שתף קטע נבחר

הערכה: משחקים ללא קהל גם בעונה הבאה

משבר הקורונה צפוי להשפיע גם על החודשים הראשונים של 2020/21. הקבוצות מאשימות את המינהלת בחוסר אחידות בנוגע לאימונים. בהתאחדות מתכננים קיצוץ שכר של העובדים

ההערכה כי גם בחודשים הראשונים של עונת המשחקים הבאה יתקיימו משחקי הכדורגל ללא קהל, זאת בהמשך לדבריו של הראש למועצה הלאומית לכלכלה, אבי שמחון אתמול ב-ynet. הכוונה במינהלת לחדש את הליגות המקצועניות במהלך יוני, זאת מתוך המסר של אופ"א לסיום הליגות המקומיות, כשייתכן כי משחקי הפלייאוף ייערכו בחודש יולי.

 

מטרת הקבוצות לחזור לאימונים מלאים במאי, ולאחר כשלושה שבועות לשוב לליגה. העובדה שהליגה תשוחק ללא קהל, כנראה גם בחלק משמעותי מהעונה הבאה, ייפגע משמעותית בהכנסות הקבוצות הגדולות, מה שיוביל לקיצוץ בתקציבים.

 

שחקני מכבי חיפה מתאמנים (צילום: האתר הרשמי של מכבי חיפה)
מכבי חיפה. הקבוצות רוצות לחזור להתאמן מסודר(צילום: האתר הרשמי של מכבי חיפה)

 

בקבוצות ישנה ביקורת כלפי המינהלת בעקבות אי האחידות בנוגע לאימונים. על הפועל ת"א למשל אסרו להתאמן בפורמט של שני שחקנים יחד בחדר הכושר ובמגרש, לעומת מכבי חיפה שמתאמנת בצורה הזאת. באשדוד שוטרים הפסיקו את האימון, ולאחר מכן אישרו להתאמן. "המינהלת צריכה להיות ברורה יותר מול הקבוצות, ולא לזרוק סיסמאות של משרד הבריאות", אמר גורם בכיר באחת הקבוצות הגדולות. "אם אנחנו רוצים להתחיל להניע את הכדורגל, צריך להתחיל ממשהו וחבל שאין פה עזרה מהמינהלת"

 

עתיד הליגות החובבניות שתחת ההתאחדות לכדורגל נקבע כבר אתמול, במה שהיה מבחן משמעותי עבור היו"ר אורן חסון, שעבר אותו בהצלחה גדולה למרות איומי התנגדויות, אחרי שהעביר החלטה קשה בהנהלת ההתאחדות על סיום העונה.

 

אורן חסון (צילום: ההתאחדות לכדורגל)
חסון. סגר את העונה החובבנית(צילום: ההתאחדות לכדורגל)

 

מבחינת חסון נושא גביע המדינה לא הועלה בכלל לדיון מאחר שהוא מעוניין לקיים אותו, כשבין היתר הוא זה שקובע את אחת הנציגות הישראליות למוקדמות הליגה האירופית.

אחד הדברים המשמעותיים שבהתאחדות מתכוונים לבצע הם טורנירים איזוריים עם החזרה ללימודים בגילאי הילדים, זאת בשל הנזק המקצועי הצפוי לשנתונים הצעירים שלא שיחקו סיבוב ליגה שלם.

 

אחרי שחסון קיבל את ההחלטה הקשה על סגירת הליגות החובבניות, הוא יעבור עתה להכין מתווה לקיצוצים של עובדי ההתאחדות והצוות המקצועי של הנבחרות השונות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יאיר שגיא
אצטדיון בלומפילד
צילום: יאיר שגיא
מומלצים