שתף קטע נבחר

111:117 למילווקי ביוסטון, הקליפרס הביסו את גולדן סטייט

טריפל דאבל נפלא של יאניס אנדטוקומבו (שיצא בשש עבירות) וקאמבק מרשים ברבע האחרון הסתיים בניצחון חוץ על הרוקטס. קוואי וחבריו רשמו 122:141 מוחץ בחוץ על סגנית האלופה. אטלנטה הביסה את דטרויט

 

יאניס אנדטוקומבו (צילום:AP)
הצהרת כוונות. יאניס אנדטוקומבו(צילום:AP)

 

יאניס אנדטוקומבו היה ה-MVP של העונה שעברה אחרי שהוביל את מילווקי למאזן הטוב בליגה וסיפק מספרים מדהימים בכל הקטגוריות. בפלייאוף הבאקס נעצרו בגמר המזרח וראו את יריבתם שם, טורונטו, ממשיכה כל הדרך לזכייה באליפות היסטורית.

 

העונה יאניס ישמח לזכות שוב בתואר האישי, אבל ללא ספק מכוון לאליפות. הלילה (בין חמישי לשישי) הוא וחבריו סיפקו הצהרת כוונות רצינית אחרי ניצחון חוץ 111:117 על יוסטון החדשה.

 

יאניס אנדטוקומבו מול ג'יימס הארדן (צילום:AFP)
השאיר אותו מאחור. יאניס אנדטוקומבו חולף על פני ג'יימס הארדן(צילום:AFP)

 

אנדטוקומבו סיפק משחק ענק עם 30 נקודות, 13 ריבאונדים ו-11 אסיסטים, אבל הקבוצה שלו פיגרה בשלבים רבים של המשחק בהפרש שהגיע גם ל-16 נקודות. הקאמבק של האורחת החל במהלך הרבע השלישי – ההגנה העלתה הילוך, השלשות החלו לצלול פנימה ולרוקטס לא הייתה תשובה.

 

האמת שזה מוזר, כי שני השחקנים שנבחרו כ-MVP לפני יאניס משחקים ביוסטון – ג'יימס הארדן וראסל ווסטברוק, שרשם בכורה לא רעה (אולי חוץ מהאחוזים) של 24 נקודות, 16 ריבאונדים ושבעה אסיסטים – מספרים שהתרגלנו לראות ממנו גם בימיו באוקלהומה סיטי.

 

הארדן לעומת זאת רשם ערב פשוט מזעזע. מלך הסלים בעונה שעברה (36.1 נקודות) סיים עם 19 נקודות בלבד (2 מ-13 מהשדה!), אבל גם 14 אסיסטים (לעומת שבעה איבודים) ושבעה ריבאונדים.

 

ראסל ווסטברוק (צילום:AP)
מתרגל למדים החדשים. ראסל ווסטברוק בדאנק אדיר(צילום:AP)

 

הדקות האחרונות היו צמודות במיוחד וביתרון של שש נקודות ולאחר הקאמבק המרשים, מילווקי איבדה את יאניס בעבירה שישית – המומנטום עשה רושם עובר צד כשווסטברוק צימק עד למינוס נקודה (101:100) עם פחות מארבע דקות לבאזר, אך הצוות המסייע לא ויתר ו-14.7 שניות לסיום ארסן איליאסובה חתם את הסיפוק עם קליעה מחצי מרחק.

 

מלבד הגריק פריק, שישה שחקנים נוספים אצל האורחת קלעו בספרות כפולות ואין ספק שזו אחת הקבוצות העמוקות והטובות בליגה – עכשיו רק נותר לראות כמה רחוק היא מסוגלת להגיע.

 

גולדן סטייט - אל.איי קליפרס 141:122

סגנית האלופה פתחה את העונה בתחושה לא מוכרת. זה היה המשחק הראשון מזה חמש שנים שהיא עולה על הפרקט כשהיא לא פייבוריטית - וראתה את מי שהפכה בלילה אחד בו צירפה את פול ג'ורג' וקוואי לנארד למועמדת מספר 1 לתואר. גם על הפרקט לא היה ספק מי הקבוצה העדיפה, ששלטה מהרגע הראשון באולם החדש של הווריורס, צ'ייס סנטר.

 

סטפן קרי מאוכזב (צילום: AFP)
תחושב לא מוכרת. סטפן קרי מאוכזב(צילום: AFP)

הניצחון הקליל הזה הגיע ללא ג'ורג', שעדיין פצוע. אבל גם בלעדיו הקליפרס נראית כמו קבוצה שלמה, מאומנת ובעיקר קטלנית בשני צידי הפרקט. אם ברבע השני ההגנה היא זו שעבדה, ברבע השלישי ההתקפה הפציצה לא פחות מ-46 נקודות ולמעשה סגרה סיפור. שבעה שחקנים קלעו בספרות כפולות, כשלו וויליאמס הוליך את הקלעים עם 22 נקודות (ושמונה אסיסטים) מהספסל.

 

קוואי לנארד הסתפק ב-21 דקות בלבד ותרם 21 נקודות ותשעה אסיסטים (שיא קריירה) משלו. פטריק פטרסון היה נהדר בהתקפה עם 20 נקודות ושש שלשות וגם מונטרז הארל שלאל.איי יש את הספסל האיכותי והעמוק בליגה והוסיף 18 משלו (ב8 מ-9 מהשדה).

 

בהיעדרו של קליי תומפסון, שצפוי להיעדר לאורך כל העונה, סטף קרי צריך להתרגל לציוות החדש עם ד'אנג'לו ראסל, ולפחות הפעם זה לא ממש הרשים. קרי התקשה למצוא את הטבעת מבחוץ (רק 2 מ-11 לשלוש) וקלע 23 נקודות, ראסל תרם 20 נקודות ושמונה אסיסטים.

 

פטריק בברלי (צילום: AFP)
מתי ראיתם מישהו חוגג ככה אצל הווריורס בבית? פטריק בברלי(צילום: AFP)

 

דטרויט - אטלנטה 117:100

ההוקס הפתיעו בפתיחת העונה עם ניצחון חוץ אצל הפיסטונס. המחצית הראשונה

הייתה צמודה, אבל החצי השני של האורחת היה אדיר בצד ההגנתי, והם עצרו את דטרויט על 37 נקודות בסך הכל (לעומת 57 שלהם) - ושייטו לניצחון. טריי יאנג הצטיין עם 38 נקודות, שבעה ריבאונדים ותשעה אסיסטים. וינס קרטר פתח את עונתו ה-22 ב-NBA עם 10 דקות (ללא נקודות) ובכך הפך לשחקן בעל מספר העונות הגדול ביותר בהיסטוריה והחל מינואר 2020 גם יהיה הראשון שמשחק בארבעה עשורים שונים. מדהים.


פורסם לראשונה 25/10/2019 06:48

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים