שתף קטע נבחר

פדרר: "לא חלמתי שאגיע עכשיו רחוק כל כך"

הפנומן השוויצרי בן ה-35 חגג את העלייה לגמר אליפות אוסטרליה אחרי ניצחון בחמש מערכות על ואוורינקה, והתייחס לאפשרות שיפגוש את נדאל בגמר: "לפני חודשיים הצעתי שנארגן משחקי ידידות בינינו, עכשיו אולי ניפגש בגמר. זה יהיה מיוחד עבור שנינו". וגם: הפציעה הרגישה שהביכה את המראיין

צעד אחד מהנפת הגביע. רוג'ר פדרר עלה היום (ה') לגמר השישי שלו באליפות אוסטרליה (זכה בעבר בתואר ארבע פעמים), לאחר שניצח בדרמה של חמש מערכות את בן ארצו השווייצרי, סטן ואוורינקה - 5:7, 3:6, 6:1, 6:4, 3:6. בכך הפך פדרר לשחקן המבוגר ביותר שמגיע לגמר גראנד סלאם (בגיל 35), לראשונה מאז עשה זאת קן רוזוול באליפות ארצות הברית ב-1974, כשהוא בגיל 39.

 

"הייתי צריך להסתכל על לוח התוצאות שהמשחק כבר נגמר", שיחזר פדרר את הרגע שבו חזר שוב למעמד הגמר. "ההרגשה מדהימה, בחלומות הכי טובים שלי לא חלמתי שאגיע עכשיו כל כך רחוק".

 

"הרגשה מדהימה". רוג'ר פדרר (צילום: EPA) (צילום: EPA)
"הרגשה מדהימה". רוג'ר פדרר(צילום: EPA)
 

 

הטניסאי הוותיק, שהיה מושבת בגלל פציעה במשך כחצי שנה וחזר בסערה, חוזר לגמר באוסטרליה לראשונה מאז 2010. כשהוא נראה מאושר בסיום, אמר פדרר על יריבו: "סטן היה יריב חזק לאורך כל המשחק היום, הוא הגיע רגוע והמשיך לשחק נהדר. היה לי נפילה במערכה הרביעית ו-ואוורינקה שיחק כאילו אין לו יותר מה להפסיד. המשחק היה קשוח במערכה החמישית, אבל הרגשתי שאני מגיש טוב. היו לו כמה החזרות טובות, ועכשיו אני הכי מרוצה מזה שניצחתי".

 

המנצח ממתין כעת ליריבו בגמר, כשבחצי הגמר השני (שיתקיים מחר) ישחק רפאל נדאל מול גריגור דימיטרוב. פדרר יקווה להשיג ניצחון נוסף ובכך לאסוף את תואר הגראנד סלאם ה-18 בקריירה המפוארת שלו.


"שיחק כאילו אין לו מה להפסיד". פדרר עם ואוורינקה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
"שיחק כאילו אין לו מה להפסיד". פדרר עם ואוורינקה(צילום: רויטרס)

 

על הטיפול הרפואי שקיבל אמר פדרר: "הייתה לי בעיה ברגל וזה כבר שבוע אצלי, אבל זה היה בסיום המערכה וקיוויתי שזה לא משהו רציני". המראיין ביקש ממנו לפרט על מהות הפציעה, ופדרר חייך כי מדובר בפציעה באזור המפשעה: "אם אתה צריך ללכת לקבל טיפול במקום סגור מחוץ למגרש, זה אומר שהפציעה נמצאת במעלה הרגל". המראיין הנבוך אמר: "אתה לא חייב להיות ספציפי יותר, זה מספיק".

 

על חצי הגמר השני אמר השווייצרי: "יהיה משחק מורכב, כי דימיטרוב בא עם ביטחון רב. אני אוהב את המשחק שלו. לא חשבתי שהוא יגיע כל כך רחוק, אבל אני אצפה במשחק ומאחל לשניהם הצלחה".

 

פדרר. נפצע באזור רגיש (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
פדרר. נפצע באזור רגיש(צילום: גטי אימג'ס)

 

על נדאל הוסיף: "זה ריאלי שאולי אפגש עם רפא שוב בגמר. זה יהיה אתגר גדול, שיחקנו כל כך הרבה פעמים ואף אחד לא יגיע כדי להתגונן. הוא יריב ראוי. לפני חודשיים נפגשנו באקדמיה שלו במאיורקה ואמרתי לו שאולי צריך לעשות יותר משחקי ידידות בינינו, והנה עכשיו אולי אפגוש אותו בגמר... זה יהיה מיוחד עבור שנינו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים