שתף קטע נבחר

בלאט: "אנסה לממש את האופציה ב-NBA"

מאמנה הישראלי של דרושפאקה דיבר על התוכניות שלו לעונה הבאה, עדכן בנוגע למו"מ עם מכבי ת"א בקיץ ("העדפתי לא להתחייב ליותר מעונה, גם חימקי רצתה אותי"), והתייחס גם לבנו תמיר ("מתקדם יפה")

 

אחרי קיץ עם לא מעט דרמות סביב דייויד בלאט במהלכו כמעט וחזר לאמן את מכבי תל אביב, הוא נשאר בסופו של דבר בדרושפאקה הטורקית. אמש (שני) ערכה קבוצתו את יום התקשורת המסורתי שלה לקראת פתיחת העונה.

 

"יכולתי לשוב למכבי ת"א או לחתום בחימקי מוסקבה", אמר בלאט בפתיחת הראיון. "אבל בגלל חוסר הרצון שלי לחתום ליותר מעונה אחת החלטתי להישאר בדרושפאקה. אחרי שהעונה הזו תסתיים אבדוק מה הכי טוב עבורי - אם אצליח לממש את האופציות שלי ב-NBA, שזו פחות או יותר המטרה שלי, או להתחייב למשהו אחר".

 

בלאט. בדק אופציות בקיץ (צילום: EPA) (צילום: EPA)
בלאט. בדק אופציות בקיץ(צילום: EPA)

 

בלאט נשאל האם היו חוסר הסכמות עם דרושפאקה במהלך הקיץ בכל מה שקשור לרצון שלו לעזוב: "יש לי חוזה. הייתי מאוד מרוצה מהעונה שעברה, כמו גם ראשי המועדון. רציתי לבדוק אפשרויות כדי לאמן ביורוליג, אבל זה לא קרה. ניתנה לי האופציה לעזוב. הנהלת המועדון הייתה הוגנת איתי. אחרי שקיבלתי את ההחלטה להישאר אני מחויב ב-100 אחוז ומאושר לעבוד בדרושפאקה. מקווה שאהיה מאושר העונה בקבוצה כפי שהייתי בעונה שעברה. לצערי לא נשחק ביורוליג".

 

בעקבות הירידה ליורוקאפ שחקנים רבים עזבו את דרושפאקה ביניהם בראדלי וונאמייקר שחתם בפנרבחצ'ה, ו-וויל קלייבורן שעזב לצסק"א. בלאט דיבר על הסגל החדש שבנה: "הקבוצה שלנו הרבה יותר צעירה וחסרת ניסיון. אבל אנחנו מאוד אתלטיים, אגרסיביים ומהירים. אלה דברים שיכולים לחפות על חוסר הניסיון".

 

קבוצה חדשה לגמרי (צילום: AP) (צילום: AP)
קבוצה חדשה לגמרי(צילום: AP)

 

על היריבות בין פיב"א ליורוליג אמר: "המריבה שקיימת בין פיב"א ליורוליג לא תורמת לאף אחד. כל הצדדים צריכים לשים את הכדורסל בחשיבות עליונה ולהגיע להסכם שישרת את כל הצדדים. חבל שעדיין לא מצאו פתרון".

 

בלאט שאימן את קיירי ארווינג בקליבלנד במשך עונה וחצי, הביע את דעתו על הטרייד ששלח אותו לבוסטון בתמורה לאייזאה תומאס: "זה טרייד מצוין לכל הצדדים. ברגע ששחקן רוצה לעזוב כדאי שימצאו את הדרך לסדר את זה. קליבלנד הרוויחה שחקן טוב במקומו, ובטח שבוסטון עשתה עסקה מצוינת".

 

תמיר בלאט. האבא עוקב אחרי הבן בגאווה (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
תמיר בלאט. האבא עוקב אחרי הבן בגאווה(צילום: אורן אהרוני)

 

לסיכום נשאל בלאט על בנו תמיר וההתקדמות שלו: "המלצתי לתמיר להגיע לחולון, אבל היו לו עוד הצעות. חולון משחקת באירופה וזה היה אחד השיקולים המרכזיים שלו. מה גם שדן שמיר היה העוזר שלי ואימן בעצמו את תמיר בנבחרות הצעירות של ישראל. הקריירה של תמיר מתפתחת יפה ואני שמח לראות אותו עושה את הצעדים קדימה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים