שתף קטע נבחר

צילום: EPA

כל קבוצות ליגת העל מלבד אחת הפסיקו אימונים

ההנחיות החדשות של משרד הבריאות הביאו לכך שנכון לעכשיו השחקנים לא יתאמנו במועדון, אלא באופן פרטי בביתם. המשמעות היא שגם במקרה שהליגה לא תבוטל אלא תידחה, הקבוצות יצטרכו זמן כדי להתארגן

ההנחיה החדשה של משרד הבריאות שהוצגה הערב (שבת), לפיה יש איסור נוכחות של למעלה מעשרה אנשים במרחב אחד, הובילה לכך שאימוני קבוצות ליגת העל ומחלקות הנוער שלהן, הפסיקו פעילות בשלב זה.

 

מרבית קבוצות ליגת העל הודיעו בשלב הזה על הדחייה בחזרה לאימונים, כולל מכבי חיפה, מכבי והפועל ת"א, מכבי נתניה וסקציה נס ציונה, וזאת עד להנחיות חדשות של משרד הבריאות.

 

אלירן עטר (צילום: אלכס קולומויסקי)
משחקים? עכשיו אפילו אין אימונים(צילום: אלכס קולומויסקי)

 

הקבוצות אמנם הסבירו כי מדובר בעצירה זמנית עד להחלטות, אולם על פי דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מדובר בשגרת חיים חדשה שתימשך בשבועות הקרובים, מה שמסמל יותר מכל את הסיכוי הנמוך לחזרה לשגרה באפריל.

 

קיימת אפשרות קיצונית כי הליגה תופסק וההתאחדות תצטרך לקבל החלטות לגבי עניין האלופה או לחלופין במקרה של שיפור היא תנוהל בקיץ על חשבון היורו, שצפוי להתבטל. פעילות מחלקות הנוער הוקפאו במועדונים עד להודעה חדשה.

 

"בעקבות המצב ובהתאם להנחיות משרד הבריאות שאינן מאפשרות קיום של שגרת אימונים סדירה", הסבירו בהפועל את ההחלטה לבטל את האימון מחר. בבית"ר הורו לעובדי המנהלה לעבוד מהבית, כששחקני הקבוצה קיבלו בינתיים חופש. "אנו בוחנים את הנחיות משרד הבריאות ומחר נקבל החלטות לגבי המשך הפעילות", הודיעו בבית"ר.

 

אימון הפועל רעננה (צילום: שאול גולן)
ברעננה דווקא יש אימון(צילום: שאול גולן)

 

בנס ציונה הוחלט על הפסקת פעילות זמנית: "הוחלט על ביטול האימונים עד לקבלת הנחיות חדשות ממשרד הבריאות". כל השחקנים בקבוצות קיבלו בינתיים הנחיות פרטניות ושמירה על כושר ותזונה, כשהקבוצה היחידה שקבעה למחר אימון רגיל היא הפועל רעננה, מה שהוביל לביקורת מצד שחקניה.

 

חוסר האפשרות לרכז קבוצות באימונים, מעבר למה שמתרחש על הדשא, אלא גם במעטפת כמו חדר אוכל שאמור היה להוביל שחקנים לאכול בבתים, חדר כושר שיושבת בשל ההנחיות החדשות, חדר הלבשה ועוד, יוביל לפתרונות יצירתיים של קבוצות כמו למשל אימונים מפוצלים או תוכניות אישיות. במשרד הבריאות אמנם הסבירו כי החריגו את האימונים כשההגבלה היחידה היא ללא מגע פיזי, אולם ההנחיה החדשה שחלה הערב משנה את המציאות.

 

המשך הקפאת הפעילות באימוני הקבוצות, במידה שלא תשתנה, תגרום לכך שגם במקרה שירצו לחזור לשגרה ולמשחקי הליגה, יצטרכו לתת לקבוצות זמן התארגנות נוסף מאחר שהשחקנים לא יהיו בכושר משחק מלא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
האימונים הופסקו
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים