שתף קטע נבחר

טוני פארקר הודיע על פרישה

אחרי 18 עונות ב-NBA במהלכן זכה בארבע אליפויות, הרכז הצרפתי תולה את הנעליים בגיל 37: "אם אני לא יכול להתחרות כמו בעבר, עדיף שאפרוש"

פארקר. קריירה אדירה (צילום: AP) (צילום: AP)
פארקר. קריירה אדירה(צילום: AP)

 

אחרי קריירה מדהימה ב-NBA שנמשכה 18 עונות, טוני פארקר הודיע הערב (שני) על פרישה מכדורסל בגיל 37. הרכז הצרפתי הנהדר התראיין בארצות הברית ואמר: "החלטתי שלא אשחק כדורסל יותר".

 

על הסיבות שהובילו אותו לפרישה אמר פארקר: "יש כמה סיבות שגרמו לי לקבל את ההחלטה, אבל בסופו של דבר אמרתי לעצמי שאם אני לא יכול להיות יותר טוני פארקר ולהתחרות על אליפות, אין לי רצון לשחק יותר כדורסל".

 

ציוץ הפרישה של פארקר בטוויטר:

 

"אם אני לא יכול להתחרות על אליפות - לא רוצה לשחק" (צילום: AP) (צילום: AP)
"אם אני לא יכול להתחרות על אליפות - לא רוצה לשחק"(צילום: AP)

 

פארקר גדל באקדמיית הכדורסל של האיגוד הצרפתי. בהמשך שיחק בראסינג פריז. בשנת 2001 נבחר במקום ה-28 בלבד על ידי סן אנטוניו. אחרי שנתיים כבר זכה עם הספרס באליפות הראשונה שלו. בהמשך הוסיף שלוש נוספות (2005, 2007 ו-2014). כמו כן, נבחר ב-2007 ל-MVP של סדרת הגמר. פארקר גם השתתף בשישה אולסטארים ונבחר שלוש פעמים לחמישייה השנייה של העונה. בקיץ 2018 עזב את הספרס לטובת שארלוט הורנטס.

 

הקריירה שלו בנבחרת צרפת הייתה לא פחות מרשימה. ב-2013 הוא הוביל את הצרפתים לזכייה ביורובאסקט, ועל הדרך גרף את תואר ה-MVP של האליפות. בנוסף, יש לו גם מדליית כסף מהאליפות היבשתית (2011) ושתיים מארד (2005 ו-2015). הוא נבחר פעמיים לשחקן השנה באירופה (2007 ו-2013).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים