שתף קטע נבחר

זלאטן איברהימוביץ' מתגייס למאבק בקורונה

דקה אחרי דקה: חלוץ מילאן הקים קרן מיוחדת וכתב: "אם הווירוס לא מגיע לזלאטן, זלאטן יגיע לווירוס". שחקני חולון יצאו לחל"ת, עונת החימר בטניס נדחתה ליוני

20:50: נשיא פיורנטינה, רוקו קומיסו, אישר ששלושה אנשי צוות של המועדון מאושפזים בבי החולים בגלל שחלו בקורונה. קומיסו הוסיף שבסך הכל חלו עד עכשיו בין שמונה לעשרה עובדי מועדון, כולל השחקנים לוקה ולחוביץ', פטריק קורטונה וחרמן פצלה. על פי הדיווחים, אחד מאלו שנלקחו לאשפוז הוא רופא המועדון.

 

20:45: הפועל חולון הודיעה כי כל עובדי המועדון, כולל השחקנים, יצאו לחופשה ללא תשלום (ברק חקלאי).

  

גיא פניני  (צילום: FIBA.COM)
פניני. שחקני חולון יחתמו בלשכה(צילום: FIBA.COM)

 

20:00: רשמית, עונת החימר בטניס לגברים ולנשים נדחתה ל-7 ביוני. מדובר בטורנירים הגדולים במדריד, רומא, שטרסבורג, רבאט, מינכן, אסטוריל, ז'נבה וליון. הדירוג העולמי מוקפא עד לחזרה לפעילות. עוד קודם לכן, הוחלט לדחות את רולאן גארוס מסוף מאי לסוף ספטמבר.

 

19:30 זלאטן איברהימוביץ' מתגייס לעזרה. חלוץ מילאן הקים קרן מיוחדת למאבק בווירוס הקורונה שמכה בצורה קשה באיטליה. איברה תרם עד כה 100 אלף אירו והשתמש באינסטגרם כדי לקרוא לאחרים לתמוך גם כן: "איטליה תמיד הייתה שם בשבילי ונתנה לי הרבה, עכשיו זה הזמן שלי להחזיר למדינה שאני אוהב. אני סומך על הנדיבות של הקולגות שלי וביחד נוכל לעזור לבתי החולים והרופאים. בואו נבעט בווירוס וננצח". זלאטן סיים עם טאץ' אישי כמו שרק הוא יודע: "תזכרו, אם הווירוס לא מגיע לזלאטן, זלאטן יגיע לווירוס".

 

View this post on Instagram

Italy has always given me so much and, in this dramatic moment, I want to give back even more to this country that I love. I decided, together with the people who are working with me, to create a fundraiser for Humanitas hospitals and to use my communication power to spread the message wider. It’s a serious issue and we need a concrete help that’s not just about a video. I count on the generosity of my colleagues, of all professional athletes and of those who want to make a small or large donation according to their possibilities, to kick this virus away. Together we can really help hospitals and doctors and nurses who selflessly work every day to save our lives. Because today we are the ones cheering for them! Let’s together kick the CoronaVirus away and win this match! And remember: if the virus don’t go to Zlatan, Zlatan goes to the virus! Link in bio

A post shared by Zlatan Ibrahimović (@iamzlatanibrahimovic) on

 

17:45: בפגישה שנערכה בין ארגון שחקני הכדורגל למינהלת הליגות שכותרתה הייתה הירתמות כל הגורמים להצלת הענף תוך צמצום הפגיעה בשחקנים, הוחלט כי השחקנים יסייעו לקבוצות בזמנים הקשים הללו מבחינה כלכלית ויסכימו לוותר על חלק משכרם, תוך מיצוי הזכויות שלהם בביטוח לאומי (משה שיינמן ונדב צנציפר)

 

14:59: אלאבס הספרדית הודיעה כי שלושה שחקנים, שבעה אנשים מהצוות המקצועי, וחמישה עובדים נוספים במועדון (סה"כ 15), נדבקו בקורונה. באסקוניה, שהגיעה לארץ לאחרונה, מסרה כי שחקניה נבדקו, והם לא נדבקו בנגיף.

 

הנוכחים בפגישה (צילום: מינהלת הליגות)
הנוכחים בפגישה(צילום: מינהלת הליגות)

 

12:10: גם במכבי חיפה הוחלט לעת עתה להפסיק את אימוני הקבוצה. בשלב הראשוני יופסקו האימונים עד ליום ראשון ולאחר מכן תתקבל החלטה לגבי ההמשך. הקשר יובל אשכנזי יעבור מחר (חמישי) ניתוח לתיקון פריקת כתף, זמן ההחלמה הצפוי הוא בין 3 ל-4 חודשים. (שמעון אלבז)

 

11:51: בהפועל באר שבע החליטו על הפסקת אימונים למשך שבוע, זאת ללא קשר לכניסתם של המאמן יוסי אבוקסיס ודוד קלטינס לבידוד, אלא לעובדה שלא יתקיימו משחקים בתקופה הקרובה. 

