שתף קטע נבחר

אם האימונים לא יחודשו עד ה-1 במאי, ליגת העל תבוטל

במינהלת החליטו כי הדד-ליין מבחינתם לקבלת אישור ממשרד הבריאות הוא תחילת החודש הבא. תוכנית סדורה כבר הוכנה. במשרד הספורט סקפטיים מאוד. במינהלת אישרו את הדברים

במידה שהקבוצות המקצועניות לא יורשו לחזור לאימונים מלאים בעוד שבועיים, מינהלת הליגות תודיע על סיום העונה הנוכחית. בשיחה שהתקיימה בין יו"ר המינהלת, ארז כלפון, למשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, נקבע הדד-ליין שעד אליו יוכרע גורל הליגה יהיה ה-1 במאי.

 

אם אכן משרד הבריאות יאשר לקבוצות ליגת העל והלאומית לשוב לאימונים מלאים ללא הגבלות של מגע וכמות שחקנים, התוכנית היא לערוך שלושה שבועות של אימונים ואז לחזור לליגה, כשהכוונה היא לסיים אותה עד סוף יוני.

 

כלפון. לחץ במינהלת (צילום: מינהלת הליגות לכדורגל) (צילום: מינהלת הליגות לכדורגל)
כלפון. לחץ במינהלת(צילום: מינהלת הליגות לכדורגל)

 

התרחיש שהכינו במינהלת הוא כזה: הליגה תשוב ב-23 במאי בפורמט מלא של 10 מחזורי הפלייאוף העליון, 7 בתחתון ומשחקי הליגה הלאומית. בכל שבוע ייערכו שני מחזורים, כאשר פעם אחת תהיה פגרה בת שבוע כדי לא להעמיס יותר מדי על השחקנים שלא שיחקו מה-15 במרץ. המשחקים ישוחקו ללא קהל, אבל באצטדיונים הגדולים כמו בלומפילד, סמי עופר וטדי, יהיו בכל משחק כ-300 אנשים, שהם בעלי תפקידים ועובדים חיוניים של האצטדיון. במתקנים הקטנים מדובר על 200-150 איש.

 

בתרחיש הפסימי, פרופסור גרוטו מודיע למינהלת כי הקבוצות לא יכולות לשוב לאימונים מלאים בתחילת מאי, ואז נאלצים להודיע על ביטול העונה. יש לציין כי משרד הבריאות כבר הבהיר שמבחינתו הספורט נמצא בתחתית סדר העדיפויות של חזרה לשגרה, כך שמדובר באופציה סבירה. במידה שזו תהיה ההחלטה, במינהלת יצטרכו לקבל החלטות תוך שבועיים יחד עם ההתאחדות בנוגע לקביעת אלופה, יורדות, נציגות באירופה והאם הדבר ייפגע במבנה הליגות.

 

שחקני מכבי תל אביב חוגגים (צילום: עוז מועלם)
מכבי ת"א. תוכרז כאלופה?(צילום: עוז מועלם)

 

במינהלת לא חושבים כי יוזמת משרד הספורט שנחשפה ב-ynet על קיום הליגה על ידי בידוד השחקנים לתקופת המשחקים, כפי שהציעו למשל בארה"ב, אפשרית. בין שני הגופים יש פערים ברורים בגישה, בעוד שבמינהלת מתכוונים להודיע על ביטול הליגות אם לא יחזרו בקרוב לאימונים, במשרד הספורט משוכנעים כי בכל מקרה לא יהיה ניתן יהיה לחדש את העונה בחודשיים הקרובים.

 

במשרד הספורט יגישו היום בכל מקרה את נייר האסטרטגיה שגיבש המנכ"ל יוסי שרעבי לפרופסור גרוטו בנוגע למתכונת שלהם לחזרה לשגרה. הנחת היסוד שלהם היא כי העונה הנוכחית בכדורגל לא תוכל לחזור. במשרד הספורט סקפטיים לגבי אישור היוזמה שלהם על ידי גרוטו, אולם לא פוסלים זאת בכדורסל. השאיפה דרך הנייר האסטרטגי שיוגש היום יהיה להשיב את הקבוצות למתכונות של אימונים בהרכבים מצומצמים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
ארנסט מאבוקה, יונתן כהן
צילום: עוז מועלם
מומלצים