שתף קטע נבחר

אליפות אוסטרליה: הגרלה קשה לג'וקוביץ'

הגרלת הגראנד סלאם הראשון של העונה זימנה לסרבי מפגש אפשרי מול גאל מונפיס כבר בסיבוב השני, אם יעבור את דונלד יאנג בסיבוב הראשון. רוג'ר פדרר יפתח נגד אליאז בדנה, רפאל נדאל מול ויקטור אסטרייה בורגוס. ראיין האריסון מחכה לדודי סלע

 

אליפות אוסטרליה הפתוחה תצא לדרך ביום שני הקרוב, וכבר היום (ה') נערכה ההגרלה. ובהנחה שנובאק ג'וקוביץ' יתאושש בזמן מהפציעה שלו במרפק, צפוי לו אתגר משמעותי מאוד.

 

הסרבי, שהידרדר עד למקום ה-14 בעולם והשבוע ניצח את דומיניק תים במשחק ראווה במלבורן, יתחיל את האליפות נגד דונלד יאנג האמריקני, מהמקום ה-63. הבעיה מבחינתו היא שכבר בסיבוב השני הוא צפוי לפגוש את גאל מונפיס הצרפתי, שנמצא בכושר טוב וזכה רק לאחרונה בטורניר דוחא. אם יגיע לשמינית הגמר הוא צפוי לפגוש את אלכסנדר זברב.

 

פתיחה קשה. ג'וקוביץ' (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
פתיחה קשה. ג'וקוביץ'(צילום: רויטרס)

 

באותו חצי של ג'וקוביץ' בהגרלה נמצא גם האלוף המכהן רוג'ר פדרר, שיתחיל את מסע ההגנה שלו על התואר נגד אליאז בדנה הסלובני. ברבע שלו אפשר למצוא גם את מילוש ראוניץ', חואן מרטין דל פוטרו, תומאס ברדיך ודיד גופן, אותו הוא צפוי לפגוש ברבע, אם לא יהיו הפתעות מיוחדות כמובן. בסיבוב השלישי רישאר גאסקה עשוי להיות היריב שלו.

 

ומה עם רפאל נדאל, אתם שואלים? הספרדי, שפרש מטורניר גמר הסבב בלונדון בגלל כאבים בברך אחרי משחק אחד, רוצה לפתוח את 2018 כמו שפתח את 2017. הוא יפגוש בסיבוב הראשון את ויקטור אסטרייה בורגוס בן ה-37. ברבע של נדאל נמצאים גם פאבלו קרניו בוסטה וג'ון איסנר, וברבע הגמר, אם הכל יילך כמו שצריך, עשוי לחכות לו מארין צ'יליץ'.

 

סטן ואוורינקה, שירד למקום התשיעי ולא שיחק מאז ווימבלדון, אמור גם הוא לעשות קאמבק במלבורן. היריב הראשון שלו יהיה ריקרדס בראנקיס הליטאי, המדורג במקום ה-141 בעולם. המדורג שלישי בעולם גריגור דימיטרוב ואלוף טורניר גמר הסבב בלונדון יתחיל את האליפות נגד יריב מהמקודמות, וכך גם הפיינליסט השני מלונדון דויד גופן.

 

 

המדורג רביעי אלכסנדר זברב יעשה את הסיפתח נגד תומאס פביאנו האיטלקי, ובסיבוב השלישי עלול להיתקל באחיו מישה לקרב משפחתי לוהט. במשחקים מסקרנים נוספים חואן מרטין דל פוטרו יפגוש את פרנסס טיאפו, דויד פרר את אנדריי רובלב ומישה זברב את היון צ'אנג.

 

הנציג הישראלי היחיד בטורניר היחידים, דודי סלע, ינסה להשוות את הישג השיא שלו באוסטרליה - העפלה לסיבוב השלישי. בסיבוב הראשון יחכה למדורג 78 בעולם ראיין האריסון האמריקני, ובסיבוב השני, אם וכאשר, המנצח במשחק בין פאבלו קואבס למיכאיל יוז'ני.

 

נשים: ונוס תפתח נגד בנצ'יץ'

אצל הנשים המדורגת ראשונה בעולם סימונה האלפ תפתח את האליפות נגד דסטאני איאוה בת ה-17, המדורגת במקום ה-193 בעולם. איאוה המקומית קיבלה כרטיס חופשי לאליפות ותנסה להפתיע. בסיבוב השלישי האלפ עשויה להיתקל במוקש רציני, בדמות פטרה קביטובה.

 

הפיינליסטית מ-2017 ונוס וויליאמס, המדורגת חמישית בעולם, קיבלה בסיבוב הראשון את בלינדה בנצ'יץ' בת ה-20. מריה שראפובה, ששוב פעם תמשוך את כל האש, תחזור למלבורן כמדורגת 61 בעולם אחרי שנת היעדרות אחת בגלל עונש ההשעיה שריצתה. היא תשחק מול טטאינה מריה הגרמנייה, המדורגת 47.

 

 

אלופת 2016 אנג'ליק קרבר תפגוש גרמנייה אחרת, בת ארצה אנה-לנה פרידסם. קרוליין ווזניאקי, המדורגת שנייה בעולם, תיאבק על הכרטיס לסיבוב השני מול מיכאלה בוזארנסקו הרומנייה.

 

המדורגת שלישית גרבינייה מוגורוסה תפגוש את ג'סיקה פונשה הצרפתייה מהמקום ה-260. המדורגת רביעית אלינה סביטולינה תמתין ליריבה מהמוקדמות. אלופת רולאן גארוס, ילנה אוסטפנקו, תתמודד נגד פרנצ'סקה סקאיבונה האיטלקייה הבלתי נגמרת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
נובאק ג'וקוביץ'
צילום: רויטרס
מומלצים