שתף קטע נבחר

רונאלדו נבחר לשחקן השנה של פיפ"א

כוכב ריאל מדריד השלים דאבל אחרי שקיבל גם מפראנס פוטבול את תואר כדור הזהב: "לא היה לי ספק שאזכה". הפורטוגלי הקדים שוב את ליונל מסי ואנטואן גריזמן. הצרפתי של אתלטיקו לא נכלל אפילו בהרכב השנה. גם פוגבה וניימאר בחוץ. קלאודיו ראניירי מאמן השנה, קרלי לויד השחקנית

השלים דאבל. כריסטיאנו רונאלדו זכה הערב (ב') בפרס השחקן המצטיין של השנה מטעם פיפ"א, חודש אחרי שקיבל את כדור הזהב של המגזין הצרפתי הנחשב, פראנס פוטבול.

 

הכוכב הפורטוגלי הקדים את ליונל מסי (שלא נכח באירוע, כמו גם יתר שחקני ברצלונה) ואנטואן גריזמן שסיימו במקומות השני והשלישי, בדיוק כמו לפני חודש.

 

רונאלדו. אפילו הצמודה והבן הגיעו (צילום: AFP) (צילום: AFP)
רונאלדו. אפילו הצמודה והבן הגיעו(צילום: AFP)

 

רונאלדו הנרגש אמר בנאום הניצחון: "זה מדהים. אני חייב להודות לחבריי לקבוצה ולמאמן. תודה על כל מה שעשיתם עבורי. אני גם צריך להודות למשפחה שליי. 2016 הייתה השנה הטובה בקריירה שלי. היו לי הרבה ספקות אבל בסוף התארים מדברים בעד עצמם. עמדתי בציפיות והשגתי את הטוב ביותר. לא היה לי ספק שאזכה בתואר. ההישג הזה הוא לא ייאמן מבחינה אישית. לא אשכח את השנה הזו".

 

רונאלדו. "לא אשכח את העונה הזו" (צילום: AFP) (צילום: AFP)
רונאלדו. "לא אשכח את העונה הזו"(צילום: AFP)

רונאלדו, שהספיק לזכות יחד עם ריאל מדריד בליגת האלופות ועם נבחרת פורטוגל ביורו שנערך בקיץ האחרון, כבש במהלך 2016 לא פחות מ-55 שערים ובישל 17 נוספים ב-57 הופעות בסך הכל.

 

כזכור, לפני חודש זכה רונאלדו בכדור הזהב של המגזין פראנס פוטבול (שפעם היה מאוחד עם בחירת פיפ"א). זו הייתה זכייתו הרביעית בתואר היוקרתי והוא התקרב ליריבו הגדול, ליונל מסי, שמחזיק בחמישה כאלו.

 

מספר 10 ומספר 1 (של פיפ"א). מראדונה ואינפנטינו (צילום: AFP) (צילום: AFP)
מספר 10 ומספר 1 (של פיפ"א). מראדונה ואינפנטינו(צילום: AFP)

בחזרה לניינטיז. דווייט יורק ואלכס פרגוסון (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
בחזרה לניינטיז. דווייט יורק ואלכס פרגוסון(צילום: גטי אימג'ס)

 

שחקנית השנה: קרלי לויד

האמריקנית בת ה-34 זכתה בתואר בפעם השנייה ברציפות, למרות ההדחה ברבע הגמר בריו 2016. לויד הקדימה את הכוכבת הברזילאית מרתה ואת הכובשת המצטיינת של הטורניר האולימפי, מלאני בהרינגר הגרמנייה. 

 

מאמן השנה: קלאודיו ראניירי

המאמן האיטלקי שנחשב ללוזר האולטימטיבי בכדורגל העולמי, עשה את הבלתי ייאמן כשהוביל את לסטר סיטי לאליפות אנגליה. מקבוצה שהייתה מועמדת מובילה לירידה, רשמו השועלים את אחת העונות הסנסציוניות ביותר בכדורגל העולמי אי פעם.

 

הלוזר הפך לווינר. ראניירי ואשתו (צילום: AFP) (צילום: AFP)
הלוזר הפך לווינר. ראניירי ואשתו(צילום: AFP)

הגזרה החדשה. רונאלדו הברזילאי (צילום: AFP) (צילום: AFP)
הגזרה החדשה. רונאלדו הברזילאי(צילום: AFP)

 

שער השנה: מוהד פאיז סוברי

בעיטת חופשית נדירה ביופיה ממלזיה העניקה את פרס שער השנה למוהד פאיז סוברי, שעלה לבמה עם הטלפון כדי לקרוא את נאום הניצחון שלנו. הוא הקדים את דניוסקה רודריגס שהשלימה סלאלום מרשים במדי נבחרת הנערות של ונצואלה, ואת מרלון מקורינתיאס שהיה אחראי לביצוע אקרובטי. סוברי הוא האסייתי הראשון שזכה בתואר ע"ש פרנץ פושקאש.

 

לא שכח את הטלפון. סוברי (צילום: AFP) (צילום: AFP)
לא שכח את הטלפון. סוברי(צילום: AFP)
 

נבחרת השנה: פוגבה וגריזמן מחוץ ל-11

בטקס הוכרזו גם ה-11 של השנה והפתעה גדולה הייתה כשכוכב אתלטיקו מדריד נשאר בחוץ, כמו הברזילאי של ברצלונה, ניימאר. גם פול פוגבה, שנתן עונה נהדרת ביובנטוס ונבחרת צרפת ובקיץ החולף הספיק להפוך לשחקן היקר בעולם, כשנרכש ב-105 מיליון אירו על ידי מנצ'סטר יונייטד, לא קיבל מקום בקישור. אגב, תשעה מתוך ה-11 משחקים בריאל מדריד וברצלונה ומנואל נוייר הוא היחיד שלא שיחק בעבר מאחת משתי הספרדיות.

 

מי שכן קיבלו את הכבוד הם: מנואל נוייר; דני אלבס, ג'רארד פיקה, סרחיו ראמוס, מרסלו; לוקה מודריץ'; טוני קרוס, אנדרס אינייסטה; ליונל מסי, לואיס סוארס, כריסטיאנו רונאלדו.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
כריסטיאנו רונאלדו
צילום: AFP
מומלצים