שתף קטע נבחר

ישי עוליאל בחצי גמר אליפות אוסטרליה לנוער

הטניסאי המבטיח בן ה-17 גבר 3:6, 3:6 על מנלאוס אפסטתיו הקפריסאי ועקף את ההישג הטוב ביותר של ישראלי בטורניר זה - דודי סלע ברבע גמר 2002. יריבו בשלב הבא: המדורג ראשון בטורניר

ממשיך להדהים. ישי עוליאל, הנציג הישראלי האחרון שנותר באליפות אוסטרליה, עלה לפנות בוקר לחצי הגמר בטורניר הנוער, לאחר שגבר על הקפריסאי מנלאוס אפסטתיו 3:6, 3:6 בתוך 54 דקות בלבד. בכך רשם עוליאל את ההישג הטוב ביותר של טניסאי ישראלי בטורניר הנוער ליחידים (בנים) במלבורן. דודי סלע הגיע "רק" עד לרבע הגמר ב-2002.

 

לעיני עשרות יהודים שהגיעו לתמוך בו, פתח עוליאל חזק את המשחק והשיג שבירה כבר במשחקון הראשון. הוא המשיך ללחוץ על הגז גם במשחקון החמישי ועלה ל-1:4.

 

הקפריסאי לא ויתר על המערכה הראשונה והצליח לצמק את התוצאה, לאחר ששבר חזרה במשחקון השמיני, אך מיד הישראלי התאושש והשיג אחת נוספת משלו, כדי לנצח 3:6.

 

עוליאל לא נעצר כאן מול השחקן המדורג 1,504 בעולם לבוגרים, והמשיך בשלו גם במערכה השנייה, שם הסתפק בשבירה בודדת במשחקון השני. עד לסיום המערכה הצליח כל שחקן לשמור על חבטות ההגשה שלו, מה שהביא בסופו של דבר את הניצחון לעוליאל עם 3:6 נוסף.

 

ממשיך לנצח. עוליאל (צילום: גטי אימגס) (צילום: גטי אימגס)
ממשיך לנצח. עוליאל(צילום: גטי אימגס)

 

מבחינת עוליאל, מדובר בהישג השיא בקריירה הקצרה שלו. בשנה שעברה הוא הפסיד בסיבוב הראשון באוסטרליה. בטורנירי הגראנד סלאם בשנה שעברה, הוא הודח בסיבוב השני של הרולאן גארוס, לא עבר את המוקדמות בווימבלדון והגיע לסיבוב השלישי באליפות ארצות הברית.

 

בחצי הגמר, ממתין לעוליאל הסיני ייבינג וו שמדורג שלישי בעולם לנוער וראשון באליפות אוסטרליה (936 בדירוג הבוגרים). יהיה זה מפגש ראשון בקריירה בין השניים.

 

 (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
(צילום: אורן אהרוני)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גטי אימגס
ישי עוליאל
צילום: גטי אימגס
מומלצים