שתף קטע נבחר

לראשונה בהיסטוריה: וירג'יניה אלופת המכללות

שנה אחרי ההדחה המביכה בסיבוב הראשון, המדורגת ראשונה בדרום ניצחה בהארכה את טקסס טק 77:85 בזכות משחק ענק של שלושת הכוכבים - דיאנדרה האנטר, קייל גאי וטיי ג'רום. המפסידה סבלה בעיקר מהיכולת החלשה של השחקן המרכזי שלה, ג'ארט קאלבר

וירג'יניה אלופת מכללות (צילום: AFP)
שחקני וירג'יניה והתואר(צילום: AFP)

וירג'יניה אלופת מכללות (צילום: רויטרס)
הבראקט הושלם(צילום: רויטרס)

 

וירג'יניה עברה בתוך שנה בדיוק מהצד הלא נכון של ההיסטוריה לצד הנכון שלה. בטורניר המכללות הקודם היא הפכה למדורגת מספר 1 הראשונה שמפסידה בסיבוב הראשון למדורגת 16, אוניברסיטה אלמונית לחלוטין בשם מרילנד מחוז בולטימור, שפירקה לה את הצורה בסנסציה מדהימה. השנה וירג'יניה חזרה שוב כמדורגת ראשונה באזור הדרום, ועם כל הלקחים שהסיקה הלכה כל הדרך לאליפות בכורה.

 

וירג'יניה של טוני בנט לקחה את כל הקופה עם 77:85 בהארכה על טקסס טק, בקרב בין שתי קבוצות שמעולם לא הגיעו לגמר עד השנה. קל זה לא היה, אבל לאורך רוב המשחק וירג'יניה הובילה ואפשר היה להרגיש שהיא הקבוצה הטובה יותר. 

 

קייל גאי וירג'יניה (צילום: AFP)
קייל גאי בטירוף שלו(צילום: AFP)

אוהדי וירג'יניה בטירוף (צילום: AFP)
אוהדי וירג'יניה יודעים שזה הערב שלהם(צילום: AFP)

שחקני טקסס טק לא מאמינים שזה קורה להם (צילום: AFP)
שחקני טקסס טק לא מאמינים שזה קורה להם(צילום: AFP)

 

התעלות של מספר שחקנים משלימים של המפסידה, שסירבו לוותר בלי מאבק, החזיקה את טקסס טק בעניינים לאורך כל הדרך, והיא הייתה קרובה מאוד להפתיע בסיום, אבל חוסר דיוק של הכוכב ג'ארט קאלבר (וגם שריקה אחת מפוקפקת ששינתה את המומנטום בהארכה) הובילו לכך שהיא נשארה בידיים ריקות.

 

ההתחלה הייתה מעורערת מאוד, כמעט בלי נקודות, כשטקסס טק משיגה את סל השדה הראשון שלה רק בניסיון התשיעי, אחרי שבע וחצי דקות של כדורסל. וירג'יניה ניצלה זאת כדי לברוח לפער של עשר נקודות, אבל אז הרכז האיטלקי הנהדר דווידה מורטי וצמד המחליפים ברנדון פרנסיס וקיילר אדוארדס פצחו במטווח שלשות שסגר תוך חמש דקות את ההפרש. טקסס טק גם תפסה את ההובלה, אבל המחצית הצמודה הסתיימה בשלשה של טיי ג'רום שנתנה לווירג'יניה 29:32.

  

ברקסטון קי מווירג'יניה מרחף באולם (צילום: AFP)
ברקסטון קי מווירג'יניה מרחף באולם(צילום: AFP)

מי עושה יותר שרירים? (צילום: AFP)
מי עושה יותר שרירים?(צילום: AFP)

 

גיבור חצי הגמר קייל גאי פתח את המחצית השנייה בשלשה נוספת, ופער שש הנקודות שרד פחות או יותר עד לדקות ההכרעה. ג'רום, גאי ובעיקר דיאנדרה האנטר השתלטו על המשחק ונתנו לווירג'יניה את הנקודות שחיפשה התקפה אחרי התקפה, בעוד בצד השני קאלבר ומאט מוני (שהיה מעולה בניצחון על מישיגן סטייט) לא מצאו את עצמם.

 

אז איך הפער לא גדל עוד יותר? בדיוק אותם שלושה שמות - מורטי, פרנסיס ואדוארדס - סיימו את הריצות הקצרות של וירג'יניה. ואיך טקסס טק גם מחקה אותו לגמרי? בזכות מי שעד אז לא היה פקטור. קאלבר המשיך לנסות ולהתאמץ וצבר נקודות, ו-4:14 דקות מוני סוף-סוף התחבר לשלשה והוריד ל-59:56. בהתקפה הבאה נורנס אודיאסה השווה בסל ועבירה, הנקודות הראשונות שלו במשחק. וירג'יניה חזרה להוביל בארבע, אבל שלשת קלאץ' של מורטי וסל של קאלבר שלא נרתע מהאחוזים הפכו ל-65:66 עם חצי דקה על השעון. ג'רום לקח זריקה רעה עבור וירג'יניה, אודיאסה קלע שתיים מהקו - ו-12.9 שניות לסיום ג'רום הטעה את ההגנה בחדירה יפה והוציא להאנטר שצלף שלשה עם קרח בעורקים. 68:68, הארכה.

 

אי אפשר היה להכניס סיכה לאולם במינאפוליס (צילום: AFP)
אי אפשר היה להכניס סיכה לאולם במיניאפוליס(צילום: AFP)

גמר ה-NCAA ממעוף הציפר (צילום: AFP)
גמר ה-NCAA ממעוף הציפור(צילום: AFP)

 

באמצע ההארכה הגיעה טעות שיפוט ששינתה את המומנטום. טקסס טק פתחה חזק יותר עם חמש נקודות של מוני, אבל אז גאי קיבל שריקה לעבירה למרות שמי שהפיל אותו בדרך לסל היה דווקא חברו לקבוצה ממאדי דיאקיטה. הוא דייק פעמיים מהעונשין, והאנטר המשיך בעוד שלשה בדרך ל-73:75. עד לסיום וירג'יניה עשתה את שלה מהקו ויצאה למסיבה.

 

האנטר, שאמור להיבחר במקום גבוה בדראפט הקרוב, היה ענק עם 27 נקודות. גאי הוסיף 24 וג'רום עשה הכל עם 16 נקודות, 9 אסיסטים ו-8 ריבאונדים. הספסל של טקסס טק היה משמעותי יותר, אבל וירג'יניה קיבלה המון מהמחליף ברקסטון קי (6 נקודות, כל תפוקת הספסל של המנצחת, ו-10 ריבאונדים). פרנסיס קלע 17 לטקסס טק, מורטי 15 וכך גם קאלבר, אבל עם 5 מ-22 הוא סיכם ערב מזעזע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
וירג'יניה אלופת המכללות
צילום: AFP
מומלצים