שתף קטע נבחר

לא נגמר: רוג'ר פדרר בגמר אליפות אוסטרליה

בגיל 35, הטניסאי האגדי (17 בעולם) עשה צעד נוסף בדרך לתואר גראנד סלאם 18 בקריירה עם ניצחון גדול על בן ארצו סטניסלאס ואוורינקה 5:7, 3:6, 6:1, 6:4, 3:6. בגמר, יפגוש פדרר את המנצח בין רפאל נדאל וגריגור דימיטרוב

אגדה. אין מילה אחרת לתאר את רוג'ר פדרר שנמצא מרחק ניצחון אחד מתואר גראנד סלאם 18 בקריירה. בגיל 35, פדרר הוכיח בפעם המי-יודע-כמה איזה טניסאי נדיר הוא כשניצח את סטניסלאס ואוורינקה 5:7, 3:6, 6:1, 6:4, 3:6 ועלה לגמר אליפות אוסטרליה הפתוחה. 

 

זה יהיה הגמר הראשון של פדרר באוסטרליה מאז 2010, אז גם המשיך לזכייה בתואר בפעם הרביעית בקריירה. בסך הכל, מדובר בגמר גראנד סלאם מספר 28 (!) של הטניסאי המעוטר בהיסטוריה.

 

פדרר. בלתי נגמר (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
פדרר. בלתי נגמר(צילום: גטי אימג'ס)

פדרר במיטבו (צילום: EPA) (צילום: EPA)
פדרר במיטבו(צילום: EPA)

 

פדרר שלט בשתי המערכות הראשונות ולמרות הקצב האיטי, הוא היה חד יותר בנקודות המכריעות ועלה ליתרון 0:2. ואוורינקה לא ויתר, הפגין דומיננטיות וכפה מערכה חמישית. שם הקרח בוורידים של פדרר דיבר ושבירה אחת הספיקה לו כדי להשלים ניצחון דרמטי, אחרי יותר משלוש שעות.

 

פדרר יכול לפגוש ביום ראשון את רפאל נדאל לגמר קלאסי ראשון מאז הרולאן גארוס ב-2011. כדי שזה יקרה, על השור הספרדי (9 בעולם) לחלוף מחר (10:30) על פני גריגור דימיטרוב הבולגרי (15), שמעולם לא הופיע בגמר גראנד סלאם.

  

מערכה ראשונה: 5:7 לפדרר

המשחק היה צמוד מאוד מפתיחתו ושני השחקנים עבדו קשה כדי לשמור על ההגשות שלהם. במשחקון ה-11, הצליח פדרר להציל נקודת שבירה של ואוורינקה ומיד לאחר מכן הוא סגר סיפור במערכה הראשונה עם שבירה שהעניקה לו 5:7.

 

פדרר מנחם את ואוורינקה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
פדרר מנחם את ואוורינקה(צילום: רויטרס)

ואוורינקה. נכנע לבן ארצו (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
ואוורינקה. נכנע לבן ארצו(צילום: רויטרס)

 

מערכה שנייה: 3:6 לפדרר

המערכה השנייה החלה כמו שידור חוזר של הראשונה, עם משחקונים ארוכים וצמודים, אך ללא שבירות. הפעם פדרר לחץ מוקדם יותר ושבר במשחקון השישי בזכות טעות לא מחויבת של ואוורינקה, שריסק בתגובה את המחבט. מכאן הדרך לסיום המערכה השנייה הייתה קצרה ופדרר שלט במשחקוני ההגשה שלו.

 

מערכה שלישית: 1:6 לוואוורינקה

ואוורינקה הבין שהוא חייב לשנות גישה ופתח חזק את המערכה השלישית, עם שבירה מהירה בדרך ל-1:4. פדרר לא הצליח להגיב, נשבר שוב ונכנע 6:1 במערכה שארכה 26 דקות בלבד.

 

המחבט השבור של ואוורינקה (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
המחבט השבור של ואוורינקה(צילום: גטי אימג'ס)

מירקה במקומה הטבעי (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
מירקה במקומה הטבעי(צילום: גטי אימג'ס)

 

מערכה רביעית: 4:6 לואוורינקה

ואוורינקה פתח בשבירה שלישית ברצף והיה נראה שהוא בדרך לעוד מערכה מהירה, אבל פדרר לא ויתר ושבר מיד בחזרה. במצב של 4:4, פדרר הצליח להציל שתי נקודות שבירה אבל נכנע לווינר גדול של ואוורינקה בהזדמנות השלישית והמדורג רביעי בעולם השלים 4:6, בדרך למערכה מכרעת.

 

מערכה חמישית: 3:6 לפדרר

פתיחת המערכה החמישית והמכרעת התעכבה, מכיוון שפדרר לקח פסק זמן לטיפול רפואי. פדרר חזר אחרי שמונה דקות והמשחק חודש בידיעה שהוא מעולם לא הפסיד משחק גראנד סלאם בו הוביל 0:2 במערכות. במשחקון השישי, הצליח הטניסאי בן ה-35 להשיג שבירה קריטית. פדרר לא נתן לחיוך אחד לעלות על פניו, שמר על ריכוז בהגשות שלו והשלים ניצחון גדול בחמש מערכות.

קשה שלא להיות נייטרלי כשמדובר בשווייץ (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
קשה שלא להיות נייטרלי כשמדובר בשווייץ(צילום: גטי אימג'ס)

מלבורן עוצרת נשימתה (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
מלבורן עוצרת נשימתה(צילום: גטי אימג'ס)


פורסם לראשונה 26/01/2017 10:27

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גטי אימג'ס
רוג'ר פדרר
צילום: גטי אימג'ס
מומלצים