שתף קטע נבחר

צילום: getty images

לראשונה בקריירה: דומיניק תים עלה לגמר אליפות אוסטרליה

האוסטרי (5 בעולם) סיפק טניס נהדר וניצח את אלכסנדר זברב בארבע מערכות 6:3, 4:6, 6:7, 6:7 בדרך למפגש לוהט מול נובאק ג'וקוביץ' ביום ראשון

 

דומיניק תים הוא שחקן החימר הטוב בעולם שלא קוראים לו רפאל נדאל. היום (שישי) הוא הראה שגם על המגרשים הקשים יש לו מה למכור, ועוד איך, עם העפלה ראשונה בקריירה לגמר אליפות אוסטרליה.

 

תים גבר במרתון של ארבע מערכות על השביעי בעולם, אלכסנדר זברב 6:3, 4:6, 6:7 (3), 6:7 (4) במשחק מרתק וצמוד לכל אורכו.

 

דומיניק תים (צילום: AP)
ביום ראשון ג'וקוביץ' מחכה. תים(צילום: AP)

 

אלכסנדר זברב (צילום: AP)
פעם ראשונה שלו בחצי גמר גראנד סלאם. אלכסנדר זברב(צילום: AP)

 

מנגבים את המגרש המרכזי באוסטרליה אחרי גשם (צילום: AP)
הגשם עצר זמנית את המשחק(צילום: AP)

 

שני החברים הטובים סיפקו יופי של קרב לאוהדים שמילאו את המגרש המרכזי במלבורן. זברב פתח טוב יותר וגם זכה במערכה הראשונה, אבל אז האוסטרי הצליח להעלות הילוך והשווה את התוצאה. ההמשך היה צמוד ובמאני טיים תים הצליח לקחת את הנקודות החשובות בשני שוברי השוויון וסיים עם הכרטיס לגמר, שם כבר מחכה נובאק ג'וקוביץ' שהפך את אוסטרליה לבית השני שלו.

 

מהלך המשחק

המשחק נפתח עם שבירה מהירה של זברב, אבל הוא לא הצליח לשמור על ההגשות שלו ונשבר מיד לאחר מכן. גשם עצר את המשחק למספר דקות ולאחר שניגבו אותו שני השחקנים חזרו למגרש וקיבלנו שליטה כמעט מוחלטת של הגרמני. תים עוד עלה ל-2:3, אבל זברב לחץ על ההגשות של יריבו, שבר אותו פעמיים, וסגר סיפור ליד הרשת בדרך ל-3:6 מבטיח.

 

את המערכה השנייה זברב פתח בדיוק כמו שהוא סיים את הקודמת, עם משחקון הגשה על האפס, אבל תים ידע לנצל דאבל של הגרמני כדי לשבור אותו ולעלות ל-1:3 מבטיח. זברב נזקק רק לנקודה אחת על ההגשות של תים כדי לשבור בחזרה, אבל איבד ריכוז ונקלע שוב לפיגור. המשחקון השישי היה הטוב ביותר במשחק כולו - כולל הנחתה של זברב מהקו האחורי, ראלי בסופו תים העביר את הגרמני עם וולי גאוני ובסופו של דבר אייס שלו נתן לו את ה-4:6 ו-1:1 במערכות.

 

אלכסנדר זברב (צילום: AP)
המערכה הראשונה הייתה שלו. אלכסנדר זברב(צילום: AP)

דומיניק תים (צילום: AP)
חזר לעצמו במערכה השנייה. דומיניק תים(צילום: AP)

 

אחרי שזברב עלה ל-0:1 בתחילת המערכה השלישית, הוא דרש לעצור את המשחק לטובת טיפול בתאורה, שחלק ממנה כבתה. לאחר כעשר דקות של עיכוב, שני השחקנים חזרו לשחק. תים השתלט על מהלך העניינים, שבר עם חבטת העברה גאונית והצליח לשמור ולעלות ל-1:3 אחרי שזברב כבר היה עם נקודת שבירה ולחץ עליו כשעלה לרשת. הגרמני הצליח לשבור ולחזור ל-3:3, אבל הרגע של המשחק הגיע במצב של שוויון 30:30 במשחקון התשיעי. זברב שלח הגשה שנראית כאילו נגעה בקו, שופט הקו קרא חוץ ולגרמני לא נותרו עירעורים. לאחר ויכוחים שלא עזרו הוא הלך להגיש את ההגשה השנייה וסיפק אייס ענק, ולאחר מכן גם זכה במשחקון ושלח שאגה אדירה לקול תשואות הקהל.

 

שני השחקנים הצליחו לסחוב את המערכה הזו לשובר שוויון, שם תים שלט לחלוטין, ניצח 3:7 בדרך ל-6:7 במערכה כולה.

 

אלכסנדר זברב (צילום: AP)
זברב מתלונן(צילום: AP)

 

אלכסנדר זברב (צילום: AP)
ומספק שתי נקודות אדירות, שלצערו לא הספיקו לו לזכות במערכה(צילום: AP)

 

ההמשך היה צמוד במיוחד. קרב פנטסטי מהקו האחורי, כולל כמה עליות מבריקות לרשת ואחרי שמונה משחקונים לוח

התוצאות הראה 4:4, כשאף אחד אפילו לא הצליח להשיג נקודת שבירה לזכותו. תים עלה ל-4:5 והתקרב משחקון אחד מעלייה לגמר, אבל השביעי בעולם עלה ל-0:40 בסרבים שלו ולא נתן סיכוי לאוסטרי, רק שאז שתי טעויות שלו ושוויון 40:40 גרמו לו לקצת לחץ. הוא הצליח לעמוד בו והשווה את התוצאה שוב. השניים הלכו לשובר שוויון, ושם בדיוק, כמו במערכה השלישית, תים הראה עליונות, זכה בשלוש נקודות משחק ובשנייה גם זכה ויפגוש ביום ראשון את נובאק ג'וקוביץ' לגמר מרתק.


פורסם לראשונה 31/01/2020 10:39

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים