שתף קטע נבחר

צילום: שאול גולן

9,000 צופים יוכלו להגיע להפועל י-ם - מכבי ת"א

כל העדכונים, דקה אחרי דקה: למרות ההנחיה על מניעת אירועים של למעלה מ-5,000 איש, מנכ"ל משרד הבריאות אישר את קיום ההתמודדות בראשון עם כמות גדולה בהרבה. נקבע מועד חדש למשחק הגביע בין מכבי חיפה לב"ש, שהיה אמור להתקיים בסמי עופר

בהלת הקורונה, שהגיעה אתמול (רביעי) גם לספורט הישראלי לאחר שאחד מחולי הקורונה בארץ היה בשער 8 בבלומפילד בדרבי שנערך בפברואר, ממשיכה להשפיע על אירועי הספורט הקרובים ובראשם פתיחת הפלייאוף העליון בליגת העל בכדורגל. כל העדכונים, דקה אחר דקה.

 

בהלת הקורונה

כל העדכונים על נגיף הקורונה - העמוד המיוחד של ynet

אחרי הניצחון הגדול: מכבי ת"א תמריא לסרביה?

בהתאחדות שוקלים לבקש אישור חריג עבור הרצוג

משרד הבריאות: שחקני מכבי ת"א אמורים להיכנס לבידוד

משחק הגביע בין מכבי חיפה להפועל ב"ש בכדורגל נדחה

הייתם בדרבי התל אביבי? התשובות לשאלות הבוערות

אוהדים לבידוד: חולה קורונה היה בדרבי התל אביבי

 

19:20: איגוד השחייה החליט לקיים מחר את תחרות הסבב האירופי ואליפות ישראל במים פתוחים, אבל מנע את השתתפות צרפת, גרמניה, אוסטריה וספרד בעקבות ההנחיות ממשרד הבריאות. יש לציין כי הנבחרות כבר נמצאות בישראל, אבל ייאלצו לעזוב. השתתפותה של איטליה בוטלה עוד קודם לכן, ונבחרות כמו קנדה, הונגריה ושווייץ, הודיעו שלא יגיעו בעקבות המצב. נציגים מ-20 מדינות אחרות ישתתפו בתחרות.

 

פיס ארנה ללא קהל (צילום: אורן אהרוני)
הארנה. בראשון יהיו בה 9,000 צופים?(צילום: אורן אהרוני)

 

18:10: מינהלת הליגות בכדורגל פועלת מול משרד הבריאות על מנת לקיים את רבע גמר הגביע בין מכבי חיפה להפועל באר שבע עם כמות גדולה יותר מ-5,000 צופים. לאחר שנודע כי למשחק הכדורסל בין הפועל ירושלים למכבי ת"א ביום ראשון יורשו להיכנס כ-9,000 איש, החלו הגורמים הרלוונטיים בניסיון למצוא מתווה דומה.

 

15:35: בפגישה שנערכה במינהלת ליגת הכדורסל בהשתתפות נציגי הפועל ירושלים, מכבי ת"א ואנשי המינהלת, הוחלט באישורו של מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, כי למשחק בין הקבוצות ביום ראשון בפיס ארנה יוכלו להיכנס 9,000 צופים (ההיכל מכיל 11,000 מקומו ישיבה), כאשר יתבצע ריווח והפרדה בין היציעים, ובתוכם. 10 אחוז מהכרטיסים יימכרו לאוהדי האורחת.

 

14:35: משחק הגביע בין מכבי חיפה והפועל באר שבע שהיה אמור להתקיים אתמול בסמי עופר ונדחה ייערך ביום שני הקרוב, זאת בכפוף להמלצות משרד הבריאות וההתאחדות לכדורגל. הדרומיים מאמינים שיקבלו 500 כרטיסים, למרות שלמשחק המקורי רכשו 1,500 אוהדים כרטיסים. בין הרוכשים המקוריים תיערך הגרלה, ומי שלא יעלה בה יקבל את כספו בחזרה.

 

14:30: עכשיו זה רשמי - הפלייאוף העליון לא ייפתח בסוף השבוע הקרוב. מינהלת הליגות החליטה בתום ישיבת חירום, על דחייה של שבוע אחד בפתיחת משחקי הפלייאוף. המשמעות היא שהמפגשים, מכבי ת"א - הפועל חיפה, מכבי חיפה - הפועל ת"א ובית"ר ירושלים  - הפועל ב"ש, לא ייערכו השבוע. הפלייאוף התחתון בכל מקרה לא תוכנן לסוף השבוע הנוכחי ולא נפגע מההחלטה.

 

חייל עם מסכה ב סיאול דרום קוריאה קורונה נגיף (צילום:  AP)
נגיף הקורונה(צילום: AP)

 

14:15: מרתון ירושלים, שהיה אמור להתקיים ב-20 במרץ, נדחה. ראש העיר, משה ליאון, פרסם הודעה רשמית: "אני מודיע שמתוך אחריות לתושבי העיר ולשלומם החלטנו לפי שעה לדחות את המרתון עד אחרי החגים".

 

13:08: נבחרת ישראל בטאקוונדו לא תשתתף בסבב גביע העולם בהולנד בעקבות הנחיות משרד הבריאות. במקרה שהיו מחליטים לטוס, היו אמורים הספורטאים להיכנס לבידוד של שבועיים לאחר חזרתם לישראל, מה עוד שמדובר בכינוס רב משתתפים בו אמורים ליטול חלק נציגים מכל העולם.

 

13:04: על רקע הודעת משרד הבריאות כי השחקנים הפרו הנחיות וכי הם צריכים לשהות בבידוד, קבוצת הכדורסל של מכבי ת"א נמצאת בדרכה לנתב"ג ואמורה להמריא ב-15:30 לבלגרד למשחק היורוליג. חלק מאוהדי הקבוצה שיצטרפו לאותה טיסה כבר הגיעו לשדה התעופה.

 

12:29: עדכון מדיון החירום בהתאחדות לכדורגל: מסתמן כי הפלייאוף העליון יידחה בשבוע, לאחר פגרת הנבחרת המשחקים ישוחקו עם הפרדה בין היציעים וזה מה שיאפשר כמות גדולה של אוהדים. הפלייאוף התחתון והליגה הלאומית ישוחקו במועדם כרגיל.

 

יעקב שחר ואשר אלון (צילום: ראובן שוורץ)
יעקב שחר ואשר אלון בישיבה(צילום: ראובן שוורץ)

 

11:45: ועדת ליגה וגביע של ההתאחדות לכדורגל החליטה כי לאור ההנחיות החדשות של משרד הבריאות אין מניעה לקיים את משחקי מחלקת הנוער, אך יש להיצמד להנחיותיה. הוועדה קבעה כי אין לערוך טקס לחיצות ידיים וכי משחקי קבוצה שיש לה חמישה שחקנים ומעלה אשר נמצאים בבידוד יידחו עד לסיום תקופת הבידוד.

 

11:25: מנהל/מאמן מחלקת הנוער של הפועל חדרה בכדורגל, ישראל צרפתי, נכנס לבידוד לאחר ששב מספרד. צרפתי שהה במחיצת שחקנים לאחר שחזר מחו"ל ולפני הבידוד, לכן בהנהלה יבדקו את ההשלכות לכך. צרפתי אמר: "קיימתי אסיפה של 40 דקות עם קבוצת הנוער אבל בשיחה שהיתה לי עם משרד הבריאות נאמר לי כי אין לי תסמינים ומי שהיה בסביבתי, כולל המשפחה, לא צריך להיכנס לבידוד, שזה תמוה. על מה עושים רעש במדינה?".

 

11:12: הטורניר הבינלאומי בכדורשער לנשים, שהיה אמור להתקיים בישראל בשבוע הבא ומהווה הכנה לקראת המשחקים הפראלימפיים בוטל. בנוסף הוועד הפראלימפי החליט לבטל את יציאתם של עשרות ספורטאים לתחרויות בחודש הקרוב, למדינות שדורשות בידוד עם חזרתם. בנוסף, נאסרה כניסתה של מאמנת החתירה של מורן סמואל, האיטלקייה פאולה גריזטי. 

 

10:36: נפתחה הישיבה הדחופה בהתאחדות בהשתתפות בעלי הקבוצות, יו"ר המינהלת ארז כלפון ונציגי המשטרה שידונו במועד פתיחת הפלייאוף העליון ואפשרות דחייתו.

 

אלי אוחנה וברק אברמוב (צילום: ראובן שוורץ)
אלי אוחנה וברק אברמוב(צילום: ראובן שוורץ)

 

9:37: בנבחרת השחייה האמנותית, שיפתחו בסוף השבוע את השתתפותן בגביע העולם בצרפת ואמורות לחזור לארץ בסופו, כנראה יצטרכו לשנות את התוכניות. מהאיגוד נמסר: "יש תיאום מלא מול משרד הבריאות, טרם ידוע בדיוק מה יעשו, ייתכן שימשיכו פשוט לשבועיים מחנה במקום שלא דרוש ממנו בידוד, אך עדיין לא ידוע. בכל מקרה אנחנו עוקבים אחר ההנחיות, כשיהיה משהו קונקרטי ונעדכן".

 

9:24: נבחרת השייט של ישראל במפרשיות 470 נכנסת לבידוד בשל הקורונה, והשתתפותה בתחרות החשובה ביותר בשנה ולקראת האולימפיאדה מוטלת בספק. אליפות העולם צפויה לצאת ביום ראשון הבא, כשהטיסה שלהם תוכננה ליום ראשון הקרוב, אך מכיוון שחזרו ב-27 לפברואר ממחנה אימונים בספרד, נכנסו ישירות לבידוד וצפויים להשתחרר ממנו רק ביום רביעי.

  

השייטים בבידוד (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
השייטים בבידוד(צילום: אורן אהרוני)

 

מדובר בצוותי הבנים טל הררי וניתאי חסון, מאור עבו ויואב חסון שעדיין מתמודדים על מקומם במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 ולכן התחרות חשובה מאוד עבורם, כאשר צוות הבנות נויה ברעם ושחר טיבי, גיל כהן רימון שושן כבר הגיעו למאיורקה.

 

7:00: בעלי קבוצות הכדורגל ייפגשו הבוקר יחד עם יו"ר מינהלת הליגה ארז כלפון ונציג המשטרה לישיבת דירקטוריון דחופה, על מנת לקבל החלטות לקראת פתיחת הפלייאוף העליון

 

ההערכה היא כי משחקי הפלייאוף העליון יידחו בשבוע. שלושת משחקי הפלייאוף העליון תוכננו להתקיים בימים שבת (מכבי תל אביב מול הפועל חיפה) ושני (בית"ר ירושלים נגד באר-שבע ומכבי חיפה נגד הפועל ת"א). במקרה של דחייה, משחק העונה שתוכנן ל-16 במרץ, לא יתקיים לפני תחילת אפריל - אחרי פגרת הנבחרת. ישנה גם אפשרות לדחיית פתיחת הפלייאוף עד לאחר פגרת הנבחרת, כלומר שני המחזורים הראשונים יידחו והפלייאוף כולו "יידחס" לתוך חודשיים.

 

פתרון אפשרי: הגבלת קהל

אחת ההחלטות שצפויות קבוצות ליגת העל לקבל היא שלא לשחרר את השחקנים הזרים במהלך פגרת הנבחרת בעוד שבועיים, זאת בשלל ההגבלות הנוקשות שעשויות למנוע מהם להיכנס ארצה או לכל הפחות יחייבו אותם להיכנס לבידוד כשישובו.

 

בשיחה שהתקיימה בין יו"ר מינהלת הליגה למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, עוד ניסה לשכנע את האחרון לאפשר את קיום משחק הגביע בסמי עופר, כאשר מאות אוהדי באר-שבע כבר היו בדרכם למגרש, אולם הוא קיבל וטו מוחלט מהגורמים המקצועיים. כלפון הציע למנכ"ל משרד הספורט להגדיל את ההגבלה לאיזור ה-12 אלף, אולם בר סימן-טוב סירב והסביר כי מדובר בהחלטה של הרופאים.

 

ארז כלפון. פלייאוף אטרקטיבי בסכנת ביטול (צילום: מינהלת הליגות לכדורגל) (צילום: מינהלת הליגות לכדורגל)
ארז כלפון. פלייאוף אטרקטיבי בסכנת ביטול(צילום: מינהלת הליגות לכדורגל)

 

מטרת הפתרון המסתמן של דחיית הפלייאוף היא בין היתר לתת למועדונים זמן להתארגן. למכבי תל אביב, למשל, יש כ-19 אלף מנויים ועליה למצוא דרך להתמודד עם העובדה שרק כרבע מהם יכולים להגיע למשחק מול הפועל חיפה. בעלי הקבוצות מעדיפים את האופציה הזו, אך מודעים לבעייתיות: לא ברור עד מתי תימשך המגבלה, נותרו עוד עשרה מחזורים שעלולים להתקיים תוך פרק זמן של חודשיים, כלומר בתדירות משחקים גבוהה של יותר מפעם בשבוע, מה שיעמיד בסכנה את סיום העונה.

 

שתי אופציות נוספות שיועלו בישיבה בפני בעלי המועדונים הן פתיחת הפלייאוף העליון כסדרו תחת הגבלת הקהל ל-5,000 איש לכל היותר. ישנן חמש קבוצות להן מספר מנויים גבוה יותר - מכבי ת"א, מכבי חיפה, בית"ר ירושלים, הפועל באר שבע והפועל ת"א. הפתרון הזה כבר עורר מחלוקות בין בעלי המועדונים בשיחות שהתקיימו ביניהם אמש, בשל הטענה לחוסר ספורטיביות, בעיקר לנוכח האפשרות שקבוצות שיארחו בתקופה הקרובה יצטרכו לעשות זאת תחת המגבלה בעוד קבוצות שייערכו בהמשך עשויות להיות זכאיות בתרחיש אופטימי לארח ללא מגבלת קהל. האופציה השלישית שתעלה להצבעה היא משחקים ללא קהל כפי שהיה נהוג לאחרונה באיטליה.

 

הפועל תל אביב (צילום: טל שחר)
ספירובסקי חוגג. בקבוצות שוקלים לא לשחרר את הזרים(צילום: טל שחר)

 

עבור מינהלת הליגה מדובר בהחלטה משמעותית, שכן מדובר בפלייאוף האטרקטיבי ביותר -  מקצועית ובעיקר כלכלית. חמש הקבוצות הגדולות העפילו והאצטדיונים אמורים היו להיות מלאים במשחקים רבים. בתום הפגישה תיבחר אחת מהאופציות, כשהנטייה היא לדחיית הפלייאוף. מינהלת הליגה בכדורסל תכנס ישיבה דומה מחר וגם לאחריה יתקבלו החלטות, אך במקרה שלה מדובר בהחלטה קלה יותר בשל כמות הקהל הנמוכה במשחקי הליגה. יש לציין כי בפלייאוף התחתון, שיחזור לשחק רק בסוף השבוע הבא, אין כל בעיה לעמוד בלו"ז שנקבע מראש. למרות נסיונות השכנוע אמש של אנשי המינהלת בשיחות עם משרד הבריאות, ללא הושגה אפשרות להגדיל את המגבלה של 5,000 אוהדים.

 

אטרקטיביות הפלייאוף העליון העונה והעובדה שמרוץ האליפות והכרטיסים לאירופה לא גמור, יש היענות גדולה של אוהדים, ולכן הקבוצות מבינות כי במקרה של הגבלה, הן גם יהיו חשופות בפני תביעות אזרחיות. ייתכן כי בלית ברירה, בכל הקשור לקבוצות הגדולות כמו מכבי ת"א עם כ-19 אלף מנויים או מכבי חיפה עם 16 אלף מנויים, הן יצטרכו למצוא דרך יצירתית כמו הגרלה, רוטציה בין מנויים או רישום מקוון מראש כמו שעשתה חיפה במשחק הרדיוס שלה נגד באר-שבע בנתניה.


פורסם לראשונה 05/03/2020 08:23

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
טיילר דורסי, בר טימור
צילום: עוז מועלם
מומלצים