שתף קטע נבחר

"שמחים, אבל לא ככה רצינו לעלות"

בהפועל כפר שלם והפועל איכסל, שתי מוליכות ליגה א' (דרום וצפון), שעלו ללאומית בעקבות סיום העונה בליגות החובבניות לאור משבר הקורונה, מאושרים מצד אחד מההעפלה, אך מנגד היו מעדיפים שהיא הייתה מושגת על הדשא

בעקבות החלטת הנהלת ההתאחדות לסיים את העונה בליגות החובבניות בעקבות משבר הקורונה, הפועל איכסל (מחוז צפון) והפועל כפר שלם (מחוז דרום) עלו מליגה א' ללאומית. עבור כפר שלם זו חזרה לליגה השנייה לראשונה מזה 25 שנים, איכסל הייתה לפני שנתיים בליגת המשנה.

 

כפר שלם משחקת את משחקיה הביתיים באצטדיון השכונה בדרום תל אביב, ובמשך שנים רבות היא הייתה קבוצת בת של הפועל תל אביב. העונה תקציב הקבוצה עמד על מיליון שקלים וחצי. במחזורים הראשונים הגיעו 150 אוהדים בלבד למשחקי הבית שלה, אבל בהמשך המספר עלה ל-700 בעקבות ההצלחה.

 

שחקני הפועל כפר שלם (צילום: מור עזרן פיסבוק כפר שלם)
שחקני הפועל כפר שלם(צילום: מור עזרן פיסבוק כפר שלם)

אצטדיון השכונה. כמה אוהדים תביא כפר שלם בעונה הבאה? (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
אצטדיון השכונה. כמה אוהדים תביא כפר שלם בעונה הבאה?(צילום: עוז מועלם)

 

אביחי יחיא (50) יו"ר כפר שלם כיום, ובעבר מאמן ושחקן במועדון, אמר אחרי שקיבל את הבשורה: "במצב שהמדינה והעולם נמצאים זה יום שמח בשבילנו, עד כמה שאפשר לשמוח. בנינו קבוצה טובה והמטרה מלכתחילה הייתה לעלות ליגה, היינו בדרך הכמעט בטוחה לעלייה. ברור שזה עם טעם חמצמץ כי רצינו לעלות כמו שצריך על המגרש". על האווירה במשחקים האחרונים של הקבוצה, הוסיף יחיא: "אנשים שלא הגיעו למגרשים 20 שנה חזרו, כפר שלם ובני יהודה זו אותה שכונה ואותו קהל, ואני מאמין שכמות הצופים תגדל".

 

 

יחיא לא מפנטז על עלייה לליגת העל כל כך מהר, ומבין שבעקבות הקורונה גם ההקצבות לקבוצות יפחתו: "אנחנו ריאליים ולא מפנטזים על דברים לא אפשריים. אנחנו רוצים לתקוע יתד בליגה הלאומית, הכסף זה מה שמדבר בכדורגל, ההקצבות הולכות לרדת בעקבות המצב אז נקווה לתקוע יתד ונראה אחרי שנה שנתיים מה קורה".

 

מאמן הקבוצה הוא שחקן העבר עומר פרץ, שאמר: "זה מאוד משמח, אבל רציתי שנחגוג על המגרש. במצב הקיים זה בלתי אפשרי. מלך השערים הוא אוהד קדוסי, חלוץ עם קבלות גם בליגת העל. קדוסי חגג עלייה שישית שלו בקריירה: "זו הייתה המטרה שלנו. ברור שזה לא כיף בצורה הזאת, אבל עשינו עונה מדהימה".

 

פרץ. יכול לחייך (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
פרץ. יכול לחייך(צילום: עוז מועלם)

 

קדוסי והחברים חוגגים (צילום: מור עזרן פיסבוק כפר שלם)
קדוסי. קבלן עליות(צילום: מור עזרן פיסבוק כפר שלם)

 

העולה מהצד הצפוני היא איכסל שרק לפני שנה נשרה מהלאומית. בהא חליל, יו"ר איכסל, היה מהאנשים שלקחו הכי קשה את ירידת הליגה לפני שנה, ונזכר במשחק מול רמה"ש שחרץ את גורל המועדון: "בשנה שעברה היינו קבוצה טובה. שיחקנו כדורגל מהנה אבל ירדנו ליגה. כשראיתי את הבן שלי ואת חברי ההנהלה בוכים, הבטחתי להם שאני מחזיר את הקבוצה ללאומית תוך שנה. עבדתי קשה מאוד בפגרה ביחד עם אלירן חודדה המאמן. בנינו סגל חזק מאוד וכל שחקן שהבנו פגענו בול איתו. לא היה קל מבחינה כספית, גייסתי כסף ועברנו דלת דלת להביא כסף על מנת שלא יהיה בעיות".

 

על העובדה שגורל העלייה הוכרע במסדרונות ההתאחדות, אמר חליל: "אני הראשון שרציתי שהליגה תוכרע רק על כר הדשא כי הייתי בפור על כאוכב וניצחתי אותם בבית ובחוץ. איכסל הייתה הכי טובה על הדשא והיינו עולים ליגה בפער של תשע נקודות. אני מקווה שכל המדינה תעבור את הקורונה בשלום, ערבים, יהודים כולנו בני אדם. לא משמח שאני לא יכול לחבק את השחקנים שלי על העבודה הקשה שהם עשו. היום אני חוגג עם שלושה אנשים במקום עם 3,000 איש על הגגות של כל הכפר. כשהקורונה תסתיים נעשה חפלה גדולה"

 

אלירן חודידה (39), שאימן לראשונה קבוצה מתחילת העונה, חתום על העלייה: "אין ספק שזו לא עלייה נורמטיבית בגלל המצב הזה, היינו הקבוצה הכי טובה ואיכותית, שהובילה לאורך רוב העונה. עשינו עונה מדהימה, אף אחד לא ספר אותנו כמעומדת לעלייה. זה שעלינו בהחלטה של ההתאחדות ולא על הדשא זה לא משהו שרצינו, כל מה שעובר על מדינת ישראל מוזר".

 

שחקני איכסל חוגגים (צילום: אליאס שהואן)
שחקני איכסל חוגגים(צילום: אליאס שהואן)

חליל וחבשי (צילום: חגאג ראחל)
חליל (משמאל). עשה הכל כדי שהקבוצה תעלה(צילום: חגאג ראחל)

 

שלומי חנוכה, אחד השחקנים הבכירים של הקבוצה, סיפר: " זה קצת מוזר בצורה שזה הוחלט ומודיעים לנו שאנחנו עולים ליגה אבל זה לא פוגע בדרך שעשינו. עברנו עונה קשה ומותחת עם עליות וירידות, ומגיע לנו בצדק להיות אלה שעולים ליגה אנחנו שמחים מאוד על ההחלטה הסופית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אליאס שהואן
שחקני איכסל
צילום: אליאס שהואן
מומלצים