שתף קטע נבחר

בפעם ה-11: נדאל בגמר רולאן גארוס

הספרדי המדורג ראשון לא התקשה בחצי הגמר מול חואן מרטין דל פוטרו (5) שסבל מפציעה, ניצח 4:6, 1:6, 2:6 ויתמודד ביום א' מול דומיניק תים - השחקן היחיד שניצח אותו השנה על חימר

רפאל נדאל עשה זאת שוב ועלה לגמר הרולאן גארוס. הטניסאי הספרדי, המדורג ראשון בעולם, ניצח הערב (ו') בקלות את חואן מרטין דל פוטרו (מדורג חמישי) בחצי הגמר. הארגנטינאי סבל מפציעה והתקשה להתמודד מול יריבו.

 

נדאל, שמאזנו כעת מול דל פוטרו עומד על 5:10, יפגוש בגמר ביום ראשון את האוסטרי דומיניק תים, שקודם לכן ניצח את האיטלקי מרקו קצ'ינאטו בחצי הגמר השני. תהיה זו הפעם ה-11 בה ישחק נדאל בגמר הטורניר והוא מעולם לא הפסיד במעמד.

 

רפאל נדאל (צילום: getty images)
רפאל נדאל(צילום: getty images)

חואן מרטין דל פוטרו (צילום: AP)
חואן מרטין דל פוטרו. פתיחה צמודה(צילום: AP)

רפאל נדאל (צילום: AP)
רפאל נדאל. רוצה להעפיל לגמר ה-11 שלו(צילום: AP)

 

תים הוא השחקן היחיד שניצח השנה את נדאל על חימר, משטח עליו השיג הספרדי העונה מאזן מרשים של 1:25.

  

מהלך המשחק

האצטדיון המרכזי פליפ שאטרייה מלא עד אפס מקום ואפילו העננים לא נראים באופק (בניגוד לכל הטורניר עד כה). שמירות הדדיות על ההגשות בתחילת המשחק הובילו ל-2:3 לנדאל בתום המשחקון החמישי. דל פוטרו ביקש בשלב זה טיפול רפואי לאחר שמאז תחילת המשחק נראה סובל מכאבים בירך והתקשה להגיע למספר כדורים.

 

חואן מרטין דל פוטרו נאנק מכאבים (צילום: רויטרס)
דל פוטרו נאנק מכאבים(צילום: רויטרס)

 

הארגנטינאי חזר ושני השחקנים המשיכו לשמור על ההגשות עם כמה נקודות גדולות, כשנדאל מציל פעמיים שלוש נקודות שבירה. אבל במצב של 4:5 נדאל השיג את שתי נקודות השבירה

הראשונות שלו במשחק, ניצל את השנייה מביניהן ולקח את המערכה הראשונה - 4:6.

 

במערכה השנייה המשיך נדאל במומנטום וכבר במשחקון השני השיג שבירה. לאחר מכן הוא הצליח להציל את ההזדמנות הקטנה שניתנה לדל פוטרו כדי לעלות ל-0:3 מהיר. הספרדי לא נעצר כאן ושבר שוב במשחקון הרביעי. דל פוטרו חזר ללוח במשחקון השישי ועצר את הריצה של שבעה משחקונים רצופים שלקח נדאל, אבל הספרדי השלים את המלאכה עם 1:6 קליל.

 

נדאל לא עצר ובפתיחת המערכה השלישית השיג שבירה נוספת, לא מעט בזכות טעויות בלתי מחויבות של דל פוטרו ועלה ל-1:3. דל פוטרו הספיק לנצח בעוד משחקון לפני שנדאל ניצח 2:6 במערכה השלישית ועלה לגמר בתום טיול שנמשך שעתיים ו-15 דקות.

 


פורסם לראשונה 08/06/2018 17:02

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים