שתף קטע נבחר

מודרני יותר, ירוק יותר: הכירו את רולאן גארוס החדש

ביום ראשון ייצא לדרך הגראנד-סלאם השני של העונה בפריז והוא יציג חידושים מעניינים, כולל אצטדיון משופץ לחלוטין ועוד מגרש חדש בעל 5,000 מקומות ישיבה. אגב, השיפוץ ארך עשרה חודשים בלבד

החל מיום ראשון הקרוב יתכנסו מיטב הטניסאים והטניסאיות בעולם לפריז בירת צרפת, כדי לקחת חלק ברולאן גארוס 2019, הגראנד סלאם השני של העונה, עד הנפת הגביע ב-9 ביוני.

 

המהדורה ה-123 של הטורניר הוותיק תציג השנה שני חידושים מרכזיים שיהפכו אותו למודרני יותר, נגיש יותר וכפי שמנסים לעשות באירועי ספורט מרכזיים בשנים האחרונות – ירוק יותר.

 

המגרש המרכזי המשופץ ברולאן גארוס (צילום: רויטרס)
האצטדיון המשופץ(צילום: רויטרס)
 

 

מיד בסיום החבטה האחרונה בשנה שעברה עלו הדחפורים על המגרש המרכזי והרסו 80 אחוז ממנו, כל זה לטובת תשתית חדשה, מרכז תקשורת ענק תחתיו (בניגוד לישן שהיה ממוקם בקומה השנייה) וגם שינוי קטן בעיצוב.

 

לתשומת ליבם של משפצי בלומפילד – בתוך עשרה חודשים בלבד בנו את האצטדיון מחדש, על 15 אלף מושביו, כאשר המושבים הירוקים הצמודים למשטח בוטלו, מה שטוענים שיאפשר אקוסטיקה טובה יותר. הצרפתים זריזים, אבל לא עד כדי כך, והעבודות יושלמו סופית רק ב-2021, באותה שנה בה ישחקו לראשונה בלילה לאור זרקורים. בשנה הבאה כבר יוסיפו לאצטדיון גג נייד שאפשר לסגור בזמן ימי הגשם.

 

המגרש המרכזי המשופץ ברולאן גארוס (צילום: EPA)
בעתיד יוסיפו גם גג(צילום: EPA)

 

במתחם הדרומי והדי מוזנח שהיה עד כה, הוקם מגרש חדש המכיל 5000 מקומות ישיבה ויקרא "סיימון-מתיו", על שמה של השחקנית הצרפתייה שזכתה פעמיים בתואר בימי מלחמת העולם השנייה והייתה מפקדת בזרוע הנשית של חיל צבא צרפת החופשית עד שחרורה.

 

מדובר באצטדיון חדש ראשון במתחם, לראשונה מאז 1944, והוא יהיה השלישי בגודלו. הוא מצוי באזור גנים בוטאנים, עם לא פחות מ-1000 זנים של צמחים שונים המקיפים אותו בכל צדדיו, כאשר המארגנים כבר מכריזים כי מדובר באצטדיון הטניס היפה ביותר בעולם כיום.

 

אם זה לא מספיק, בנייני הבוארסטון, שנבנו בשנת 1898 ונמצאים בסמוך למגרש סיימון-מתיו, שופצו בשנה שעברה, ויציעו לציבור לראשונה שירותים כמו מסעדות וחנויות מזכרות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
המגרש המרכזי המשופץ
צילום: AP
מומלצים