שתף קטע נבחר

היסטוריה: בת 14 - וכבר שיחקה ביורוליג

הפורוורדית הליטאית (1.84 מטר) של וילרבאן, יוסטה יוסיטה, הפכה לשחקנית הצעירה ביותר אי פעם שמשחקת במפעל. עכשיו נחכה גם לנקודות הראשונות שלה. וגם: הבכורה בנבחרת בגיל 13 בלבד

תנסו לקחת רגע אחורה בזיכרון, ותחשבו מה עשיתם בגיל 14. התכוננתם למבחן בבית ספר? גיליתם איזה משחק חדש במחשב? התלבטתם אם להציע חברות למלכת הכיתה? את כל אלה החליפה יוסטה יוסיטה הליטאית בת ה-14 בכדורסל מקצועני, ואתמול זה השתלם לה בגדול כשרשמה שתי דקות ו-24 שניות במדי וילרבאן במשחק היורוליג לנשים מול דינמו קורסק (59:84 לצרפתיות). בכך הפכה לצעירה ביותר אי פעם שמשחקת במפעל האירופי הבכיר.

 

יוסיטה (1.84 מטר) נולדה בארה"ב, במהלך תקופת עבודתו של אביה בשגרירות הליטאית. בגיל 6 חזרה המשפחה לליטא ויוסיטה החלה את צעדיה הראשונים במועדון מקומי בעיר פלאנגה. בקיץ האחרון, בגיל 13 בלבד, הוליכה את נבחרת הקדטיות (עד גיל 16) של ליטא למקום השני באירופה, כשהיא סיימה את הטורניר כמלכת הסלים (19.6 נקודות בממוצע). ואם זה לא מספיק, בחודש שעבר, ערכה הופעת בכורה גם בנבחרת הבוגרת וקלעה 4 נקודות בניצחון הקליל של ליטא על אלבניה החלשה במוקדמות היורובאסקט.

 

יוסטה יוסיטה (צילום: FIBA.COM)
יוסיטה. רק בת 14(צילום: FIBA.COM)

יוסטה יוסיטה (צילום: FIBA.COM)
יוסיטה במדי נבחרת הקדטיות. עתיד ורוד(צילום: FIBA.COM)

 

היא בסך הכל השחקנית השנייה בהיסטוריה שדורכת על הפרקט במפעל היוקרתי לפני יום הולדת 15, כשהשיאנית הקודמת הייתה דיאנה קמזיץ' ההונגריה שעשתה זאת במדי קבוצת סגד. אמנם במשחק הבכורה שלה יוסיטה לא קלעה (זרקה פעם אחת ל-3 והחטיאה), אך במדינתה ובכל רחבי אירופה צופים לה עתיד ורוד.

 

ומי זיהה ראשון את הפוטנציאל? שחקן העבר האגדי והבעלים של וילרבאן, טוני פארקר, שהחתים את הכישרון בקיץ האחרון לשלוש שנים. כנראה שהוא יודע שבעתיד הוא יגזור את הקופון.

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים