שתף קטע נבחר

צילום: EPA

המטרה של המינהלת: לסיים את העונה בכל מקרה

מאחורי הקלעים מכינים תוכנית חירום כדי לסיים את הליגה. המטרה היא לשוב למגרשים במאי ולשחק שני משחקים בשבוע. אם נגיף הקורונה לא יאפשר את חזרת הליגות, בהתאחדות יחליטו כיצד לנהוג

במינהלת הליגה נחושים לסיים את הליגות המקצועניות העונה, כשגם חזרה למגרשים ב-1 ביוני אפשרית מבחינתה, אפילו עם גלישה קצרה מחוץ לדד ליין של אופ"א (30 ביוני), נלקחת בחשבון. אולם מאחורי הקלעים כבר מכינים תוכנית חירום כדי להגיע בכל מקרה לסיום העונה.

 

המינהלת אמורה להתדיין ב-30 במרץ עם משרד הבריאות בנוגע למועד חידוש הליגה, כשברור מראש כי אין סיכוי שהיא תשוב לפעילות לפחות עד מאי. אחת האופציות שמועלות בימים האחרונים, כולל מול ראשי ההתאחדות לכדורגל, היא להוביל לצמצום עשרת מחזורי הפלייאוף העליון לחמישה בלבד, מה שיוביל לכך שניתן יהיה לשוב לשחק במהלך מאי.

 

יונתן כהן וארנסט מאבוקה (צילום: עוז מועלם)
במאי שוב נראה את הכדורגל הישראלי? מאבוקה מול כהן(צילום: עוז מועלם)

 

במידה שהמצב יאפשר, הליגה תשוב בעוד כחודשיים, כשהמטרה תהיה לשחק שני משחקים בשבוע כדי לסיים את העונה, לקבוע את זהות האלופה, היורדות והעולות מהלאומית, ואולי אף לשחק את משחקי חצאי גמר הגביע.

 

אם מגפת הקורונה לא תאפשר את חזרת הליגות המקצועניות, מי שתיקח פיקוד על ההחלטות כיצד לנהוג בעונה הזו תהיה ההתאחדות לכדורגל. על פניו מי שאמורים לקבוע את גורל הליגות הם הנהלת ההתאחדות או האסיפה הכללית, אולם היו"ר אורן חסון שמתנגד לכך, יבנה במקרה כזה ועדה מיוחדת עם מספר חברים מצומצם במטרה לקבל החלטות.

 

אורן חסון (צילום: ההתאחדות לכדורגל)
בהתאחדות עשויים לקבל החלטות. אורן חסון(צילום: ההתאחדות לכדורגל)

 

בשלב זה, הקבוצות אינן מורשות להתאמן בשל המגבלות החדשות והן שלחו לשחקנים שלהם תוכנית אימונים כדי לעבוד מהבית. הפועל חדרה וסקציה נס ציונה יצאו לחל"ת, דיונים בעניין גם בהפועל חיפה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
גלזר מול חזיזה
צילום: עוז מועלם
מומלצים