שתף קטע נבחר

אוסטרליה: נישיקורי פרש, ג'וקוביץ' בחצי הגמר

המדורג ראשון בעולם, שזכה שש פעמים בתואר במלבורן, פתח טוב ברבע הגמר ולקח בקלות ואת המערכה הראשונה. היפני (8) קיבל טיפול רפואי בשלב מוקדם ונאלץ בסופו של דבר לפרוש במצב של 6:1, 4:1. הסרבי יפגוש את לוקה פוי, שהדיח את ראוניץ'

 

נובאק ג'וקוביץ' וקיי נישיקורי  (צילום: רויטרס)
נובאק ג'וקוביץ' וקיי נישיקורי (צילום: רויטרס)

 

נובאק ג'וקוביץ', המדורג הראשון בעולם, העפיל לחצי גמר אליפות אוסטרליה לאחר שקיי נישיקורי (8) נאלץ לפרוש בשל פציעה במהלך המערכה השנייה, במצב של 1:6, 1:4 לסרבי. נולה, שזכה בתואר במלבורן שש פעמים, מחזיק כעת במאזן 2:16 לאורך הקריירה מול היפני. הוא יפגוש את לוקה פוי הצרפתי שניצח מוקדם יותר את מילוש ראוניץ'.

 

סרינה וויליאמס הודחה, לוקה פוי בחצי הגמר

 

דווקא ג'וקוביץ', שניצח בשמינית הגמר את דניל מדבדב בארבע מערכות ונראה לא רע בטורניר, סבל מכאבי גב במהלך המשחק האחרון. נישיקורי, שעדיין לא הפסיד השנה, גבר על הספרדי פאבלו קארניו-בוסטה בשמינית בחמש מערכות שארכו יותר מחמש שעות, וכנראה גבו ממנו מחיר פיזי כבד מדי.

 

ג'וקוביץ' חובט (צילום: EPA)
ג'וקוביץ'. לא בזבז יותר מדי כוחות(צילום: EPA)

נישיקורי מאוכזב (צילום: EPA)
נישיקורי מאוכזב. לא ככה הוא רצה לסיים(צילום: EPA)

 

נישיקורי מעולם לא עבר את רבע הגמר באוסטרליה, גם לא לאחר הניסיון הרביעי שלו. ההפסד האחרון שלו בשמונת האחרונים היה גם כן מול ג'וקוביץ', שהעיף אותו בעבר גם מחצי הגמר באליפות ארה"ב ומרבע הגמר בווימבלדון.

 

מהלך המשחק

ג'וקוביץ' פתח בתנופה את המשחק עם שבירה כבר במשחקון השני ויתרון 0:3 מהיר. שמירה על ההגשה מכל צד קבעה 1:4. היפני התקשה מאוד לסגור את המשחקון השישי וג'וקוביץ' ניצל את אפשרות השבירה הראשונה שלו בדרך ל-1:5. את המשחקון האחרון הוא תפר על האפס בדרך ל-1:6 במערכה הראשונה.

 

נישיקורי מקבל טיפול (צילום: EPA)
נישיקורי מקבל טיפול(צילום: EPA)

 

נישיקורי קיבל טיפול רפואי במה שנראה כפציעה בשריר הירך הקדמי. זה עזר לו כנראה, כי מיד אחר כך הוא הציג את המשחקון הטוב ביותר שלו במשחק ועלה ל-0:1, אבל הסרבי הגיב מהר בעוד משחקון חד צדדי, השווה ומיד שבר בקלות. נישיקורי לא נראה כשיר והחטיא חבטות פשוטות יחסית, עד שנאלץ להרים ידיים ולפרוש בפיגור 4:1 במערכה השנייה.


פורסם לראשונה 23/01/2019 10:44

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים