור, הוא ישחק בקרוב". על הניצחונות האחרונים: "התוצאה הטובה היא מה שחשוב". לקראת עירוני ק"ש (שבת, 17:30): "זה מגרש שמקשה על קבוצות"

לאחר שני ניצחונות רצופים, הראשון בשבוע שעבר 1:2 על מכבי נתניה בגביע המדינה והשני 0:1 על הפועל חיפה בתחילת השבוע, מקווים בהפועל באר שבע להמשיך במומנטום תחת המאמן החדש יוסי אבוקסיס גם בשבת במשחק החוץ נגד עירוני קריית שמונה (שבת, 17:30).

 

אבוקסיס דיבר במסיבת עיתונאים שקיימה הקבוצה על המשחק האחרון: "הניצחון על חיפה היה חשוב מבחינת הקבוצה. לא היה משחק הכי טוב אבל הפתיחה הייתה יוצאת מן הכלל, עשרים דקות מצוינות עד הפנדל שלא קיבלנו והכניס אותנו לעצבים. אחר כך קרו דברים פחות טובים אבל מה שחשוב זה שהתוצאה הייתה טובה", אמר. לקראת משחק החוץ הקרוב אמר המאמן: "משהו במגרש בקריית שמונה מקשה על קבוצות. אם נביא את הדקות הטובות מהמשחק האחרון נוכל לעשות תוצאה טובה".

 

יוסי אבוקסיס (צילום: עוז מועלם)
יוסי אבוקסיס. "הייתה פתיחה מצוינת מול הפועל חיפה"(צילום: עוז מועלם)

 

על העובדה שטרם הצטרפו שחקנים בחלון ההעברות: "החלון לא בורח. אנחנו עושים מהלכים בשקט ומנסים להביא את הכי טוב. הזמן מתקצר ובימים הקרובים נצטרך לקבל החלטות. באר שבע מועדון שונה ממה שהיה בבני יהודה, שם יכולתי להביא שחקן למבחנים ואם הוא צעיר היה זמן וסבלנות לבנות אותו. פה נצטרך לקבל מישהו יותר מוכח ועם קבלות. אין זמן כי רוצים תוצאות מיד. האופציות הכלכליות טובות יותר אבל זה לא מבטיח הצלחה. ננסה להביא את הכי טוב והכי חשוב שאלו יהיו שחקנים פעילים שיוכלו להיכנס במיידי לעניינים".

 

אבוקסיס סירב להיות איש בשורות בנושא שילוב שחקני הבית: "שחקנים ישחקו אם הם יוכיחו שמגיע להם לשחק, שחקני בית או רכש. נקבל החלטות לפי מי הכי טובים לכל משחק. בכל מועדון אוהבים שחקני בית אבל מי שיהיה הכי טוב ישחק. אני אוהב צעירים אבל אם יהיה צעיר פחות טוב הוא לא ישחק. אראה משחקים של הנוער ונשחק נגדם כדי ללמוד אותם מקרוב. אמרתי לתומר יוספי שהוא מוכשר. אמרתי לו שנראה לקראת סוף החלון אם נצרף שחקן בעמדה שלו. ניתן לו לשחק כי הוא שחקן מוכשר וכרגע אני רואה אותו כחלק מהרוטציה".

 

הפועל באר שבע (צילום: עוז מועלם)
שיר צדק. "יחזור לרוטציה"(צילום: עוז מועלם)

 

אבוקסיס הצהיר רשמית על חזרתו של הבלם שיר צדק לסגל: "שיר חוזר לרוטציה. הוא הרבה זמן לא שיחק ולא היה בעניינים. אני שמח על ההחלטה של ההנהלה, זה היה חשוב. כולם שמו הכל בצד. זה היה חשוב מאוד. יש שני אימונים ונראה. אני חושב שהוא צריך משחק אימון כדי להשתפשף אחרי שלא שיחק תקופה ארוכה. הוא עוד ישחק, יש עונה ארוכה".

 

ז'וסווה הפורטוגלי הוסיף: "יותר קל לשחק כשאתה מנצח. היינו צריכים שינוי והוא נעשה בעמדת המאמן. אנחנו עובדים קשה. אני נותן הכל באימונים ובמשחקים, אני לא אוהב להפסיד אפילו לבת שלי. מבחינתי להפסיד במשחק זה הכי גרוע ואני מנסה לתת הכל. איך זה שאני בארץ? אני לא יכול להגיד כי אין לזה סיבה אחת, אבל אני כאן ונהנה. עד עכשיו אני נהנה מהקבוצה והמועדון. גם מיגל ויטור היה במועדונים גדולים ועכשיו הוא פה בישראל. לוקחים החלטות בחיים ועד עכשיו אני מרוצה מההחלטה. אליפות? לא רק בעזרתי בלבד, רק בעזרת 24-25 השחקנים שבסגל. רק איתי לא ננצח כלום. אני לא יכול להגיד אם ומתי זה יקרה. כדורגל לא עובד כך.

 

ז'וסואה מול אדריאן רוצ'ט (צילום: עוז מועלם)
ז'וסווה. "קל יותר לשחק כשמנצחים"(צילום: עוז מועלם)

 

"בטורקיה היו לי חמישה מאמנים בעונה אחת. זה טבעי שמחליפים מאמן. כשמחליפים מאמן אז המועדון בדרך הלא נכונה. עכשיו הכיוון אחר, המוטיבציה אחרת. יש דברים אחרים שיוסי דורש מאיתנו. אנחנו מכבדים אותו ורוצים לעבוד איתו כמה שיותר".

 

על בעיית הצהובים שלו הוסיף הפורטוגלי: "לא קיבלתי צהובים כבר ארבעה משחקים. זה קל להוציאו צהובים. לפעמים מגיע ולפעמים לא. גם לנו וגם לשופטים יש טעויות. אני כרגע בדרך הנכונה וזה מה שחשוב".

בעניין אחר, מאור מליקסון, שלפני כחודש פרש מכדורגל ועדיין לא ברור איזה תפקיד ימלא במועדון, נרשם כשחקן בקבוצת הוותיקים של הפועל באר שבע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
שיר צדק
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים