שתף קטע נבחר

פורסם לוח משחקי ליגת העל: כל התאריכים שצריך לדעת

מה יעשו עם החיילים, מהן ההגבלות על השחקנים בבידוד, איך יטפלו בחוזים המסתיימים והאם יהיו חמישה חילופים? יו"ר המינהלת ארז כלפון עידכן את בעלי הקבוצות בכל הפרטים וליגת העל תשוב ב-30 במאי

ישיבת דירקטוריון מינהלת הליגות התכנסה הערב (חמישי) וארכה כשלוש שעות דרך אפליקציית זום, בה נכחו נציגי הקבוצות, יחד עם יו"ר המינהלת ארז כלפון והמשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופסור איתמר גרוטו.

 

לא היה צורך להעביר את המתווה לחידוש הליגה להצבעה, מאחר שמיד כשהליגה הופסקה הייתה החלטה של המינהלת כי ברגע שמשרד הבריאות יאשר לחזור היא תחודש באופן אוטומטי.

 

מוחמד לפני סיינסברי (צילום: עוז מועלם)
עוד שלושה שבועות ויומיים חוזרים לעניינים(צילום: עוז מועלם)

למעשה זו הייתה פגישה בה הציפו נציגי המועדונים שאלות בנוגע לחזרת האימונים המלאים החל מראשון תחת בידוד ביתי של השחקנים בדרך לחידוש הליגה ב-30 במאי לשני משחקים בשבוע.

 

אחת הבעיות שהועלתה על ידי הקבוצות, בעיקר קבוצות הליגה הלאומית ששחקנים רבים שלה משרתים בצבא, הייתה איך חיילים סדירים יכולים יהיו להיכנס לבידוד של שמונה שבועות. כלפון עידכן כי כבר התבצעה פגישה לראש אכ"א לטובת הקלות, הועברו שמות החיילים ויימצא פתרון מול אגף כוח אדם בפורמט כלשהו.

 

כשנשאלו כלפון וגרוטו בנוגע לסאגת הדבקת השחקנים, הובהר להם כי אותה הקבוצה ספציפית תיכנס ל-14 ימי בידוד, אולם יש לציין כי מדובר למעשה בארבע ליגות שונות, ארבע קפסולות, פלייאוף עליון ותחתון בליגת העל ואותו הדבר בלאומית, ולכן כל הדבקה כזו תגרום לנזק רק לקפסולה הספציפית.

 

לוח המשחקים של הפלייאוף ()
לוח המשחקים של הפלייאוף
 

 

"ישנה כרגע תחלואה נמוכה, הסיכון להדבקה במידה שהבידוד הביתי יישמר הוא אפסי", הסביר פרופסור גרוטו, אבל גם הדגיש כי אין כל אפשרות לשנות החלטה כזו ועד כמה התעקש במהלך המגעים עם כלפון על העניין הזה כתנאי בל יעבור.

 

עוד סאגה הייתה נושא הבידוד הביתי, שמחייב את שחקני הליגות המקצועניות החל מראשון ועד לתחילת יולי להיות בבידוד ולצאת רק לאימונים ומשחקים. נציגי הקבוצות טענו כי השחקנים שלהם שאלו אותם האם יוכלו לעשות דברים כמו איסוף ילדים מבית ספר, תספורות ועוד. גרוטו הבהיר להם כי במידה שאורחים מגיעים אליהם הביתה, אסור להם להיות במגע איתם. "השחקן יצטרך במקרה כזה להיכנס לחדר כדי להימנע ממגע עם אורחים", הסביר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות.

 

נושא נוסף שהועלה היא האפשרות לשכור אצטדיונים קטנים יותר כדי לחסוך עלויות מאחר שבכל מקרה המגרשים יהיו ריקים מקהל, זאת כדי לקהל על התשלומים של הבעלים, אולם כלפון הסביר כי לעונה הנוכחית זה לא רלוונטי, אולם הנושא ייבדק לקראת העונה הבאה במידה שעדיין לא יתאפשר להכניס קהל.

 

אצטדיון בלומפילד (צילום: עוז מועלם)
כרגע ממשיכים באותם אצטדיונים. בלומפילד(צילום: עוז מועלם)

 

עוד נושא חשוב שלא ברור מבחינת חלק מהקבוצות הוא החוזים שמסתיימים ב-31 במאי ויש עשרות שחקנים בשתי הליגות הבכירות שמסיימים למעשה חוזים יום לאחר שחוזרת הליגה, ולא ברור מה עושים איתם. פיפ"א כבר כיוונה כי החוזה העונתי שאמור היה להסתיים בסוף מאי יוארך אוטומטית עד לסיום עונת המשחקים, אולם עדיין לא ברור אם השחקנים יקבלו תמורה בעד החודשיים הנוספים. במקרה של הכדורגל הישראלי חוזה מקוצץ בהתאם למתווה מול הקבוצות, כשבחלק מהן זה כבר נקבע כמו הפועל חיפה או הפועל באר שבע, או שהם ישחקו ללא תמורה. כמו כן, עו"ד מורן מאירי טען כי על פי מסמך פיפ"א קבוצות יוכלו לקצץ לשחקנים שלהם באופן חד צדדי בשל הקורונה.

 

בעלי מכבי חיפה יעקב שחר ניסה לבחון האם אופציית חמשת החילופים להקל על עומסים כהוראה של פיפ"א תינתן לשימוש והושב לו כי בימים הקרובים תתקבל החלטה ואם היא תצא לפועל, היא תיושם גם בליגה הישראלית.

 

יעקב שחר במשרדי ההתאחדות (צילום: ראובן שוורץ)
חמישה חילופים בליגת העל? יכול להיות. שחר(צילום: ראובן שוורץ)

 

בסופו של דבר לוח המשחקים אושר. ב-30 במאי יתחדשו משחקי הכדורגל, שלושת משחקי הפלייאוף העליון: מכבי ת"א נגד הפועל חיפה, מכבי חיפה נגד הפועל ת"א ובית"ר ירושלים נגד הפועל באר שבע. בשני ביוני, יום שלישי, יחודשו משחקי הפלייאוף התחתון. הליגה הלאומית תחודש החל מה-1 ביוני. לוח המשחקים אושר, זאת למרות בקשה של נס ציונה לעכב את החזרה מאחר ששחקניה טרם חזרו מחו"ל, כשגם אשר אלון מרעננה הצטרף לבקשה לדחות את החזרה לליגה, אולם נציגי מכבי נתניה וקריית שמונה התנגדו לכך והוחלט על השארת התאריכים.

 

השלב הבא הוא הנושא הכלכלי, כשכבר בשבוע הבא עשויה להתקיים פגישה מול ראש הממשלה בנימין נתניהו. במקביל המינהלת פועלת על פיצוי לקבוצות המקצועניות שנאמד השנה ב-90-80 מיליון שקל ומציאת רשת ביטחון לעונה הבאה.

 

אחרי רעשי רקע מטעם גורמים בליגה הלאומית שניסו להניע מהלך לסיום העונה, הוחלט כי גם ליגת המשנה תצא לפועל בצורה רגילה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
לקס מול קריאף
צילום: עוז מועלם
מומלצים