שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    בית"ר ירושלים: הולכים אל הלא נודע

    אלי טביב עשה פעולות שבעצם חירבו את האליפות והגביע. עכשיו הקבוצה עומדת בפני תקופה של חוסר ודאות

    רציתי לכתוב שורות אלה במעמד אחר. רציתי לכתוב על העונה הגדולה של בית"ר שהסתיימה בתואר אליפות המפתיע, ולהחמיא לאלי טביב על ניהול משחקים מדהים. אבל אלי טביב הוא לא מאמן, אולי "מנהל מקצועי" משובח, וההימור על קבוצת התקפה טובה בלי לסדר את ההגנה החלשה מסתיים במפח נפש בסוף העונה. זה עדיין לא גורע ולו לרגע אחד מעונה מדהימה בבירה. בזה הבעלים צודק לחלוטין  אבל ההחלטות במהלך העונה לא היו סבירות, לא בקבוצה מסודרת.

     

    בית"ר ירושלים היא קודם כל קבוצה שיש לה עשרות אלפי אוהדים. מתוכם כמה אלפים הולכים אחרי הקבוצה, קונים כרטיסים ובית"ר מייצגת עבורם את כל העולם. אסייג את דבריי ואומר שבניגוד לקבוצות גדולות אחרות, מכירת 4,500 מינויים לעונה זה לא מתאים בעידן של היום. אם הפועל ירושלים בכדורסל יכולה למכור 8,000 מינויים, גם בית"ר מסוגלת. היא צריכה להעיר את הקהל אלי טביב צודק. הוא לא יכול לבנות הכנסה מקהל שנחשב ל"גדול", אבל בתכל'ס לא מגיע בכלל לטדי במספרים שאני מכיר את בית"ר. הם קונים כרטיסים רק בהצלחות, ואולי זה תהליך של כמה שנים, אבל בית"ר מייצגת את המשפט הכי טוב -

    טרגדיה או אימפריה. אין באמצע. בבית"ר הייתה העונה יותר מדי אופוריה מהצלחת הקבוצה, והקהל שכח שבית"ר אצל ארקדי כמעט נמחקה.

     

    חן עזרא איתי שכטר בית
    איתי שכטר וחן עזרא(צילום: ראובן שוורץ)

     

    מוסר ההשכל שלי: אלי טביב עשה פעולות שבעצם חירבו את האליפות. הספסול הארוך של שכטר לא מובן בשום צורה - ואין לזה שום טביעת עין מקצועית.

    החתמת שפן הניסיונות בני בן זקן, כדי שיספוג את כל האש? זו בובה על חוט, כדי שטביב יוכל לאמן קבוצת כדורגל. הספסול המגעיל של עידן ורד במשחק הגמר, בלי שום סיבה שנראית לעין. נראה כאילו טביב רצה לא לקחת אליפות בכוח, ובטח לא גביע. האם זה בגלל תשלומי מענקים? כל קבוצה שהיה מתרחשים בה כאלה אי סדרים ניהוליים הייתה מתמודדת עם קהל מפגין ועצבני! עובדה, זה קרה לו גם בהפועל כפר סבא, ובטח בהפועל ת"א. בשתי הקבוצות זה הסתיים רע, לכן תחושת העצבים של הקהל מובנת.

     

    אבל הקהל של בית"ר היה צריך להבין שבית"ר היא קבוצה "קטנה", אין מה לעשות, וכוכבים כנראה לא יצליחו לחתום בירושלים, ולהשלים עם זה שטביב

    "יפגע" פה ושם ברכש טוב, וכשהשחקנים יצליחו הם יעבור הלאה. טביב, בצדק מבחינתו, לא מוכן לשלם ולו דולר אחד יותר ממה שהוא חושב שצריך להיות. ולכן תחלופת הסגל המצוין הזה היא הגיונית לנוכח ההצלחה הכבירה העונה. מה שלא עושים מבחינה אתית היא ספסול שחקני מפתח בשביל הורדה במחיר, זה לא ספורטיבי או הגיוני.

     

    עכשיו טביב מנסה לחנך אלפי אוהדים - עוד דבר ילדותי. רוב הקהל של בית"ר מתון, והוא זה שנפגע. אלי טביב הוא לא יעקב שחר, וזה כל ההבדל. לכן מכבי חיפה תשרוד גם אחרי עונה כ"כ גרועה, ובית"ר ירושלים בקצב הזה הולכת אל הלא נודע.

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: ראובן שוורץ
    סתיו שושן
    צילום: ראובן שוורץ
    מומלצים