שתף קטע נבחר

צילום: גטי אימג'ס

בפעם השישית בקריירה: נובאק ג'וקוביץ' עלה לגמר ווימבלדון

אלוף השנה שעברה ניצח 2:6, 6:4, 3:6, 2:6 את רוברטו באוטיסטה אגוט תוך שעתיים ו-48 דקות וינסה להגן על תוארו בגמר שייערך ביום ראשון מול המנצח בין רפאל נדאל ורוג'ר פדרר


נובאק ג'וקוביץ' (צילום: AP)
נובאק ג'וקוביץ' בטירוף(צילום: AP)

 

נובאק ג'וקוביץ' (1 בעולם) מכוון לגראנד סלאם מספר 16 בקריירה ורחוק ניצחון אחד בלבד משם אחרי שהיום (שישי) העפיל לגמר ווימבלדון אחרי ניצחון בארבע מערכות (2:6, 6:4, 3:6, 2:6) על רוברטו באוטיסטה אגוט (22) מספרד.

 

זהו הגמר השישי בקריירה של הסרבי על הדשא האנגלי והוא ינסה לזכות בתואר בפעם החמישית בסך הכל והשנייה ברציפות. הספרדי נתן הכל, אבל על הדשא פשוט אי אפשר להתמודד מול הסרבי הנפלא שכל כך אוהב את המגרש המרכזי בווימבלדון.

 

ג'וקוביץ' בפעולה (צילום: רויטרס)
ג'וקוביץ' בפעולה. רוצה להימנע מהפסד שלישי ברצף ליריבו(צילום: רויטרס)

באוטיסטה אגוט בפעולה (צילום: AP)
לא באותה ליגה כמו שלושת הגדולים. באוטיסטה אגוט(צילום: AP)

הסרבי אמר בסיום: "זה היה חלום בשבילי להגיע כאן לעוד גמר והוא התגשם. גמר ווימבלדון זה משהו מיוחד ואני בהחלט מצפה לזה. הייתי צריך לחפור עמוק ולהשתמש בכל מה שיש לי במשחק כי זה בכל זאת חצי גמר. הוא (באוטיסטה אגוט) שיחק טוב מאוד, למרות שבמערכה הראשונה עוד לא השתלט על העצבים שלו. בהמשך הוא הלך ושיחק יותר טוב ככול שהתקדם המשחק, כשהמשחק יכל ללכת לכל מיני כיוונים ואני שמח שהוא הלך לכיוון שלי".

 

עכשיו נולה ממתין לראות מי יהיה היריב שלו בגמר, כשבמשחק המקביל יתמודד רפאל נדאל ורוג'ר פדרר - שפוגשים אחד את השני בווימבלדון לראשונה מאז גמר 2008, שעד היום נחשב לאחד המשחקים הגדולים בהיסטוריה, ובטח הגמר הזכור ביותר. "ברור שאני הולך לצפות במשחק הזה", אמר ג'וקוביץ'. "זו אחת היריבויות הגדולות בהיסטוריה של הטניס. הם שני שחקנים מדהימים".

 

מערכה ראשונה 2:6

הנקודה הראשונה במשחק הלכה לצד של באוטיסטה אגוט עם חבטת החזרה מרשימה, אבל משם נולה רץ קדימה ולא איבד אף נקודה בדרך למשחקון ראשון. גם במשחקון השני אגוט הצליח לקחת רק נקודה אחת ונשבר - 0:2 לג'וקוביץ'. הספרדי נכנס קצת לעניינים והגיע עד שוויון במשחקון הבא, אבל ג'וקוביץ' שמר על קור רוח ועלה ל-0:3, כשאגוט עושה עד שלב זה 10 טעויות לא מחוייבות. אגוט עלה על הלוח סוף סוף במשחקון הרביעי, עם חבטות ששלחו את נולה לשוליים וניצול השטחים שנפתחו. השניים שמרו על ההגשות במשחקונים האחרונים עד שבמצב של 2:5 ג'וקוביץ' העלה הילוך מול ההגשה של יריבו וסגר את המערכה ב-2:6.

 

באוטיסטה אגוט מאוכזב (צילום: AP)
באוטיסטה אגוט מאוכזב(צילום: AP)

ג'וקוביץ' בפעולה (צילום: AP)
דומיננטיות מהפתיחה. ג'וקוביץ' (צילום: AP)

פרגוסון בווימבלדון (צילום: רויטרס)
אלכס פרגוסון בווימבלדון. יכול להעביר לי בייגלה וקולה?(צילום: רויטרס)

 

מערכה שנייה 6:4

במשחקון השני באוטיסטה אגוט הראה לראשונה דומיננטיות ולקח אותו על האפס והמשיך עם ביטחון לשבירה מרשימה ו-1:2. הוא המשיך לקחת גם את המשחקון הבא ולא היה רחוק מלקחת ארבעה ברציפות, אבל איבד שתי נקודות שבירה בדרך ל-3:2, כשג'וקוביץ' נשען על סרבים אדירים כדי לצאת מהבור. הראלי היפה במשחק הגיע במשחקון השישי עם שורה של דרופים, לובים וסיומת בוולי אדיר של באוטיסטה אגוט, שלקח את המשחקון על האפס - 4:2. שלוש שמירות על הגשות שלחו את באוטיסטה אגוט להגיש למערכה במצב של 4:5. הוא שמר על העצבים וסיפק משחקון יציב, אבל דווקא נקודת המערכה שלו הגיעה עם הרבה מזל בזכות כדור שפגע ברשת ונפל בצד של הסרבי. ג'וקוביץ', בתגובה, התגרה בקהל שעודד את יריבו. 4:6 לבאוטיסטה אגוט בסיום המערכה השנייה.


ג'וקוביץ' על הדשא (צילום: AP)
ג'וקוביץ' על הדשא(צילום: AP)

 

מערכה שלישית 3:6

בניגוד לשתי המערכות הראשונות, בחמשת המשחקונים הראשונים לא ראינו שבירות ואפילו לא נקודות שבירה. במשחקון השישי ג'וקוביץ' היה יציב יותר מהקו האחורי, אגוט לא יזם מספיק וזה הספיק לשבירה ו-2:4 לסרבי, שגם נחלץ משתי נקודות שבירה במשחקון הבא, כולל ראלי אחד של 45 חבטות, ועלה ל-2:5. הספרדי צימק, אבל המדורג 1 בעולם שמר על הסרבים שלו וסגר סיפור עם 3:6.

 

מערכה רביעית 2:6

המשחקון הראשון היה ארוך במיוחד ואותת לנו שבאוטיסטה אגוט לא מתכוון לוותר כל כך מהר. ג'וקוביץ' השיג לא פחות משלוש נקודות שבירה על הסרבים של הספרדי, אבל הוא סיפק טניס נהדר, עלה לרשת והצליח לשמור על ההגשות שלו. מאותו רגע נולה השתלט לחלוטין על הנעשה על המגרש. הוא לקח שני משחקוני הגשה קלילים ובתווך שבר את הסרבים של באוטיסטה אגוט כדי לעלות ל-1:3 מבטיח.

 

נובאק ג'וקוביץ' (צילום: AFP)
הגיע לכל כדור. נובאק ג'וקוביץ' בפוזה אופיינית(צילום: AFP)

 

רוברטו באוטיסטה אגוט (צילום: AP)
נתן את המקסימום, נגד ג'וקוביץ' צריך יותר. באוטיסטה אגוט(צילום: AP)

 

גם ההמשך הלך בדיוק באותו כיוון. הספרדי נראה כבוי, ג'וקוביץ' להט והתעלל

בסרבים של יריבו כדי לסיים רצף של חמישה משחקונים ועלות ל-1:5. באוטיסטה אגוט החזיר משחקון אחד ונתן לנולה את ההזדמנות להגיש כדי לעלות לגמר. דווקא המשחקון האחרון היה הקשה מכולם - ג'וקוביץ' איבד לא פחות מארבע נקודות משחק, כולל פעם אחת בגלל עין הנץ. בפעם החמישית הוא עשה את העבודה ונתן שאגה אדירה כדי להקפיץ את הקהל במגרש המרכזי בדרך ל-2:6 וכרטיס לגמר שישי בקריירה.


פורסם לראשונה 12/07/2019 14:55

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים