שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

קלופ הוא "המיוחד" המודרני / תוכן גולשים

הגדולה של מאמן ליברפול היא היכולת ליצור קבוצות גדולות בצלמו ולהפוך שחקנים טובים לכוכבים גדולים, בדיוק כמו שעשה בדורטמונד. ובכל זאת, יש מאמן אחד גדול ממנו

הגרלת שמינית גמר ליגת האלופות הזכירה לי את הפינה הלא סגורה: דירוג מקומות 1 ו־2 של המאמנים הטובים בעולם אותו התחלתי לפני כמה שבועות.

 

ההגרלה זימנה לנו כמה מפגשים לוהטים: פפ גווארדיולה הקטאלני ומנצ'סטר סיטי נגד ריאל מדריד, וליברפול עם ההתקפה הטובה ביבשת נגד אתלטיקו מדריד של דייגו סימאונה, מאסטר ההגנה.

 

יורגן קלופ (צילום: getty images)
יורגן קלופ בטירוף(צילום: getty images)

 

אז הגיע הזמן לחשוף את סדר הזוכים: ובמקום הראשון הוא.. היא.. הוא..טוב, יכול להיות שעוד חצי שנה מהיום סדר המקומות יהיה שונה, אבל נכון להיום, דצמבר 2019, אני חייב לתת עדיפות לסך התארים וההישגים שהמאמנים הגיעו עד עתה בקריירה על פני המומנטום הנוכחי שלהם.

 

ובמקום השני...

 

בן 52, שיחק כחלוץ ומגן. 16 ניצחונות ותוצאת תיקו אחת השיגה ליברפול העונה בפרמייר ליג ונדמה כי אחרי 30 שנות בצורת הגיע המושיע של המייטירדס. צריכה להיות פה חתיכת בעיטה חזקה בדלי כדי שאלופת אירופה הנוכחית לא תהיה גם אלופת אנגליה.

 

קלופ, אשר האריך השבוע את חוזהו בליברפול עד 2024, הוא בעיני "המיוחד" האמיתי של הכדורגל המודרני. מאמן שיודע ליצור קבוצות גדולות בצילו ובצלמו ע"ע ליברפול הנוכחית אשר כל שחקני ההרכב בה הם שחקנים שהוא הביא, למעט הנדרסון. שחקנים שעושים אצלו את קפיצת המדרגה הגדולה משחקנים טובים מאוד למועמדים לפרס כדור הזהב.

 

גם בדורטמונד הוא לקח מועדון שלא זכה בכלום לא מעט שנים והגיע איתם לגבהים חדשים. בתקופתו עם קלופ, מריו גצה חווה את רגעי השיא בקריירה שלו, וגם מרקו רויס ולבנדובסקי חייבים לו על הפיכתם למפלצות שהם היום. בקיצור, מאמן של שחקנים. אנליסט בחסד וגאון כדורגל, אך לא פחות חשוב מזה קלופ יודע להתחבר לשחקניו באופן יוצא דופן. יעידו על כך שלל סיפורים שהבולט מהם הוא סיפור התחתונים בגמר הצ'מפיונס 2018.

 

ההישג בליגה מתווסף כאמור לההעפלה לשני גמרים רצופים בצ'מפיונס. מי יודע איך היה נגמר הגמר מול ריאל אם ראמוס לא מבצע הורדת זקיף לסאלח ושוער המשנה לא מחליט לגנוב את ההצגה.

 

האם קלופ בדרך לגמר שלישי רצוף? הישג מרשים במיוחד, אבל צ'ולו, המאמן מספר 4 בדירוג שלי, עומד בדרכו וינסה לעצור אותו.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
מאמן של שחקנים. קלופ
צילום: AFP
מומלצים