שתף קטע נבחר

דרמת ענק במוסקבה: צסק"א עלתה לפיינל-פור

ללא שניים מכוכביה, ננדו דה קולו וקייל היינס, הקבוצה הטובה ביורוליג רשמה 88:89 קשה במיוחד על חימקי והשלימה 1:3 בסדרה. גם ריאל מדריד תהיה שם אחרי 82:89 ביתי ושלשה אדירה של לוקה דונצ'יץ'

צסק"א מוסקבה, שוב, בפיינל-פור היורוליג. הקבוצה הטובה השנה במפעל, וזו שסיימה במקום הראשון את העונה הסדירה, השלימה הערב (שישי) ניצחון 88:89 קשה במיוחד על היריבה העירונית, חימקי, בדרך ל-1:3 בסדרה וכרטיס לארבע האחרונות.

 

הסדרה הזו הייתה אמורה להיות טיול בפארק עבור צסק"א, אבל היא קיבלה מולה את הסקורר הכי טוב ביורוליג, אלכסיי שבד, שמשחק אחרי משחק נתן תצוגות אדירות, כולל 36 נקודות (8 מ-12 מחוץ לקשת) הערב.

 

לקח אחריות. היגינס (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
לקח אחריות. היגינס(צילום: ראובן שוורץ)

המפגש הפעם היה קשה במיוחד, שכן האורחת עלתה לפרקט ללא שניים מכוכביה, ננדו דה קולו וקייל היינס. גם דימיטריוס איטודיס ידע שמישהו חייב לקחת אחריות בהיעדרם, וזה היה קורי היגינס, שסיפק 20 נקודות. ארבעה שחקנים נוספים באדום קלעו בספרות כפולות, כולל 15 נקודות של אנדריי וורונסביץ'.

 

במחצית היה נראה שהיתרון של צסק"א ברור אחרי 44:57 מרשים, אבל שבד לא הפסיק לקלוע ו-21 שניות לסיום לוח התוצאות הראה שוויון 87:87.

 

גם ערב פנטסטי שלו לא הספיק. שבד (צילום: EPA) (צילום: EPA)
גם ערב פנטסטי שלו לא הספיק. שבד(צילום: EPA)

 

אנתוני גיל מחימקי הלך לקו וקלע רק אחת, היגינס הצליח להפוך בסל גדול ולחימקי נותרו 5.7 שניות לשים סל ולנצח - הם גם עשו זאת, אבל השופטים ביטלו אותו מאחר שהיה אמור להתבצע חילוף והם לא נתנו אישור לחדש את המשחק לפני כן. בהזדמנות השנייה שקיבלה המארחת היא ניסתה זריקה בלתי אפשרית משלוש והחטיאה.

 

זו העלייה השביעית ברציפות של צסק"א לפיינל-פור ובסך הכל הפעם ה-18 שהאימפריה הרוסית השיגה את הכרטיס לארבע האחרונות של המפעל היוקרתי ביבשת - שיא אירופי.

 

ריאל מדריד השלימה את הרביעייה עם ניצחון 82:89 על פנאתינייקוס וגם היא השלימה 1:3 בסדרה. אחרי שלושה רבעים לוח התוצאות הראה 60:78 חד צדדי לטובת הבלאנקוס ואף אחד לא ראה סיכוי שלוקה דונצ'יץ' וחבריו יצליחו לפשל מול היוונים, אבל זה כמעט קרה.

 

מפתיע כל פעם מחדש. דונצ'יץ' (צילום: EPA) (צילום: EPA)
מפתיע כל פעם מחדש. דונצ'יץ'(צילום: EPA)

 

פאו רצה 7:22, הורידה לשלוש בלבד וכל הלחץ היה על הפורוורד הסלובני הנפלא. דקה ותשע שניות לבאזר, דונצ'יץ' (17 נקודות) לקח אחריות, עשה כאב ראש לניק קלאת'ס וסיים בסטפ-בק ושלשה אדירה עם הקרש, שלמעשה גמרה סיפור. גם הוא היה מופתע אחרי שהיא נכנסה, אבל מיד רץ לחגוג עם החברים את ההעפלה.

 

כריס סינגלטון (21 נקודות), מייק ג'יימס (18) וקלאת'ס (18) עשו כל מה שאפשר, אבל דונצ'יץ' הוכיח שוב שהוא עשוי מחומר של אלופים.


פורסם לראשונה 27/04/2018 22:23

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים