שתף קטע נבחר

 

פרויקט תגלית: כך הפך ג'וש כהן לשוער הבכיר במכבי חיפה

הוא מרבה לטייל בארץ ולנצל כל יום חופשי לטיפוס על הרים או טיול בטבע, נחשב ל"חננה" מחוץ למגרש אך גם ל"חיה רעה" על הדשא. היהודי-אמריקאי הגיע לישראל כמחליף של גיא חיימוב, אבל כעת בונים במועדון על כך שיעזור לקבוצה לזכות בתואר

צעירים יהודים-אמריקאים רבים מגיעים לישראל במטרה להכיר את הארץ ולהתחבר למורשת שלהם. מי שמתבונן בחיי הפנאי של ג'וש כהן, בהם הוא חוקר את הארץ מצפונה לדרומה ומטייל עם חולצה על הראש, היה יכול לחשוב שמדובר בעוד משתתף בפרויקט תגלית טיפוסי. אבל כהן לא הגיע לכאן כדי לטייל. הוא אחד השוערים הטובים בישראל.

 

 

כהן בן ה-27 אולי לא הגיע לישראל דרך פרויקט תגלית, אבל הוא ללא ספק אחת מתגליות העונה. הוא הגיע לכאן כשם לא מוכר, ובגיל שנחשב למבוגר עבור מי שמחפש את הפריצה בקריירה, אבל הפך לשוער הראשון של מכבי חיפה ועושה עבודה מצוינת. בעוד כולם מדברים על ההתפוצצות ההתקפית של הירוקים העונה, אסור לשכוח את התרומה של השוער.

 

ג'וש כהן בשער (צילום: ראובן כהן)
ג'וש כהן. אחת מתגליות העונה(צילום: ראובן כהן)

 

כהן נולד בקליפורניה ושיחק במכללת קליפורניה שבסן דייגו. הקריירה המקצוענית שלו כללה רק קבוצות מה-USL, שהיא הליגה השנייה ברמתה בארצות הברית, אבל שם, בקבוצת סקרמנטו רפובליק, הוא הכיר את דקל קינן, ואותה קריירה שינתה מסלול. קינן, קפטן מכבי חיפה בעבר, עדיין מחובר לראשי המועדון וכאשר הבין שכהן יכול להתאים לרמת הכדורגל בישראל הציע לבחון אותו. מאמן השוערים גיורא אנטמן אכן בדק, ובנוסף התברר שמדובר בבינגו מכיוון שלירוקים התאפשר לצרפו ללא תשלום דמי העברה.

 

"אין ספק שג'וש הוא הפתעת העונה שלנו", אמר גורם במועדון. "הוא תגלית אמיתית. שוער שקיבל צ'אנס וידע לקחת אותו. ג'וש גורם לשקט ולביטחון לכל חוליית ההגנה, ובמשחקים האחרונים גם הוכיח שהוא יודע להביא נקודות במו ידיו. המועדון רואה בו שוער העתיד לכמה שנים קדימה".

 

הפועל כפר סבא מול מכבי חיפה (צילום: אורן אהרוני)
קיבל צ'אנס וידע לקחת אותו. ג'וש כהן(צילום: אורן אהרוני)

 

ב-20 הופעות העונה (אחת כמחליף) כהן ספג 15 שערים, ממוצע ספיגה מרשים ביותר של שער בכל קצת יותר מ-126 דקות בין הקורות. הוא עצר 60 כדורים שהלכו למסגרת שלו. לשם השוואה, שוער מכבי תל אביב דניאל טננבאום שמחזיק בממוצע טוב בהרבה וספג רק שבעה שערים - עשה זאת עם 46 עצירות בלבד במספר דקות רב יותר.

 

כהן לא רק עושה עבודה טובה על הדשא, אלא גם תורם חברתית. שחקנים בחיפה מציינים שמדובר באדם שונה בתוך המגרש ומחוצה לו. על הדשא הוא נחשב "חיה רעה", אחד שכל מה שמעניין אותו זה לשמור על רשת נקייה בכל מחיר.

 

הוא מגיע ברמת ריכוז גבוהה ומכוון את חבריו כדי לעמוד במשימה. מחוץ למגרש מדובר באישיות שונה לגמרי. "ג'וש הוא ילד חננה, ילד טוב ירושלים", מספר גורם במועדון. "לא נתקלנו בהרבה שוערים אינטליגנטים כמוהו".

 

אינטליגנט עם קבלות, יש לומר. לכהן יש תואר ראשון בביו-הנדסה ובמדעי המחשב. במקום לצאת למסיבות בלילות הוא אחד שמעדיף לטייל בימים. הוא התאהב בישראל ובכל יום חופשי מרבה לטייל בארץ ומנצל אותו להליכה בטבע, או טיפוס על הרים. כהן שמר על אופטימיות ואווירה טובה גם כשלא שיחק, וצריך לזכור שפתח את העונה כשוער שני לגיא חיימוב.

 

קשה לדעת מה היה קורה אם חיימוב לא היה נפצע במשחק מול מכבי ת"א במחזור הרביעי. חיימוב יצא בעקבות חשש לזעזוע מוח, כהן נכנס להופעת בכורה במקומו, ומאז הוכיח כי הוא ראוי לתפקיד. עם זאת, מרקו בלבול החליט להחזיר את חיימוב להיות השוער הראשון כשזה שוב היה כשיר. לא היה מדובר בדבר פשוט עבור השוער המחליף שעשה עבודה טובה, אבל במכבי חיפה מספרים שהדבר רק דירבן אותו. פציעה נוספת של חיימוב, בכתף, סללה את הדרך של האמריקאי בעל האזרחות הישראלית לעמדת השוער הראשון הקבוע.

 

בלבול על הספסל (צילום: עוז מועלם)
בלבול הרוויח מההחלטה לצרף את ג'וש כהן(צילום: עוז מועלם)

 

מהרגע שכהן הפך לשוער הקבוע כל חוליית ההגנה הפכה ליציבה יותר. עדיין לא ברור איך מכבי חיפה תסיים את העונה, אבל ברור שכמה דברים היא כבר הרוויחה. אדם מהם הוא ג'וש כהן, שצפוי לקבל שדרוג בשכרו. ההחלטה במועדון כבר התקבלה: הוא יהיה השוער הפותח בעונה הבאה, בתקווה שגם יעזור לקבוצה לזכות בתואר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים