שתף קטע נבחר

מדריד: דומיניק תים עצר את רפאל נדאל

המדורג ראשון בעולם הפסיד 7:5, 6:3 אחרי 21 ניצחונות רצופים על החימר, הודח במפתיע ברבע הגמר ויפנה את הפסגה לרוג'ר פדרר. האוסטרי יפגוש את קווין אנדרסון בשלב הבא, גם דניס שפובלוב ואלכסנדר זברב העפילו. אצל הנשים: קיקי ברטנס מול פטרה קביטובה בגמר

 

רפאל נדאל (צילום: AFP)
נדאל בפוזה לא אופיינית על החימר(צילום: AFP)

 

דומיניק תים עשה הערב (שישי) סוף לדהירה המטורפת של רפאל נדאל על החימר. אחרי שזכה ב-50 מערכות רצופות וניצח ב-21 משחקים רצופים על המשטח שהוא כל כך אוהב, המדורג ראשון בעולם הודח במפתיע מטורניר מדריד ברבע הגמר עם הפסד 7:5, 6:3 לאוסטרי.

 

תים אמנם נחשב לשחקן חימר מעולה אבל הוא לא הגיע למדריד בכושר מרשים, מה שהופך את הניצחון שלו למיוחד. גם בברצלונה וגם במונטה קרלו (שם הובס על ידי נדאל 6:0, 6:2) הוא הפסיד ברבע הגמר, אותו השלב שעבר כעת בצורה משכנעת כל כך.

 

דומיניק תים (צילום: EPA)
דומיניק תים. חתיכת ניצחון(צילום: EPA)

אגב, ההפסד האחרון של נדאל על החימר היה באותו שלב בטורניר רומא בשנה שעברה. מי שניצח אותו אז היה... דומיניק תים. משמעות ההישג המפתיע של המדורג שביעי היא שרוג'ר פדרר יחזור לפסגת הדירוג העולמי, וישלים שם 309 שבועות בקריירה. תים יפגוש בחצי הגמר את קווין אנדרסון הדרום אפריקאי המדורג שמיני, שמחזיק מולו ברצף של שישה ניצחונות וברבע הגמר עבר את דושאן לאיוביץ' (95 בעולם) עם 6:7 (3), 6:3, 3:6 קשה אחרי שעתיים ו-12 דקות.

 

חצי הגמר השני יפגיש בין המדורג 43 דניס שפובלוב למדורג שלישי אלכסנדר זברב. שפובלוב ניצח את קייל אדמונד הבריטי (23 בעולם) 5:7, (6) 7:6, 4:6 בתום קרב דרמטי, לא לפני אירוע חריג שקרה בסוף מערכה השנייה. במהלך אחת ההגשות של נער הפלא הקנדי נשמעה קריאה מהקהל שהוציאה את אדמונד מריכוז ובלבלה אותו. התלונות לשופט לא עזרו, נקודה חוזרת לא שוחקה ואחרי נקודה נוספת של שפובלוב הוא עלה ליתרון 5:6 במערכה.

 

דומיניק תים (צילום: AFP)
אנדרסון מחכה לו בשלב הבא(צילום: AFP)

 

אדמונד פתח את המשחקון הבא עם שתי שגיאות כפולות, אבל ידע להתאושש, להשוות ל-6:6 ולזכות בשובר השוויון. זה לא עזר לו לצאת עם הכרטיס לחצי הגמר בסיום. החיים של זברב מול ג'ון איסנר התשיעי בעולם היו קלים יותר, והוא ניצח 4:6, 5:7.

 

אצל הנשים קיקי ברטנס ההולנדית, מהמקום ה-20 בעולם, עלתה לגמר אחרי שניצחה 2:6, 2:6 את קרוליין גארסיה הצרפתייה המדורגת שביעית. היא תפגוש שם את המדורגת עשירית בעולם פטרה קביטובה, שגברה 6:7 (4), 3:6 על המדורגת שישית קרולינה פלישקובה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים