שתף קטע נבחר

אחרי שנתיים: ג'וקוביץ' חזר לראש הדירוג

למרות שהפסיד בגמר טורניר פריז, הטניסאי הסרבי חזר למקום הראשון בעולם על חשבונו של רפאל נדאל. דודי סלע נותר במקום ה-261 בעולם, נסיגה במיקום של גלושקו וחזניוק

נובאק ג'וקוביץ' שוב מספר 1. אחרי שנתיים חזר היום (ב') הטניסאי הסרבי למקום הראשון בדירוג העולמי על חשבונו של רפאל נדאל, שירד למקום השני. נולה עשה זאת עוד לפני שעלה על המשטח בטורניר האחרון בפריז, וזאת בעקבות פרישתו של הספרדי ממנו. ג'וקוביץ' הגיע לגמר, אבל הפסיד בו 7:5, 6:4 לרוסי קארן חצ'אנוב.

 

"הוא בהחלט היה ראוי לנצח", פירגן ג'וקוביץ' ליריבו. "כל הקרדיט מגיע לו. הוא שחקן צעיר שמגיע ורעב לניצחונות, ועבר כבר שחקנים בכירים. הוא הראה איכות מעולה ואפשר להגיד שעוד נראה ממנו הרבה בעתיד".

 

נובאק ג'וקוביץ' (צילום: רויטרס)
נובאק ג'וקוביץ'(צילום: רויטרס)

 

על המפלה אמר ג'וקוביץ': "נכון שההפסד מאכזב, אבל אני הולך להיות מספר 1 באופן רשמי, מה אני עוד יכול לבקש? היו לי חמישה חודשים נהדרים ועדיין לא סיימתי את השנה".

 

השוויצרי רוג'ר פדרר, שנעצר בחצי הגמר בפריז, נשאר במקום השלישי. כמו כן לא חל שינוי במיקום של חואן מרטין דל פוטרו (4), אלכסנדר זברב (5), קווין אנדרסון (6), מארין ציליץ' (7) ודומניק תים (8). קיי נישיקורי חזר לעשירייה הראשונה כשעלה שני מקומות ומדורג תשיעי, ואילו ג'ון איסנר מהמקום התשיעי לעשירי.

 

רוג'ר פדרר (צילום: רויטרס)
רוג'ר פדרר נשאר במקום השלישי(צילום: רויטרס)

 

כאמור, חצ'אנוב לא היה יכול לחלום על סיום עונה כל כך מוצלח. אתמול הגיע הדובדבן שבקצפת מבחינתו, לאחר שזכה בטורניר המאסטרס בפריז בו ניצח את ג'וקוביץ' וטיפס למקום ה-11

(עלייה של 7 מקומות).

 

אצל הישראלים, הטניסאי הבכיר דודי סלע נשאר במקום ה-261 בעולם, לאחר שלא שיחק תקופה ארוכה בגלל פציעה ביד. עידן לשם נותר במקום ה-380 בעולם.

 

אצל הנשים לא חל כל שינוי. הרומניה סימונה האלפ מדורגת ראשונה ומיד אחריה אנג'ליק קרבר. ירידות קלות נרשמו בדירוג של הישראליות. יוליה גלושקו ירדה 4 מקומות ל-126 בעולם ודניז חזניוק ירדה מקום אחד ל-253 בעולם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים