שתף קטע נבחר

ננו גינזבורג וצ'כיה עלו לרבע הגמר, יפגשו את אוסטרליה

גביע העולם: המאמן הישראלי רשם הישג אדיר עם נבחרתו למרות הפסד ליאניס ויוון (84:77) שהודחו. ארה"ב המושלמת ניצחה את ברזיל 73:89 ותפגוש את צרפת, שנכנעה לאוסטרליה

נסגרה תמונת העולות לרבע גמר גביע העולם. נבחרת ארה"ב המושלמת דילגה מעל ברזיל ותפגוש את צרפת, שהפסידה לאוסטרליה ותתמודד מול ננו גינזבורג וצ'כיה המפתיעים שרשמו הישג אדיר. יאניס אנדטוקומבו ויוון אמנם ניצחו את צ'כיה אך הודחו בגלל שעשו זאת בהפרש נמוך מ-12 נקודות.

 

אחרי יתרון של ארבע נקודות בהפסקה, החבורה של גרג פופוביץ' ברחה ל-17:24 ברבע השלישי ולא הביטה לאחור מאותה נקודה - 73:89 בסיום. קמבה ווקר שוב הוביל את האמריקנים והפעם קלע 16 נקודות, מיילס טרנר סייע לו עם 16 והוסיף 8 ריבאונדים. ג'יילן בראון, קריס מידלטון ומרקוס סמארט קלעו 9 כל אחד. ויטור בניטה (18 נקודות) ואנדרסון ורז'או (14 נקודות) בלטו אצל הברזילאים.

 

קמבה ווקר (צילום: FIBA.COM)
קמבה ווקר(צילום: FIBA.COM)

רונן גינזבורג (צילום: FIBA.COM)
גינזבורג חוגג(צילום: FIBA.COM)

 

בקרב הבלתי מנוצחות על המקום הראשון בבית, נבחרת אוסטרליה ניצחה את צרפת 98:100 בתום דרמה. מתיו דלבדובה העלה מהקו את אוסטרליה ליתרון 96:98, 29 שניות לסיום, אבל ננדו דה קולו השווה עם ליי אפ בצד השני. דלבדובה, לא בדיוק שחקן מטרה, שוב סחט עבירה וקלע הפעם אחת מהעונשין. צרפת איבדה את הכדור בהוצאת החוץ ופספסה את ההזדמנות לנצח.

 

פאטי מילס שוב סיפק משחק אדיר עם 30 נקודות, ג'ו אינגלס עזר לו עם 23 נקודות וארון ביינס הפתיע עם 21. דלבדובה קלע רק 6 אבל שלוש הנקודות שלו מהעונשין הכריעו. משחק גדול של אוון פורנייה (31 נקודות) ודה קולו (26) לא הספיק לצרפתים ש"נענשו" עם מפגש מול ארה"ב ברבע.

 

פאטי מילס (צילום: רויטרס)
פאטי מילס(צילום: רויטרס)

 

יאניס הולך הביתה

יאניס אנדטוקומבו הוא אולי השחקן הטוב ב-NBA ואחד הטובים בעולם, אבל את רבע גמר המונדובאסקט הוא יראה מהבית. יוון ניצחה היום את צ'כיה "רק" 77:84 ותסיים את בית השלב השני במקום האחרון.

 

יוון הייתה יכולה להעפיל לשלב הבא רק עם ניצחון ב-12 הפרש ומעלה על החבורה של ננו גינזבורג. רק שצ'כיה הנוכחית היא מסתבר נבחרת לא פחות טובה ובלי ספק ההפתעה הגדולה של הטורניר. יאניס וחבריו סיימו את הרבע הראשון ביתרון 12:18 והוליכו גם בפלוס תשע (17:26), אבל מאותו רגע המומנטום נעצר.

 

ניק קלאת'ס (צילום: רויטרס)
משחק גדול שלו לא הספיק. קלאת'ס מול הצ'כים(צילום: רויטרס)

 

ברבע השלישי היוונים חזרו לשלוט וברביעי הגיעו ליתרון הרצוי מבחינתם (49:61). רק שאז שוב הם בעטו בדלי. יאניס ספג עבירה חמישית שנויה במחלוקת, יתר השחקנים שלחו ללא הצדקה את הצ'כים לקו והפער ננגס. שלשה של יארומיר בוהצ'יק צימקה ל-70:68 (38) ומשם הסיפור של יוון הסתיים. 

 

ניר קלאתס היה נהדר עם 27 נקודות, אבל זה לא הספיק. יאניס רשם 12 נקודות, 9 ריבאונדים ו-4 אסיסטים. בוהצ'יק להט עם 25 נקודות מהעבר השני, תומאס סטוראנסקי ניצח על המקהלה עם 13 נקודות, 9 אסיסטים ו-8 ריבאונדים.

 

יאניס אנדטוקומבו (צילום: רויטרס)
יראה את רבע הגמר מהבית. יאניס(צילום: רויטרס)

 

טורקיה שוב פישלה

טורקיה המאכזבת, שכמעט ניצחה את ארה"ב בשלב הבתים, הפסידה במפתיע 102:101 לניו זילנד במשחקי הדירוג על מקומות 32-17. אייזק פוטו קלע את סל הניצחון לנבחרתו 30 שניות לסיום, צ'די עוסמאן החטיא את הזריקה האחרונה, שבע שניות לבאזר.

 

פוטו ורוב לואה הובילו את המנצחת עם 17 נקודות כל אחד. בצד השני עוסמאן הפציץ 32 נקודות ומליח מאמוטוגלו הוסיף 27. סקוטי ווילבקין היה טוב עם 15 נקודות ו-7 אסיסטים.

 

סקוטי ווילבקין  (צילום: FIBA.COM)
סקוטי ווילבקין (צילום: FIBA.COM)

 

במשחק שלא שינה דבר, ליטא הביסה 55:74 את הרפובליקה הדומיניקנית, אבל תשחק על מקומות 16-9. לוקאס לקאביצ'יוס הצטיין עם 19 נקודות (8 מ-8 מהשדה, 2 מ-2 מהקו), יונאס ולאנצ'יונאס הוסיף כמות נקודות דומה וקטף 10 ריבאונדים. ריגוברטו מנדוסה קלע 14 למפסידה.

 

במשחקי הדירוג על מקומות 32-17, מונטנגרו לא התקשתה לנצח את יפן 65:80. ניקולה ווצ'ביץ' סיים עם 18 למנצחת, יוטה ווטנאבה הפציץ 34 ליפנים.

פורסם לראשונה 09/09/2019 13:30

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: FIBA.COM
ננו גינזבורג חוגג
צילום: FIBA.COM
מומלצים