 

מכבי חיפה מול הפועל באר שבע (צילום: עוז מועלם)
האימונים הופסקו. ז'וסואה מול חזיזה ומאבוקה(צילום: עוז מועלם)

 

במקביל ובדומה למועדונים אחרים, נשקלת האפשרות להוציא את השחקנים לחל"ת או לבקש מהם לקצץ משכרם. "העובדים נמצאים בבית, אין ליגות וכמו לכל המשק גם עלינו יש השפעות כלכליות. אנחנו בטוחים שהעובדים מבינים", סיפר בכיר במועדון. בנוסף, עובדי מחלקת הנוער בחל"ת, המאמנים הספרדים שעובדים שם החליטו בשלב זה להישאר במועדון ושכרם משולם להם על ידי אתלטיקו מדריד. (שי מוגילבסקי)

 

11:28: מנכ"ל הפועל חיפה, אורן שטרלינג, זימן את הקפטן עדן בן בסט לשיחה, בה הבהיר לו את הנחיצות בצעדי התייעלות לנוכח המצב הכלכלי. המשמעות: שטרלינג הוציא לשחקנים מכתבי חל"ת (חופשה ללא תשלום) עד להודעה חדשה. שטרלינג: "אנחנו מקווים לשוב במהרה לשגרה". (איתן גליקמן)

.

שחקני הפועל חיפה חוגגים (צילום: ראובן כהן)
יצאו לחל"ת. שחקני הפועל חיפה(צילום: ראובן כהן)

 

11:08: בעירוני קריית שמונה מתכוונים להשבית את האימונים החל מהיום בעקבות מגפת הקורונה. המנכ"ל יוסי אדרי: "אנחנו שוקלים להוציא את כלל המועדון, כולל מחלקת הנוער לחל"ת בעקבות המצב". (שמעון אלבז)

 

9:21: בעקבות עצירת הפעילות בכדורסל הישראלי בשל מגיפת הקורונה, ייצאו בימים הקרובים כל עובדי הפועל ת"א ומחלקת הנוער לחל''ת. "אלו ימים קשים מאוד לכולנו, כאזרחים וכמו כן ימים קשים מאוד לנו כמועדון", נאמר בהודעה הרשמית של האדומים.

 

8:37: קאלום הדסון-הודוי, השחקן הראשון בפרמייר-ליג שנדבק בקורונה, "מחלים בצורה נהדרת", על פי מנג'ר צ'לסי, פרנק למפארד. לאתר הרשמי של המועדון, הוסיף למפארד: "אני יודע שלא כולם מחלימים מהווירוס הזה, כך שצריך לנהוג באחריות".

 

מנצ'סטר יונייטד (צילום: רויטרס)
מחלים במהרה. הדסון-הודוי(צילום: רויטרס)

 

4:55: קווין לאב, שחקנה של קליבלנד, היה עוד אחד מאותם כוכבי NBA שהעלה סרטון ובו בקשה "להיות נדיבים וממושמעים" בעקבות בהלת הקורונה בארה"ב.

 

 

4:41: הכוכב הגדול של סיאטל סיהוקס מה-NFL, ראסל ווילסון, הודיע כי יתרום יחד עם אשתו סיארה מיליון דולר לקהילה בעיר כדי לעזור לה להתמודד עם ההשבתות האחרונות.

 

ההודעה של ווילסון

 

4:12: ליגת ה-NBA מתכננת להעלות את מסגרת האשראי שלה לקבוצות ל-1.2 מיליארד דולר, מה שיסייע בטיפול ההוצאות הצפויות מהפגרה שנכפתה עקב מגפת הקורונה.

 

קו האשראי ב-NBA עמד עד עתה על 650 מיליון דולר, כך שמדובר בגידול של 550 מיליון. בנוסף, בישיבת דריקטוריון של כל בעלי הקבוצות הוסבר כי העונה, אם וכאשר, תוכל להתחדש לא לפני חודש יוני.

 

לברון (צילום: רויטרס)
ייכנס לבידוד. לברון(צילום: רויטרס)

 

24:34: בעקבות ההודעה של ברוקלין על כך שקווין דוראנט ועוד שלושה שחקנים נוספים נדבקו בנגיף הקורונה, בלוס אנג'לס לייקרס מתכוונים לערוך בדיקות לכל השחקנים והצוות המקצועי, שכמובן גם ייכנסו לבידוד עצמי של 14 יום - כך דווח ב"לוס אנג'לס טיימס". מוליכת המערב הייתה הקבוצה האחרונה שפגשה את הנטס, לפני שמונה ימים.

פורסם לראשונה 18/03/2020 05:57

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים