שתף קטע נבחר

אליפות אוסטרליה: ונוס מול סרינה בגמר

בגיל 36 ולראשונה בגראנד סלאם מאז 2009, האחות המבוגרת לבית משפחת וויליאמס העפילה למעמד היוקרתי עם ניצחון 7:6, 2:6, 4:6 על קוקו ונדוויי. היא תפגוש את אחותה בקרב על התואר, לאחר שסרינה ניצחה 2:6, 1:6 את לוצ'יץ'-בארוני הקרואטית

מדהים. ונוס וויליאמס עשתה הבוקר (ה') היסטוריה, כשהפכה בגיל 36 לשחקנית המבוגרת ביותר שעולה לגמר אליפות אוסטרליה. היא גברה על קוקו ונדוויי 7:6 (3), 2:6, 4:6. ובגמר? ובכן, היא תפגוש שוב את אחותה, סרינה, שניצחה 2:6, 1:6 את מיריאנה לוצ'יץ'-בארוני הקרואטית.

 

ונוס, המדורגת 13 בעולם, פגשה לדרבי אמריקני יריבה לא פשוטה בכלל, שאמנם מדורגת "רק" 35 בעולם, אבל הציגה עד כה טורניר מרשים והעיפה בדרך את אלופת השנה שעברה והראשונה בעולם, אנג'ליק קרבר, ויריבות חזקות כמו רוברטה וינצ'י, ג'יני בושאר וגרבינייה מוגורסה.

  

גם היא לא מאמינה לעצמה. ונוס וויליאמס בגמר (צילום: AP) (צילום: AP)
גם היא לא מאמינה לעצמה. ונוס וויליאמס בגמר(צילום: AP)

 

ונדוויי אמנם נתנה פייט יפה גם לוונוס והייתה צמודה אליה בזכות לא מעט ווינרים לאורך המשחק (30), אך יריבתה ידעה לנצל יפה את הזדמנויות השבירה שניתנו לה (80 אחוז מהן), כדי לזכות בנקודות המכריעות ולקחת את הניצחון.

 

לראשונה בטורניר הזה, וויליאמס שמטה מערכה, אבל היא ודאי תתנחם בעובדה שמדובר בגמר גראנד סלאם ראשון שלה מאז ווימבלדון 2009 וראשון במלבורן מאז 2003 (!). באותו גמר היא הפסידה לאחותה הצעירה, סרינה, אותה היא תפגוש בגמר היוקרתי פעם נוספת.

 

חגיגה אמריקאית גם בגמר (צילום: AP) (צילום: AP)
חגיגה אמריקאית גם בגמר(צילום: AP)

 

המדורגת שנייה בעולם לא התקשתה מול לוצ'יץ'-בארוני (79 בעולם). סרינה תנסה לזכות בפעם השביעית בקריירה באליפות אוסטרליה ולהעלות את מאזן הזכיות שלה ל-23 - ובכך לעקוף את שטפי גראף האגדית.

 

"כל אחת כבר ניצחה"

"כל כך חשוב לי להיות בגמר, ובעיקר מכיוון שקוקו שיחקה כל כך טוב", הודתה ונוס בסיום. "שיחקתי הגנתי רוב הזמן ולא היה לי רגע אחד של מנוחה. אני מרוצה מכך שיש עתיד לטניס האמריקאי. אמרתי לעצמי שאני צריכה לקחת את זה - והנה אני בגמר. עכשיו אני רק רוצה שכל זה רק יימשך".

 

ומה אמרה אחותה לאחר ההעפלה לגמר? "לא צפיתי במשחק של ונוס, אבל אני מאוד גאה בה והיא כל חיי. אני שמחה בשבילה ומגיע לה להיות בגמר, זה חלום שמתגשם עבורנו. היא היריבה הכי חזקה שלי ואין אחת שניצחה אותי יותר פעמים ממנה. אני מרגישה שלא משנה מה יקרה, כל אחת כבר ניצחה".

   

סרינה. "כל אחת כבר ניצחה" (צילום: AFP) (צילום: AFP)
סרינה. "כל אחת כבר ניצחה"(צילום: AFP)

ונוס. "חלום שמתגשם" (צילום: AP) (צילום: AP)
ונוס. "חלום שמתגשם"(צילום: AP)
 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)
 

 (צילום: גטי אימגס) (צילום: גטי אימגס)
(צילום: גטי אימגס)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים