שתף קטע נבחר

פיפן: "לברון או מייקל? צ'מברליין הכי גדול"

גם שחקן העבר של שיקגו בולס נדרש להכריע בין ג'יימס לג'ורדן - וסיפק תשובה מעניינת: "אין שום השוואה, מייקל שיחק בעידן שבו המשחק היה שונה. לומר מי הגדול ביותר - לעולם לא נדע"

שש אליפויות עם שיקגו, שבע בחירות למשחק האולסטאר, שבע בחירות לחמישיית העונה. אלה רק חלק מההישגים של סקוטי פיפן, שנדרש גם הוא להכריע בשאלה מי גדול יותר - מייקל ג'ורדן או לברון ג'יימס. התשובה שלו: ווילט צ'מברליין.

 

"אין שום השוואה. מייקל ג'ורדן שיחק בעידן שבו המשחק היה שונה. השיפוט היה שונה מאשר כשלברון משחק", אמר פיפן בין היתר והוסיף: "לברון משחק בתפקיד שונה ממה שמייקל שיחק כשחקן. עם כל ההגינות למייקל, הוא מעולם לא התבקש לעשות את הדברים שעושה לברון כשחקן לקבוצה שלו. היה לו תפקיד מופחת".

 

סקוטי פיפן עם מייקל ג'ורדן. "לא השוואה הוגנת" (צילום: MCT) (צילום: MCT)
סקוטי פיפן עם מייקל ג'ורדן. "לא השוואה הוגנת"(צילום: MCT)

 

"זו לא השוואה הוגנת ללברון או למייקל", המשיך פיפן. "אחד נחשב לגארד בעמדה 2 והשני נחשב לסמול פורוורד. הם בהחלט נהדרים בעידן שלהם והגדולים ביותר בעידן שלהם. אבל לומר מי הוא הגדול ביותר - לעולם לא נדע זאת".

 

"לדעתי, ווילט צ'מברליין הוא שחקן הכדורסל הכי גדול", הוא קובע, "אבל מייקל ולברון לא צריכים להיות מושווים. זה כמעט כמו להשוות את קארים (עבדול-ג'באר) אליי. זה לא יהיה הוגן".

 

זו הייתה אחת העונות המטורפות בקריירה של לברון. לראשונה הוא שיחק 82 פעמים, והעמיד ממוצעים נפלאים של 27.5 נקודות, 9.1 אסיסטים (שיא קריירה), 8.6 ריבאונדים ו-1.4 חטיפות ב-36.9 דקות. הוא לקח את קליבלנד על הגב, ויחד איתה סיים במקום הרביעי במזרח. עכשיו הקאבס נמצאים בפיגור 2:0 בסדרת גמר המזרח, רגע לפני שהיא עוברת לאוהיו בלילה שבין שבת לראשון (3:30 לפנות בוקר).

 

בדרך לברון היה חתום על 52 דאבל-דאבלים ו-18 טריפל-דאבלים (הכי הרבה בקריירה), הפך לשחקן עם הכי הרבה משחקים רצופים בספרות כפולות (והשאיר מאחור את מייקל ג'ורדן) ולשחקן הראשון אי פעם עם 30 אלף נקודות, 8,000 אסיסטים ו-8,000 ריבאונדים. בקיצור, לפנתיאון.

 

לברון ג'יימס (צילום: AFP)
לברון ג'יימס. "לומר מי הגדול ביותר - לעולם לא נדע"(צילום: AFP)

 

אחרי העונה הזאת ממוצעי הקריירה של לברון עומדים על 27.2 נקודות, 7.4 ריבאונדים, 7.2 אסיסטים ו-1.6 חטיפות ב-38.8 דקות ו-1,143 משחקים. ג'ורדן, שזכה בשש אליפויות ושותף ב-1,072 משחקים בעונה הרגילה, קלע 30.1 נקודות, לקח 6.2 ריבאונדים, מסר 5.3 אסיסטים ורשם 2.3 חטיפות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים