שתף קטע נבחר

הגיעו לפשרה: סלע ישחק לפני כיפור

דרישתו של הישראלי, שהדיח את מישה זברב (26 בעולם) בסיבוב השני, לשחק מול אלכסנדר דולגופולוב לפני כניסת יום הכיפורים התקבלה בעקבות לחץ של שרת הספורט והנהלת הסבב העולמי. רגב כתבה לראשי ה-ATP: "מצפה שעיקרון השוויוניות יישמר"

ניצחון מרשים. סלע (צילום: AFP) (צילום: AFP)
ניצחון מרשים. סלע(צילום: AFP)

 

דודי סלע (77 בעולם) רשם היום (ה') את אחד מניצחונותיו הגדולים בשנים האחרונות - 3:6, 7:5, 2:6 על מישה זברב הגרמני (26) במסגרת הסיבוב השני של טורניר שנזן, סין. אחרי הניצחון התחוללה דרמה לא קטנה כאשר המארגנים שיבצו את משחקו של סלע מול אלכסנדר דולגופולוב (מדורג 53 בעולם) לאזור כניסת יום הכיפורים. סלע סירב לשחק וביקש להקדים את ההתמודדות, אך המארגנים סירבו.

 

בסופו של דבר בהתערבות שרת הספורט, מירי רגב, מנהל הספורט, איגוד הטניס והנהלת הסבב העולמי (ATP), הצדדים הגיעו לפשרה. סלע יתמודד מחר (15:00) מול האוקראיני וינסה להעפיל לשלב הבא.

 

לא הפעם. זברב (צילום: EPA) (צילום: EPA)
לא הפעם. זברב(צילום: EPA)

פוסט המחאה שהעלה אחיו של סלע, עופר (צילום מסך מתוך פייסבוק) (צילום מסך מתוך פייסבוק)
פוסט המחאה שהעלה אחיו של סלע, עופר(צילום מסך מתוך פייסבוק)

 

במקביל לשיחות שהתנהלו, שיגרה שרת הספורט מכתב בהול לראשי ה-ATP ולמארגני התחרות, בדרישה לשנות את מועד המשחק.

 

בין היתר היא כתבה: "אני מצפה שהגורמים הרלוונטים באיגוד הטניס העולמי יפעלו להקדמת משחקו של דודי סלע כדי למנוע ממנו לחלל את היום הקדוש לעם היהודי, כפי שאנו במדינת ישראל נוהגים כלפי ספורטאים מהדתות האחרות. אני מצפה שעיקרון השוויוניות יישמר ודודי סלע יוכל לשחק כמו כל יתר השחקנים, כדי להמשיך להתקדם בטורניר".

 

מהלך המשחק

סלע הרשים עם 3:6 קליל במערכה הראשונה, שהוכרעה תוך 29 דקות, והיה קרוב לשובר שוויון במערכה השנייה. בפיגור 6:5, הוא כבר הוביל 0:40, אך הפסיד את המשחקון ואת המערכה השנייה כולה.

 

את המערכה השלישית פתח סלע מעולה, שבר את הגשותיו של זברב במשחקון הרביעי, ושייט ל-2:6 מרשים ול-1:2 בסיום.


פורסם לראשונה 28/09/2017 13:13

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים