שתף קטע נבחר

אחרי שספדה לג'יג'י בראיינט - סברינה יונסקו רשמה היסטוריה

כוכבת אורגון ("זה היה בשביל קובי"), מי שהייתה חברה קרובה של בראיינט ובתו, ריגשה בטקס לזכרם. כמה שעות לאחר מכן נכנסה לספר השיאים של הכדורסל האמריקאי: השחקן/ית הראשונה עם לפחות 2,000 נקודות, 1,000 ריבאונדים ו-1,000 אסיסטים בקריירת המכללות

סברינה יונסקו סופדת לג'יג'י וקובי בראיינט (צילום: getty images)
סברינה יונסקו סופדת לג'יג'י וקובי בראיינט(צילום: getty images)

 

כמה שעות אחרי שספדה לג'יג'י בראיינט בטקס האשכבה המרגש בטייפלס סנטר לקובי, בתו ושבעת ההרוגים הנוספים בתאונת המסוק הטראגית - סברינה יונסקו נכנסה לספר השיאים של הכדורסל האמריקאי.

 

יונסקו בת ה-22 הפכה לראשונה (גבר או אישה) שתסיים קריירה בליגת המכללות עם לפחות 2,000 נקודות, 1,000 ריבאונדים ו-1,000 אסיסטים. אורגון, בה מככבת יונסקו, גברה 66:74 על סטאנפורד והסופרסטארית רשמה טריפל-דאבל מספר 26 בקריירה עם 21 נקודות, 12 ריבאונדים ו-12 אסיסטים.

 

 

"זה היה בשביל קובי", הודתה בסיום יונסקו, שהייתה מיודדת עם קובי וג'יג'י. בראיינט ובתו אף הגיעו העונה באופן כמעט קבוע למשחקים של אורגון, רגע לפני שהכוכבת תיבחר הקיץ במקום הראשון בדראפט ה-WNBA. "אני עדיין מסמסת לקובי, למרות שהוא כבר לא איתנו. ההודעה האחרונה ששלחתי לו הייתה: 'אני מתגעגעת אליך, תנוח על משכבך בשלום'".

 

תמונה עם קרי, מחמאות מלברון

יונסקו, למרות שמה, נולדה בארה"ב. היא בת להורים שהיגרו מרומניה בזמן נפילת צ'אוצ'סקו והמהפכה הגדולה ב-1989. אביה דן הגיע לארה"ב ראשון, עבד כנהג לימוזינה וחיכה לאשתו שהצטרפה אליו רק כעבור שש שנים, אחרי שהשיגה את האישור הנדרש. ב-1997 נולדה סברינה, 18 דקות לפני אחיה התאום אדי.

 

 

סברינה יונסקו (צילום: AP)
שוברת שיאים, וזו רק ההתחלה(צילום: AP)

 

מהרגע הראשון ניסתה את מזלה בכדורסל והפכה לכוכבת גדולה כבר בבית הספר היסודי ובתיכון. בראיון ל"וושינגטון פוסט"

סיפרה בעבר כי עיקר ההצלחה נובע מכך ששיחקה תמיד עם ילדים גדולים ממנה. "תמיד זה גם היה מול בנים. רק שהם אף פעם לא מסרו לי והייתי צריכה לדעת איך לגרום להם להבין שאני טובה. אז התאמנתי על הקליעה, לא החטאתי ומאותו רגע הם תמיד חיפשו אותי".

 

זו שנתה הרביעית והאחרונה של יונסקו באורגון, והיא כבר מסומנת מזמן כבחירה מספר 1 הבאה. אפילו לברון ג'יימס וסטף קרי החמיאו לה בטוויטר; כוכב גולדו סטייט הצטלם איתה והוסיף את הכיתוב: "גברת טריפל-דאבל". עכשיו נותר לה לזכות באליפות ה-NCAA.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים