שתף קטע נבחר

סערה יוונית: פנאתינייקוס על סף פרישה מהיורוליג

ההתבטאות של הבעלים שהרתיחה את הנהלת היורוליג, העונש הכבד והמשאל שיקבע: האם פאו תישאר או תנטוש את המפעל הבכיר ביבשת?

עם כל הכבוד למחזור היורוליג הקרוב, הפרשה שמסעירה את הכדורסל האירופי בימים האחרונים קשורה לפנאתינייקוס ועשויה לגרום לזעזוע גדול. כזכור, לפני מספר ימים ספג הבעלים של פאו, דימיטריס ינאקופולוס, עונש השעיה מהנהלת המפעל למשך שנה בעקבות התבטאויות קשות שלו בעונה הנוכחית נגד שופטים, אוהדי פנרבחצ'ה והארגון.

 

לטבלת היורוליג

 

המשמעות היא שהוא לא יוכל להיות נוכח בכל משחקי היורוליג והיורוקאפ שמתקיימים עד פברואר 2019 (גם של קבוצות אחרות שהן לא פנאתינייקוס). ינאקופולוס, לא אדם רגוע, נמצא בסערת רגשות מאז, ואחרי שהערעור שלו לא התקבל, החליט כי ייערך משאל בין האוהדים האם להישאר ביורוליג או לעזוב.

 

מחכים לתוצאות משאל האוהדים. שחקני פנאתינייקוס (צילום: EPA) (צילום: EPA)
מחכים לתוצאות משאל האוהדים. שחקני פנאתינייקוס(צילום: EPA)

יש לציין כי מדובר למעשה במשאל בו יבדוק ינאקופולוס עד כמה האוהדים נאמנים לו ולמשפחתו שמחזיקים בפנאתינייקוס כבר שנים רבות. במידה והאוהדים יצביעו על הישארות ביורוליג, משפחת ינאקופולוס תעזוב את המועדון ותשאיר אותו בחוסר ודאות כלכלית.

 

מי שניסה להנמיך את הלהבות הוא מנכ"ל היורוליג, ג'ורדי ברתומיאו, שאמר במסיבת עיתונאים שנערכה היום באיסטנבול: "היורוליג צריכה את פנאתינייקוס, אבל גם פנאתינייקוס צריכה את היורוליג. אנחנו לא יכולים לקבל העלבות כלפי הנהלת הארגון. יש לנו אפס סובלנות כלפי התנהגות כזאת מצד אוהדים, מאמנים ומנהלים".

 

הפרישה קרובה? ינאקופולוס ()
הפרישה קרובה? ינאקופולוס

 

עוד הוסיף ברתומיאו: "אם קבוצה רוצה להישאר ביורוליג היא צריכה להתנהג

לפי החוקים, אם לא היא לא יכולה להישאר במפעל. פנאתינייקוס הוא אחד המועדונים המצליחים בהיסטוריה של הכדורסל האירופי. לצערי, יש לנו כמה בעיות עם ההתנהגות של הבעלים, אבל אני מאמין שנוכל לחזור למצב נורמלי בהקדם האפשרי".

 

מאמן ז'לגיריס קובנה בהווה ושחקן פנאתינייקוס בעבר, שרונאס יאסיקביצ'יוס, יצא להגנת הקבוצה: "אני לא יכול לדמיין את היורוליג בלי פאו ומשפחת ינאקופולוס לה הייתה השפעה גדולה על ההצלחה של המועדון במפעל. אני מקווה שהצדדים ימצאו פתרון".

 

ינאקופולוס יכבד הערב את עונש ההשעיה ולא יופיע למשחק של פנאתינייקוס בבית מול באסקוניה. דרך אגב, במידה והיה נוכח באולם, קבוצתו הייתה יכולה לספוג קנס של עד 280 אלף אירו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים