שתף קטע נבחר

לברון: "אני סוחט את התפוז עד שלא נשאר מיץ"

כוכב קליבלנד חגג עלייה נוספת לגמר ה-NBA, לאחר ששיחק לאורך כל 48 הדקות בניצחון על בוסטון במשחק השביעי בסדרת גמר המזרח. בראיינט ביקש להפסיק עם ההשוואות. וגם: הנתונים ההיסטוריים של קינג ג'יימס

אם יש לקח אחד מגמר המזרח הוא כזה: אף פעם לא מומלץ להספיד את לברון ג'יימס. 35 נקודות, 15 כדורים חוזרים ותשעה אסיסטים של הכוכב עזרו לקליבלנד לנצח 79:87 במשחק השביעי והמכריע בחוץ מול בוסטון, בדרך ל-3:4 והופעה נוספת בגמר ה-NBA. כדי לחפות על חסרונו של קווין לאב הפצוע, לברון השלים 48 דקות.

 

קליבלנד עלתה לגמר בפעם הרביעית ברציפות

הרשת מגיבה על ההצגה של לברון

 

"יש לנו הזדמנות להתמודד על האליפות", אמר לברון ג'יימס בסיום. "לא ספרו אותנו במהלך העונה. בשלב מסוים בחלון הטריידים, בלי קשר לשאלה אם יבוצעו העברות או לא, אמרתי לעצמי - בוא נוציא את המיטב מהעונה הזאת. אני מנסה לסחוט את התפוז עד שלא נשאר מיץ, שיחקנו בלי הפאוור-פורוורד האולסטאר שלנו (קווין לאב) בשני משחקים למעשה. בוסטון הייתה בלתי מנוצחת בבית שלה בפלייאוף עד עכשיו. תענוג עבורי לנצח כאן ולהוביל את החברים".

 

לברון מנחם את ג'יילן בראון (צילום: AFP)
אולי בשנה הבאה, ילד. לברון מנחם את ג'יילן בראון(צילום: AFP)

 

העונה לברון בן ה-33 בהחלט סוחט את עצמו עד לקצה גבול היכולת. המשחק הלילה היה ה-100 של לברון העונה (82 משחקים בעונה הרגילה, לראשונה בקריירה, ועוד 18 בפלייאוף). למעשה הוא שיחק בכל המשחקים של קליבלנד העונה, והוא גם ראשון בדקות בפלייאוף מבין כל השחקנים.

 

את ההישג המרשים, בדמות אליפות המזרח והעלייה לגמר ה-NBA (הרביעי ברציפות של קליבלנד והשמיני ברציפות של לברון), השלים לברון אחרי קשיים רבים לאורך העונה. בקיץ שעבר הוא איבד את קיירי ארווינג, הכוכב שלצידו. אייזיאה תומאס לא השתלב מבחינה חברתית, מה שהוביל לשליחתו ללייקרס במסגרת טרייד שהחליף חצי קבוצה. אם זה לא מספיק, קווין לאב החמיץ חודשיים בגלל פציעה והקאבס סיימו את העונה הסדירה רק במקום הרביעי במזרח - אבל כל זה היסטוריה.

 

לברון חוגג עם ג'ורג' היל במשחק השביעי בגמר המזרח (צילום: AFP)
לברון חוגג עם ג'ורג' היל. "היה תענוג עבורי"(צילום: AFP)

 

ג'ף גרין, שנותח בעבר בלבו בעקבות בעיה בריאותית שסיכנה את המשך הקריירה שלו, סייע ללברון בהיעדרו של קווין לאב עם 19 נקודות ושמונה ריבאונדים.

 

קובי בראיינט התייחס בציוץ בחשבון הטוויטר שלו לתופעת ההשוואות הבלתי פוסקות בין הכדורסלנים הגדולים בתולדות המשחק, שכוללות אותו, את לברון ואת ג'ורדן: "אנחנו יכולים ליהנות ממישהו בלי לקרוע מישהו אחר. אני אוהב את מה שלברון עושה. אל תיכנסו לוויכוח שאף אחד לא יכול לנצח בו. תיהנו מ-5 הטבעות שלי, תיהנו מה-6 של ג'ורדן, תיהנו מהמסע של לברון".

 

 

Straight to the ice after 35/15/9 in the @cavs GAME 7 W!

A post shared by NBA (@nba) on

 
"היו לו הרבה משחקים אדירים, אבל עכשיו הוא עשה את זה במשחק מספר 7 כאן בבוסטון, עם כל ההיסטוריה של המועדון הזה והאווירה העוינת. הוא ביקש ממני לשחק לאורך כל המשחק", סיפר טיירון לו. "אמרנו שאנחנו רוצים לעשות את זה בשביל קווין (לאב). הוא רצה לשחק אבל לא היה מסוגל. עכשיו נצטרך להגיע מוכנים לגמר".
 
"המטרה שלנו בתחילת הסדרה הייתה לגרום לו להשתמש בכמות האנרגיה המקסימלית שבן אנוש מסוגל לנצל, ולהיות טובים ככל האפשר בכל היבט אחר", הסביר המאמן המפסיד בראד סטיבנס את טקטיקת ההתשה. "אני חושב שבמשך רוב הזמן עשינו את זה די טוב, אבל הוא עדיין קלע 35. זו בדיחה".
 
טיירון לו וגביע אליפות המזרח (צילום: AP)
טיירון לו וגביע אליפות המזרח(צילום: AP)
 
הלילה (בין שני לשלישי, 4:00) תגלה קליבלנד את מי היא תפגוש בסדרת הגמר - האם זו תהיה גולדן סטייט בפעם הרביעית ברציפות, או שמא יוסטון - שתארח את המשחק השביעי בסדרת גמר המערב.
 
ג'ייסון טייטום תופס את הראש (צילום: AFP)
ג'ייסון טייטום תופס את הראש(צילום: AFP)

בראד סטיבנס (צילום: AFP)
בראד סטיבנס. "עשינו הכל, והוא קלע 35. זו בדיחה"(צילום: AFP)
 

המספרים

עם הופעה שמינית ברציפות בגמר, לברון ג'יימס ישתווה לפרנק רמזי מהסלטיקס של שנות ה-50 וה-60 במקום הרביעי בכל הזמנים. רק לסם ג'ונס (9), טום היינסון (9) וכמובן ביל ראסל (10), כולם מאותה בוסטון סלטיקס, יש יותר הופעות רצופות ממנו.

לברון ניצח בכל שש הפעמים האחרונות שהגיע למשחק שביעי בסדרת פלייאוף, כולל בסיבוב הראשון העונה מול אינדיאנה. ההפסד האחרון שלו במשחק מספר 7 היה לפני 10 שנים, מול בוסטון.

יש לג'יימס את ממוצע הנקודות הגבוה בהיסטוריה במשחקי 7 בסדרות פלייאוף - 35 למשחק.

לראשונה בתולדות ה-NBA, בוסטון הפסידה בסדרה שבה הובילה 0:2. היא הייתה במאזן 0:37 עד היום.

הסלטיקס הפסידו בבית לראשונה העונה בפלייאוף, אחרי עשרה ניצחונות בבוסטון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים